Van 90 cm széles falad? – McKlein naptár

Valószínűleg sokaknak nem kell bemutatni a rali világbajnokságon mércének számító McKlein fotóügynökség fali naptárát, hiszen, ha rali vb naptárról van szó, akkor csak is ők jöhetnek szóba.

Évek óta ismerem a termékeiket, de amikor a postán átvettem a csomagot, meglepődve mondtam, nem hátsó szélvédőt rendeltem. A 90×48 cm-es naptár önmagában is olyan komoly méret, hogy csak két füllel lehet felakasztani, becsomagolva pedig még nagyobb volt.

A belső tartalom a szokásos minőséget hozza. A fényképek többsége a 2012-es szezonból származik. A 25 oldalas naptár mind a két oldala meg van nyomva, így minden hónapban két különböző képből lehet választani. Van itt keresztbemenés, a híres mexikói alagút, murvadobálás hátulról, német szőlő ültetvény, hajóval és Mini WRC-vel, szóval minden, ami a rali sava borsa.

Érdekesség a híres portugáliai fafei ugratóról egymás mellé tett 1984-es és 2012-es képe. De a rali iránt érdeklődőknek igazi csemegét jelenthet a Volkswagen Motorsport műhelyéről készült 2012-es kép melletti 1990-ből származó felvétel, ami jól mutatja, hogy a németeknél 22 év alatt semmi sem változott, csak post nem a G60-as Golfot, hanem a Polo WRC-t szegelik.

 

A McKlein naptár „The Wider View” ahogyan ők nevezik legnagyobb előnye mégis a mérete, hiszen más körülmények között szinte soha sem látni ilyen nagy képeket, amelyeken igen jól el lehet bogarászni a részleteken.

Használat után egy-egy képet pedig akár önállóan is érdemes bekeretezni.

Azt szokták mondani, hogy a kritika nem kritika, ha az ember csak pozitív dolgokat ír. A McKlein naptár kétségtelen hátránya az ára, ami 39,90 euró. Ha valaki a kiadó web shopjából rendeli, akkor erre még jön 15 euró postaköltség, ami így együtt már igen soknak mondható. Viszont az is kétségtelen, hogy kifogástalan minőséget kap érte az ember.

Sajnos ezt a McKlein terméket más, olcsóbban kiszállító webshopban nem találtam meg. Ha valaki tud ilyet, írja meg.

A McKlein kiadó hivatalos web shopja:

http://www.rallyandracing.com/oxid.php/sid/7e33ed979d03151bc7c1c852093c525e/cl/details/cnid/465887490498a9.79280183/anid/e0350460f405c6e82.24393134/McKlein-Rally-2013—The-Wider-View/

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax