Második historic raliversenyén abszolút első helyet szerzett a Váradi–Laboncz kettős Mercedes 124 CE-vel a Budapest Ralin, amely egyben a rendkívül szimpatikus páros pályafutása első raligyőzelme volt. A második helyen a Wirtmann–Barna kettős végzett a szintén replica csoportba sorolt Ford Escort Mk I Brutál Turbóval. A historic mezőnyben ezen a futamon debütáló Zsíros–Erdélyi kettős az R1 kategória győzelmével és egy abszolút harmadik helyezéssel mutatkozott be Lada VFTS-ével.
Az FIA-homológ historic autók versenyében szintén egy újonc, a Lévai–Schweighardt duó nyert Opel Kadett C-vel, megelőzve a Leitold–Bazsó duó Fiat 131 Abarth-ját.
Mind a nevezők, mind pedig a célba érkezők tekintetében idei rekordot döntött a Budapest Rali, hiszen 23 historic páros vágott neki a versenynek, amelyből 15-en értek célba.
Nem lehetett letörölni Váradi György és Laboncz László arcáról a mosolyt a Budapest Rali céljában, akik a Mercedes 124 CE-vel az abszolút értékelést és a replica csoportot is megnyerték. „Nagyon boldog vagyok, nem is az a kérdés, hogy milyen érzés historic raliversenyt nyerni, hanem hogy egyáltalán ralit nyerni, mert hogy ez pályafutásunk első győzelme” – mondta Váradi. „Az pedig, hogy Wirtmann Ferit tudtam legyőzni, akinek a kedvéért elkezdtem ralira járni, egészen hihetetlen érzés. Azt sajnálom csak, hogy a másik példaképem, Varga Cigány nem indult. Volt egy korai rajtunk, az utolsó körben elromlott a kormányszervónk, de ennek most már semmi jelentősége. Csak a győzelem számít.”
A Baranya Kupához hasonlóan most is a replica csoportos Ford Escort Brutál Turbóval állt rajthoz Wirtmann Ferenc és Barna György, mivel C csoportos Mk I-es Escortjukat a Mecsek Ralira akarták tartalékolni. Váradi mögött mindössze 7,4 másodperccel lemaradva a replica csoport második helyét szerezték meg. „Nagyon jó versenyt vívtunk Váradival, aki megérdemelten nyert” – mondta Wirtmann. „Igazi raligyorsaságik voltak, sok levágással, dobálós úttal, amin a Brutál Turbóval meg kellett küzdeni, de így is nagyon élvezetes volt. Ezzel az autóval minden méter ajándék. Egy komoly kalandunk volt, amikor Lábatlanon az ugrató után összeütött a rugónk és fellőtte az autó hátulját. Szerencsére úton maradtunk és itt vagyunk a célban.”
A replica csoport harmadik helyét és az R1 kategória győzelmét a historicban most bemutatkozó Zsíros Imre és Erdélyi László páros szerezte meg Lada VFTS-sel. „Az első gyorsaságit egy kicsit elóvatoskodtunk, mert már vagy kilenc hónapja nem ültem autóba” – mesélte Zsírpapa. „A második jobb volt, a harmadikat, Lábatlant pedig jól ismerem, úgyhogy mondtam a tesómnak (Hajdú Gábor), hogy ing, gatya. Mi le is toltuk, de ő ráment egy teherautó-gumira és kiszakította a futóművét. Kopott gumikkal mentünk, úgyhogy minden kanyarba lapjával érkeztünk. A második körben nagyon integettek a szurkolók.”
Kevesebb, mint fél perccel maradt le a harmadik helyről és az R1 győzelméről Merencsics Árpád és Varga Sándor Suzuki Swift GTI-vel. Nagyjából ennyi időt veszítettek, amikor utolérték a Leitold–Bazsó kettőst, akik nem látták, így csak több kilométer után engedték el őket.
Az idén először hátráltatta műszaki hiba Kiscsatári Imrét és Siroki Zoltánt, akiknek a Lada 21074-esében 6500-nál nem forgott többet a motor, így a 185-ös végsebesség 140–150-re módosult, ami a tempós pályákon nagy hátrányt jelentett, azonban így is megszerezték a R1 negyedik helyét, megelőzve Csík Zoltán és Csík Zsuzsanna Lada VFTS-ét.
Az FIA-homológ historic autók versenyében fél távnál még Juhász Zsolt és Rimár Tamás vezettek BMW 2002-essel, ám az első kör végén furcsa, csattogó hangot hallatott az autójuk, amiről hamar kiderült, hogy az egyik szelephimba tört el. Juhász így maradt a szervizparkban és mire a többi historic versenyző célba ért, bográcsban főtt szarvaspörkölttel várta őket.
A D korcsoport versenyét az egykori kétszeres A5-ös bajnok páros, a historicban a Budapest Ralin debütáló Lévai Ferenc és Schweighardt Gábor nyerte Opel Kadett C Coupéval.
A befecskendezőben fellazult csavar alaposan ráijesztett Leitold Károlyra és Bazsó Ildikóra, ám a szervizparkban pillanatok alatt megjavították a Fiat 131 Abarth-ot, amiben a második körben a hangosítás ment tönkre, ám így is a D csoport második helyén végeztek.
Az R2 kategória első helyét szerezte meg Világi Tamás és Jeszenszki Csaba Fiat 131 Abarth-tal. Nekik először a fékjük romlott el, majd az elszakadt gázbowdent kellett a gyorsaságin gyorskötözővel összekötniük.
Először az átbeszélő hangja ment el Horváth Zsolt és Jezsó Bernadett Renault 5 Alpine-jában, aztán a navigátor hangja, de így is D csoport harmadik, a D2 kategória első helyén végeztek.
A D csoport negyedik helyét szerezte meg Kátai Tamás és Tomcsányi László Fiat 131 Abarth-tal, megelőzve Királyvári Gábor és Szám Béla Wartburg 353 WR-jét.
A C csoportot Juhász kiesése után Madár Sándor és Friedrich László nyerték Toyota Celica 1900-zal. Madárt korábban már láthattuk a historicban Skodával, de a Toyotával most indult először.
Vadonatúj karosszériát vetett be Tóth István és Bruckner Viktor. A ̒86-ban vásárolt Skoda S120 S karosszéria egészen mostanáig pihent Totya műhelyében, amibe minden más alkatrész egy 79-től 85-ig használt versenyautóból került át. Ezzel végeztek a C csoport második helyén.
Kórházi elfoglaltsága után versenykedvtől duzzadva tért vissza Ördögh Mixi a historic mezőnyébe, aki Angyal Tamással és a már legendás Ford Escort XR3i-vel az E csoport első helyén végzett.
Az Országos Historic Ralibajnokság szezonzáró futama a Mecsek Rali lesz november 7–9-e között.
A BUDAPESR RALI VÉGEREDMÉNYE (nem hivatalos)
1. (321) Váradi György–Laboncz László, Mercedes 124 CE, R3, 43:11,2
2. (327) Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort Mk1 Turbó, R3, +7,4
3. (320) Zsíros Imre–Erdélyi László, Lada VFTS, R1, +2:02,7
4. (306) Merencsics Árpád–Varga Sándor, Suzuki Swift GTi, R1, +2:28,1
5. (309) Kiscsatári Imre–Siroki Zoltán, Lada 2107, R1, +3:25,9
6. (312) Csík Zoltán–Csík Zsuzsanna, Lada VFTS, R1, +5:01,3
7. (311) Lévai Ferenc–Schweighardt Gábor, Opel Kadett C Coupé, D3, +6:23,3
8. (318) Leitold Károly–Bazsó Ildikó, Fiat 131 Abarth, D3, +6:42,1
9. (322) Világi Tamás–Jeszenszki Csaba, Fiat 131 Abarth, R2, +7:35,7
10. (315) Horváth Zsolt–Jezsó Bernadett, Renault 5 Alpine Gr2, D2, +7:38,7
11. (310) Kátai Tamás–Tomcsányi László, Fiat 131 Abarth Gr4, D3, +8:47,4
12. (314) Királyvári Gábor–Szám Béla, Wartburg 353 WR, D2, +10:04,9
13. (317) Madár Sándor–Friedrich László, Toyota Celica 1900, C3, +10:27,6
14. (305) Tóth István–Bruckner Viktor, Skoda S120 S, C3, +11:19,2
15. (316) Ördögh Miklós–Angyal Tamás, Ford Escort XR3i, E2, +17:31,0
*zárójelben az egész évre kiadott állandó rajtszámok
ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA
2013. április 5–7. Eger Rali
2013. május 10–12. Miskolc Rali
2013. augusztus 24–25. Baranya Kupa
2013. október 4–5. Budapest Rali
2013. november 7–9. Mecsek Rali
AZ ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREI
Iharos és Goller Kft., Kumho, MTVA Telesport