Van 90 cm széles falad? – McKlein naptár

Valószínűleg sokaknak nem kell bemutatni a rali világbajnokságon mércének számító McKlein fotóügynökség fali naptárát, hiszen, ha rali vb naptárról van szó, akkor csak is ők jöhetnek szóba.

Évek óta ismerem a termékeiket, de amikor a postán átvettem a csomagot, meglepődve mondtam, nem hátsó szélvédőt rendeltem. A 90×48 cm-es naptár önmagában is olyan komoly méret, hogy csak két füllel lehet felakasztani, becsomagolva pedig még nagyobb volt.

A belső tartalom a szokásos minőséget hozza. A fényképek többsége a 2012-es szezonból származik. A 25 oldalas naptár mind a két oldala meg van nyomva, így minden hónapban két különböző képből lehet választani. Van itt keresztbemenés, a híres mexikói alagút, murvadobálás hátulról, német szőlő ültetvény, hajóval és Mini WRC-vel, szóval minden, ami a rali sava borsa.

Érdekesség a híres portugáliai fafei ugratóról egymás mellé tett 1984-es és 2012-es képe. De a rali iránt érdeklődőknek igazi csemegét jelenthet a Volkswagen Motorsport műhelyéről készült 2012-es kép melletti 1990-ből származó felvétel, ami jól mutatja, hogy a németeknél 22 év alatt semmi sem változott, csak post nem a G60-as Golfot, hanem a Polo WRC-t szegelik.

 

A McKlein naptár „The Wider View” ahogyan ők nevezik legnagyobb előnye mégis a mérete, hiszen más körülmények között szinte soha sem látni ilyen nagy képeket, amelyeken igen jól el lehet bogarászni a részleteken.

Használat után egy-egy képet pedig akár önállóan is érdemes bekeretezni.

Azt szokták mondani, hogy a kritika nem kritika, ha az ember csak pozitív dolgokat ír. A McKlein naptár kétségtelen hátránya az ára, ami 39,90 euró. Ha valaki a kiadó web shopjából rendeli, akkor erre még jön 15 euró postaköltség, ami így együtt már igen soknak mondható. Viszont az is kétségtelen, hogy kifogástalan minőséget kap érte az ember.

Sajnos ezt a McKlein terméket más, olcsóbban kiszállító webshopban nem találtam meg. Ha valaki tud ilyet, írja meg.

A McKlein kiadó hivatalos web shopja:

http://www.rallyandracing.com/oxid.php/sid/7e33ed979d03151bc7c1c852093c525e/cl/details/cnid/465887490498a9.79280183/anid/e0350460f405c6e82.24393134/McKlein-Rally-2013—The-Wider-View/

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax