Vb- és IRC-futam is lehet egyszerre a Monte-Carlo Rali

Már hetek óta közzé kellett volna tenni a rali világbajnokság 2012-es naptárát, ám ez még mindig nem történt meg. Ennek egyik oka, hogy a vb promótőre a Monte-Carlo Rali rendezőjével tárgyal, hogy a futam visszakerüljön a világbajnokságra.

A Monte az elmúlt három évben az IRC-szezonnyitó futama volt, miután a rendezők sokkal könnyebben tudták a versenyüket az IRC-szabályai mellett megrendezni. A rali világbajnokságon azóta több könnyítést is tettek és akár arra is készen állnak, hogy a Monte jelenlegi formátumával, a szombat hajnalban véget érő versennyel kerüljön vissza a vb-naptárba.

A vb promótőre többször is hangoztatta, hogy a Svéd Ralival is klasszikus helyszínen kezdődött az idei sorozat, de az ők sem gondolják komolyan, hogy a Svéd Ralit egy lapon lehet említeni a Monte népszerűségével.

A dél-francia versenyhez természetesen az IRC is ragaszkodik, és ráadásul a Monténak is nagyon jót tett az Eurosport élő közvetítése. Már korábban is felmerült az a gondolat, hogy esetleg a két sorozat futamát egyszerre rendezzék, de a vb és az IRC televíziós közvetítési jogai két külön kézben vannak, és míg a vb-n a WRC-k jelentik a top autókat, addig az IRC a Szuper–2000-esekre épül. Így a közös rendezés esetén a WRC-k elnyomhatják az S2000-eseket.

Ha azonban megvalósulna a közös rendezés, az biztos, hogy a raliszurkolók paradicsoma lenne. A két sorozat kiválóan megél egymás mellett, fölösleges konkurenciaharcról vagy egyesítésről beszélni, de egy ilyen közös verseny 20-30 WRC-vel és 30-40 S2000-es autóval igazi ünnepe lehetne a ralinak, amiből a vb és az IRC is csak profitálhatna.

Mi meg azonnal foglalhatnánk a szállást januárra.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program