Az IRC-sorozat utolsó állomásán, a Ciprus Ralin fejezi be idei négy futamból álló szezonját Vizin László. A verseny tavaly még a rali világbajnokság része volt, és különlegessége, hogy vegyesen szerepel rajta murvás és aszfaltos talaj is. Mivel Vizin állandó navigátora, Zsiros Gábor az elmúlt héten, a Francia Ralin Turán Frigyes oldalán megsérült, nem tudta vállalni a versenyt, így Vizin az idén – Doromby Zoltán és Zsiros Gábor utána – harmadik navigátorával, Csökő Zoltánnal áll rajthoz.
Vizin László: – Az biztos, hogy eddig ez a legkalandosabb versenyem az idén. Úgy kellett neveznünk, hogy semmit sem tudtunk az útvonalról, mivel a rendező csak a héten, jóval a nevezési zárlat után rakta fel az útvonalat, most tudtuk meg azt is, hogy 236 km gyorsasági lesz.
– A rendezők egy olasz kikötőt jelöltek meg, hogy ott lehet feladni az autót, de mi találtunk egy olcsóbb megoldást. Egy negyvenlábas konténerben küldtük el két hete az autókat, a miénket és Puskádi Janiét egyben. Állítólag a rendező átveszi a konténert a helyszínen, és mivel a szervizpark a kikötőben van, egyből a szervizterületünkre teszik le, ezért abból tudunk szervizelni.
– Ennek a logisztikáját Puskádi Jani végezte, nekem viszont navigátort kellet keresni. (Zsiros) Gabika a Francia Ralin megsérült és nem tudta vállalni a versenyt. Szerencsére Csökő Zoli ráért és örömmel ugrott be. Vele tíz éve már mentem egy szezont, úgyhogy ismerjük egymást. A legnagyobb problémája az volt, hogy még nem versenyzett HANS-os sisakban, és nem tudja, hogy mennyire fogja zavarni. Mondtam neki, hogy nem fogja.
– Ma (vasárnap) indulunk Belgrádból repülővel. Budapestről csak nagyon drágán lehetett volna elutazni, nekem meg Bajáról tulajdonképpen mindegy, hogy melyik irányba indulok, Belgrád sincs messzebb, mint Ferihegy.