Vizin a kemény pályákon is támadni akar

Kilenc, nagyon kemény és nehéz gyorsasági szakaszt teljesített eddig Vizin László és Zsiros Gábor a Ciprus Rali, Európa-bajnoki futamon. A Peugeot 207 S2000-essel az első nap végén az abszolút 16. helyen állnak.

vizin_ciprus_d202-large

Vizin az autóval maximálisan elégedett, a nehéz feltételeket élvezi, de mivel az eredménnyel nem elégedett, holnap támadni fog az idei első Eb-pontjaiért.

vizin_ciprus_d203-large1

Vizin László: – Nagyon kemény volt az első nap. Négy teljesen eltérő jellegű pályán versenyeztünk kétszer-kétszer. Az aszfaltos részek voltak a leginkább defektveszélyesek. Sok kihordás volt rajtuk, mindenki annyira próbálja levágni a kanyarokat, amennyire csak lehet, amivel sok nagy követ forgatnak ki.

Vizin_Ciprus_D201 (Large)

Mi is kaptunk egy defektet, hat kilométert mentünk vele, de hát ez egy ilyen verseny. Én élvezem a nehéz feltételeket, igazi ralipályák voltak a maiak.

Az abszolút 16. helyezésünktől nem vagyok elájulva, úgyhogy holnap támadni fogunk és nem adtam fel a reményét az Eb-pontnak sem. Az autó nagyon jó murván, aszfalton egyaránt. A mai nap sikerült jobban belaknom murván is, úgyhogy ez sem jelenthet holnap problémát.

AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2014

A vasárnapi pályák szerintem rosszabb minőségűek, mint a maiak voltak, nagyon észnél kell lenni rajtuk. Biztos vagyok benne, hogy még változni fog a sorrend.

A Ciprus Rali programja

  1. szakasz
  • Szerviz F – Nicosia (10 perc) 18:03
  • GY 15 Xerarkaka 2 (21,05 km) 16:25
  • GY 14 Asinou 2 (11,52 km) 15:47
  • GY 13 Tseri 2 (14,25 km) 14:19
  • Szerviz E – Nicosia (30 perc) 13:26
  • GY 12 Xerarkaka 1 (21,05 km) 11:31
  • GY 11 Asinou 1 (11,52 km) 10:53
  • GY 10 Tseri 1 (14,25 km) 9:25
  • Szerviz D – Nicosia (15 perc) 8:47
  • 2014. szeptember 21. vasárnap
  • 2. szakasz összesen: 93,64 km
  • A verseny teljes távja: 232,02 km

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

november 6–8. Korzika Rali

Vizin_Ciprus_D103 (Large)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax