Vizin a kemény pályákon is támadni akar

Kilenc, nagyon kemény és nehéz gyorsasági szakaszt teljesített eddig Vizin László és Zsiros Gábor a Ciprus Rali, Európa-bajnoki futamon. A Peugeot 207 S2000-essel az első nap végén az abszolút 16. helyen állnak.

vizin_ciprus_d202-large

Vizin az autóval maximálisan elégedett, a nehéz feltételeket élvezi, de mivel az eredménnyel nem elégedett, holnap támadni fog az idei első Eb-pontjaiért.

vizin_ciprus_d203-large1

Vizin László: – Nagyon kemény volt az első nap. Négy teljesen eltérő jellegű pályán versenyeztünk kétszer-kétszer. Az aszfaltos részek voltak a leginkább defektveszélyesek. Sok kihordás volt rajtuk, mindenki annyira próbálja levágni a kanyarokat, amennyire csak lehet, amivel sok nagy követ forgatnak ki.

Vizin_Ciprus_D201 (Large)

Mi is kaptunk egy defektet, hat kilométert mentünk vele, de hát ez egy ilyen verseny. Én élvezem a nehéz feltételeket, igazi ralipályák voltak a maiak.

Az abszolút 16. helyezésünktől nem vagyok elájulva, úgyhogy holnap támadni fogunk és nem adtam fel a reményét az Eb-pontnak sem. Az autó nagyon jó murván, aszfalton egyaránt. A mai nap sikerült jobban belaknom murván is, úgyhogy ez sem jelenthet holnap problémát.

AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2014

A vasárnapi pályák szerintem rosszabb minőségűek, mint a maiak voltak, nagyon észnél kell lenni rajtuk. Biztos vagyok benne, hogy még változni fog a sorrend.

A Ciprus Rali programja

  1. szakasz
  • Szerviz F – Nicosia (10 perc) 18:03
  • GY 15 Xerarkaka 2 (21,05 km) 16:25
  • GY 14 Asinou 2 (11,52 km) 15:47
  • GY 13 Tseri 2 (14,25 km) 14:19
  • Szerviz E – Nicosia (30 perc) 13:26
  • GY 12 Xerarkaka 1 (21,05 km) 11:31
  • GY 11 Asinou 1 (11,52 km) 10:53
  • GY 10 Tseri 1 (14,25 km) 9:25
  • Szerviz D – Nicosia (15 perc) 8:47
  • 2014. szeptember 21. vasárnap
  • 2. szakasz összesen: 93,64 km
  • A verseny teljes távja: 232,02 km

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

november 6–8. Korzika Rali

Vizin_Ciprus_D103 (Large)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“