Változott az IRC-versenynaptára

Nem lesz tengerentúli futama az IRC-nek 2011-ben, miután az argentin Alerces Rali kiesett a versenynaptárból. A rendezők nem tudtak megállapodni a verseny névadószponzorával és ahogyan az már decemberben is gyanítható volt, nem tudják megrendezni az IRC-futamot.

Az argentin verseny helyét a korábban bejelentett ukrán futam, a Jalta Rali veszi át, így változatlanul 12 IRC-futam lesz 2011-ben.

További változás a versenynaptárban, hogy a Korzika Ralit egy héttel később, május 13-15-én rendezik.

Az új naptár szerint a jelenleg is zajló Monte-Carlo Rali után közel három hónap szünet következik, és csak áprilisban folytatódik a sorozat a Kanári-szigetek Ralival.

A szeptemberi Mecsek Ralit nem érintik a változások.

Módosított 2011-es IRC versenynaptár:

  • január 19-22. Monte-Carlo Rali
  • április 14-16. Kanári-szigetek Rali
  • május 13-15. Korzika Rali
  • június 2-4. Jalta Rali (Ukrajna)
  • június 23-25. Ypres Rali
  • július 14-16. Azori-szigetek Rali
  • augusztus 4-6. Madeira Rali
  • augusztus 26-28. Barum Rali
  • szeptember 9-11. Mecsek Rali
  • szeptember 22-24. Sanremo Rali
  • október 14-16. Skót Rali
  • november 3-5. Ciprus Rali

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax