Vizin a legnehezebb Eb-futamára készül

Közel háromszáz gyorsasági kilométer két nap alatt, 25 Szuper–2000-es és R5-ös autó, keskeny utak, mély árkok, belga sör és sültkrumpli minden mennyiségben. Ezt kínálja a jubileumi 50. Ypres Rali, ami elég nehéznek bizonyul ahhoz, hogy Vizin László és Zsiros Gábor nekivágjanak a Peugeot 207 S2000-essel.

VizinIr09

Vizin László: – Jól beleválasztottunk. Negyvenen vagyunk a géposztályban, 25 Szuper–2000-es és R5-ös, a többi R4-es autó és van még pár tucat fiatal, akik az R2-es autóikkal botrányosan gyorsak.

Eddig Szuper–2000-es autóval minden versenyen a pontszerzés volt a célom, azt hiszem, hogy ezt most alább kell adni és szerintem az első húsz is nagyon szép eredmény lenne.VizinIr01

Az idei lesz a jubileumi 50. Ypres Rali. Nekünk pedig a harmadik. 2009-ben itt indultunk először, akkor még az IRC-n, és mind a két nap egy-egy gyorsaságit tudtunk menni, mert kiütöttem a futóművet. 2012-ben pedig a Skoda Fabia S2000-essel mentünk itt először. Akkor 12.-ek lettünk.

A helyismeret előny lesz, például tudom, hogy hol nem szabad levágni a kanyart, mert az aszfalt pereme azonnal kiüti a kereket. Ahogy a gyorsaságik neveit nézegettem, öt pályán már mentünk, de annyi út van Ypres környékén, hogy elképzelhető, hogy a másik hat pályának is érintettük egy-egy részét.

VizinIr07

Több magyar versenyző is indul, aminek nagyon örülök, remélem szép eredményekkel zárjuk a versenyt és öregbíteni tudjuk a magyar ralisport hírét.

Az Ypres Rali programja:

JÚNIUS 20. PÉNTEK
105,38 gyorsasági kilométer

GY 1 Dikkebus 1 14,30 km, 16:51
GY 2 Wijtschate 1 23,93 km, 17:27
GY 3 Mesen 1 7,55 17:52
GY 4 Langemark 13,82 18:24
GY 5 Dikkebus 2 14,30 km, 20:08
GY 6 Wijtschate 2 23,93 km, 20:44
GY 7 Mesen 2 7,55 km, 21:09

VizinIr06

JÚNIUS 21. SZOMBAT
193,41 gyorsasági kilométer

GY 8 Reninge 1 14,61 km, 10:48
GY 9 Vleteren–Krombeke 1 14,34 km, 11:13
GY 10 Watou 1 12,44 km, 11:34
GY 11 Westouter 1 7,39 11:55
GY 12 Kemmelberg 1 14,74 km, 13:49
GY 13 Lille-Eurométropole 9,93 km, 14:52
GY 14 Hollebeke1 28,22 km, 15:43
GY 15 Reninge 2 14,61 km, 18:00
GY 16 Vleteren–Krombeke 2 14,34 km 18:25
GY 17 Watou 2 12,44 km, 18:46
GY 18 Westouter 2 7,39 km, 19:07
GY 19 Kemmelberg 2 14,74 km, 21:01
GY 20 Hollebeke 2 28,22 km, 21:30

DAY1_004 (Large)

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre