Vizin: A havon nem kellett menni

Az abszolút 32. helyen zárta a Valais Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor Peugeot 207 S2000-essel. Az első napra tervezett 32 gyorsasági kilométerből 25-öt tartottak meg, mert a második szakasz egy részén tíz centis hó állt, így ennek a gyorsaságinak csak az első négy kilométerét rendezték meg. Vizin a mai három szakaszon 23., 31. és 35. időt futott, aminél jobbra számított, de szerinte holnap (pénteken) kezdődik az igazi verseny és a szombati pályák fognak mindent eldönteni.

vizin_valaisday2_002-large

Vizin László: – Ennél azért jobbra számítottam, főleg az utolsó gyorsaságin. Igazán nem volt semmi problémánk, ez most így adta ki. Az élmezőny nagyon erős és azzal is tisztában voltunk, hogy a kétkerekesek is gyorsak, így semmi meglepő nincs benne, hogy páran előttünk végeztek.

Az első gyorsaságin mindjárt állt a mezőny 45 percet, mert az elsőnek rajtoló (Bruno) Magalhaes odavágta az autóját. Közben persze elterjedtek a pletykák, hogy mennyire csúszik a pálya és hogy milyen veszélyes, de szerintem egyáltalán nem volt az.

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

A második gyorsaságival kapcsolatban volt egy kis pánik a rajt előtt. Ennek egy részén 8-10 centis hó volt, ami az éjszaka ráfagyott. A gumisok gyorsan kirakták a hógumikat, de ez nem lett volna megoldás, mert mire odaérsz, pont elkoptattad volna őket. Végül úgy döntöttek, hogy négy kilométeresre rövidítik a gyorsaságit és egy bekötő úton kikerültük a jeges részt.

A harmadik pálya nem úgy sikerült, ahogy terveztem, de nincs semmi baj. Az igazi verseny holnap kezdődik, és szombaton lesznek a legkeményebb pályák. Hó már biztosan nem lesz. Mi a hegynek azon az oldalán lakunk, ahol a holnapi pályák vannak és ráadásul magasabban vagyunk, mint gyorsaságik. Itt már az úton nincs hó, csak a házak tetején, ami nem zavar, sőt még szép is. Ráadásul holnapra 15-18 fokot mondanak, és eddig minden bejött, amit a meteorológia jósolt, úgyhogy szép idő várható.

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

Továbbra is az első húsz a célunk, remélem, holnap tudunk egy kicsit gyorsulni.

A VALAIS RALI TOVÁBBI PROGRAMJA:

október 24. péntek

Szerviz B – Sion, 15 perc, 09:15

GY4 Sierre – Anniviers (Chalais – Itravers) 1, 14,22 km, 10:05

GY5 Veysonnaz (Ayer – Veysonnaz) 1, 13,62 km, 11:10

GY6 Nendaz (Veysonnaz – Nendaz) 1, 12,08 km, 11:35

GY7 Caserne 1, 6,18 km, 12:30

Szerviz C – Sion, 30 perc, 13:45

GY8 Sierre – Anniviers (Chalais – Itravers) 2, 14,22 km, 14:50

GY9 Veysonnaz (Ayer – Veysonnaz) 2, 13,62 km, 15:55

GY10 Nendaz (Veysonnaz – Nendaz) 2, 12.08 km, 16:20

GY11 Caserne 2, 6,18 km, 17:15

Második nap gyorsasági távja: 92,20 km

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

október 25. szombat

Szerviz D – Martigny, 45 perc, 9:00

GY12  Champex – Lac (Les Valettes – Prassurny) 1, 16,00 km, 10:10

GY13  Bruson (Le Chable – Bruson) 1, 10,15 km, 10:55

GY14  Verbier (Lourtier – Verbier) 1, 15,52 km, 11:25

GY15  Les Cols (Vens – Le Guercet), 32,13 km , 12:10

Szerviz E – Martigny, 30 perc, 13:35

GY16  Champex – Lac (Les Valettes – Prassurny) 2, 16,00 km, 14:30

GY17  Bruson (Le Chable – Bruson) 2, 10,15 km, 15:15

GY18  Verbier (Lourtier – Verbier) 2, 15,52 km,  15:45

GY19  Col des Planches (Vens – Arbarey) 20,15 km, 16:30

Szerviz F – Martigny, 10 perc, 17:20

Harmadik nap gyorsasági távja: 135,62 km

A verseny teljes gyorsasági távja: 260,20 km

 

A Vizin–Zsiros páros idei versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

október 23–25. Valais Rali (Svájc)

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax