Vizin a legnehezebb Eb-futamára készül

Közel háromszáz gyorsasági kilométer két nap alatt, 25 Szuper–2000-es és R5-ös autó, keskeny utak, mély árkok, belga sör és sültkrumpli minden mennyiségben. Ezt kínálja a jubileumi 50. Ypres Rali, ami elég nehéznek bizonyul ahhoz, hogy Vizin László és Zsiros Gábor nekivágjanak a Peugeot 207 S2000-essel.

VizinIr09

Vizin László: – Jól beleválasztottunk. Negyvenen vagyunk a géposztályban, 25 Szuper–2000-es és R5-ös, a többi R4-es autó és van még pár tucat fiatal, akik az R2-es autóikkal botrányosan gyorsak.

Eddig Szuper–2000-es autóval minden versenyen a pontszerzés volt a célom, azt hiszem, hogy ezt most alább kell adni és szerintem az első húsz is nagyon szép eredmény lenne.VizinIr01

Az idei lesz a jubileumi 50. Ypres Rali. Nekünk pedig a harmadik. 2009-ben itt indultunk először, akkor még az IRC-n, és mind a két nap egy-egy gyorsaságit tudtunk menni, mert kiütöttem a futóművet. 2012-ben pedig a Skoda Fabia S2000-essel mentünk itt először. Akkor 12.-ek lettünk.

A helyismeret előny lesz, például tudom, hogy hol nem szabad levágni a kanyart, mert az aszfalt pereme azonnal kiüti a kereket. Ahogy a gyorsaságik neveit nézegettem, öt pályán már mentünk, de annyi út van Ypres környékén, hogy elképzelhető, hogy a másik hat pályának is érintettük egy-egy részét.

VizinIr07

Több magyar versenyző is indul, aminek nagyon örülök, remélem szép eredményekkel zárjuk a versenyt és öregbíteni tudjuk a magyar ralisport hírét.

Az Ypres Rali programja:

JÚNIUS 20. PÉNTEK
105,38 gyorsasági kilométer

GY 1 Dikkebus 1 14,30 km, 16:51
GY 2 Wijtschate 1 23,93 km, 17:27
GY 3 Mesen 1 7,55 17:52
GY 4 Langemark 13,82 18:24
GY 5 Dikkebus 2 14,30 km, 20:08
GY 6 Wijtschate 2 23,93 km, 20:44
GY 7 Mesen 2 7,55 km, 21:09

VizinIr06

JÚNIUS 21. SZOMBAT
193,41 gyorsasági kilométer

GY 8 Reninge 1 14,61 km, 10:48
GY 9 Vleteren–Krombeke 1 14,34 km, 11:13
GY 10 Watou 1 12,44 km, 11:34
GY 11 Westouter 1 7,39 11:55
GY 12 Kemmelberg 1 14,74 km, 13:49
GY 13 Lille-Eurométropole 9,93 km, 14:52
GY 14 Hollebeke1 28,22 km, 15:43
GY 15 Reninge 2 14,61 km, 18:00
GY 16 Vleteren–Krombeke 2 14,34 km 18:25
GY 17 Watou 2 12,44 km, 18:46
GY 18 Westouter 2 7,39 km, 19:07
GY 19 Kemmelberg 2 14,74 km, 21:01
GY 20 Hollebeke 2 28,22 km, 21:30

DAY1_004 (Large)

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program