Vizin: A havon nem kellett menni

Az abszolút 32. helyen zárta a Valais Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor Peugeot 207 S2000-essel. Az első napra tervezett 32 gyorsasági kilométerből 25-öt tartottak meg, mert a második szakasz egy részén tíz centis hó állt, így ennek a gyorsaságinak csak az első négy kilométerét rendezték meg. Vizin a mai három szakaszon 23., 31. és 35. időt futott, aminél jobbra számított, de szerinte holnap (pénteken) kezdődik az igazi verseny és a szombati pályák fognak mindent eldönteni.

vizin_valaisday2_002-large

Vizin László: – Ennél azért jobbra számítottam, főleg az utolsó gyorsaságin. Igazán nem volt semmi problémánk, ez most így adta ki. Az élmezőny nagyon erős és azzal is tisztában voltunk, hogy a kétkerekesek is gyorsak, így semmi meglepő nincs benne, hogy páran előttünk végeztek.

Az első gyorsaságin mindjárt állt a mezőny 45 percet, mert az elsőnek rajtoló (Bruno) Magalhaes odavágta az autóját. Közben persze elterjedtek a pletykák, hogy mennyire csúszik a pálya és hogy milyen veszélyes, de szerintem egyáltalán nem volt az.

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

A második gyorsaságival kapcsolatban volt egy kis pánik a rajt előtt. Ennek egy részén 8-10 centis hó volt, ami az éjszaka ráfagyott. A gumisok gyorsan kirakták a hógumikat, de ez nem lett volna megoldás, mert mire odaérsz, pont elkoptattad volna őket. Végül úgy döntöttek, hogy négy kilométeresre rövidítik a gyorsaságit és egy bekötő úton kikerültük a jeges részt.

A harmadik pálya nem úgy sikerült, ahogy terveztem, de nincs semmi baj. Az igazi verseny holnap kezdődik, és szombaton lesznek a legkeményebb pályák. Hó már biztosan nem lesz. Mi a hegynek azon az oldalán lakunk, ahol a holnapi pályák vannak és ráadásul magasabban vagyunk, mint gyorsaságik. Itt már az úton nincs hó, csak a házak tetején, ami nem zavar, sőt még szép is. Ráadásul holnapra 15-18 fokot mondanak, és eddig minden bejött, amit a meteorológia jósolt, úgyhogy szép idő várható.

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

Továbbra is az első húsz a célunk, remélem, holnap tudunk egy kicsit gyorsulni.

A VALAIS RALI TOVÁBBI PROGRAMJA:

október 24. péntek

Szerviz B – Sion, 15 perc, 09:15

GY4 Sierre – Anniviers (Chalais – Itravers) 1, 14,22 km, 10:05

GY5 Veysonnaz (Ayer – Veysonnaz) 1, 13,62 km, 11:10

GY6 Nendaz (Veysonnaz – Nendaz) 1, 12,08 km, 11:35

GY7 Caserne 1, 6,18 km, 12:30

Szerviz C – Sion, 30 perc, 13:45

GY8 Sierre – Anniviers (Chalais – Itravers) 2, 14,22 km, 14:50

GY9 Veysonnaz (Ayer – Veysonnaz) 2, 13,62 km, 15:55

GY10 Nendaz (Veysonnaz – Nendaz) 2, 12.08 km, 16:20

GY11 Caserne 2, 6,18 km, 17:15

Második nap gyorsasági távja: 92,20 km

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

október 25. szombat

Szerviz D – Martigny, 45 perc, 9:00

GY12  Champex – Lac (Les Valettes – Prassurny) 1, 16,00 km, 10:10

GY13  Bruson (Le Chable – Bruson) 1, 10,15 km, 10:55

GY14  Verbier (Lourtier – Verbier) 1, 15,52 km, 11:25

GY15  Les Cols (Vens – Le Guercet), 32,13 km , 12:10

Szerviz E – Martigny, 30 perc, 13:35

GY16  Champex – Lac (Les Valettes – Prassurny) 2, 16,00 km, 14:30

GY17  Bruson (Le Chable – Bruson) 2, 10,15 km, 15:15

GY18  Verbier (Lourtier – Verbier) 2, 15,52 km,  15:45

GY19  Col des Planches (Vens – Arbarey) 20,15 km, 16:30

Szerviz F – Martigny, 10 perc, 17:20

Harmadik nap gyorsasági távja: 135,62 km

A verseny teljes gyorsasági távja: 260,20 km

 

A Vizin–Zsiros páros idei versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

október 23–25. Valais Rali (Svájc)

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax