Vizin: A legnehezebbet is ki kell próbálni

A világ egyik legnehezebb versenyének tartják a Korzika Ralit, amelyet 1956-ban rendeztek meg először Napóleon szülőszigetén. 1973-tól, a rali-világbajnokság megszületésétől egészen 2008-ig a vb meghatározó része volt. 2011-től pedig az IRC, illetve az idei évtől az Európa-bajnokság futama. Az ezer kanyar versenyének is nevezett „Tour de Corse” szűk, sziklafalakkal, kőkorláttal, esetenként szakadékkal határolt, kanyargós pályái hatalmas kihívást jelentenek a versenyzőknek és a navigátoroknak is. Az utak nehézségére jellemző, hogy a tavalyi versenyen az élmezőnyből valaki etapon ütötte ki a futóművét. Ezt a ralit vette célba Vizin László és Zsiros Gábor Subaru Impreza R4-esével.

Vizin_esp_18 (Medium)

Vizin László: – Az Európa-bajnokság első felében az Ypres és a Korzika Rali jöhetett szóba, mint aszfaltos verseny. Belgiumban már többször is jártunk, gondoltuk, hogy az idén kipróbáljuk a Korzika Ralit.

Sokan mondták, hogy ez az Eb legnehezebb versenye, és hogy a helyismerettel rendelkező franciák mellett nem fogunk labdába rúgni, de ez csak fokozta az érdeklődésünket, elvégre a legnehezebb versenyt is ki kell próbálni. A Korzika Rali az Eb egyik leghíresebb futama és nagyon kíváncsiak vagyunk, mire vagyunk képesek rajta.

Én már szombaton (május 11-én) kiutazom, vasárnap pihenek, Zsiros Gabi, pedig, aki a hétvégén a Miskolc Ralin versenyez, hétfőn érkezik.

Vizin_esp_11 (Medium)

A Kanári-szigetek Rali óta felújították a Subarunk váltóját, illetve a kulisszát úgy alakították át, hogy nagyobb legyen a távolság az egyes fokozatok között, így nehezebben fordulhat elő olyan félreváltás, mint az idei első Eb-futamunkon.

Eredményre most nem tippelnék, mert legutóbb komoly célokat tűztem ki és már a verseny elején szétugrasztottam a váltót. Ha sikerülne minden gyorsaságit teljesítenünk és pontokat szereznénk a szériaautó-kupában, akkor azzal (Zsiros) Gabikával mind a ketten elégedettek lennénk.

Vizin_esp_19 (Medium)

A Korzika Rali programja:

május 17. péntek
GY1 Le Fangu–ND de la Serra (27,53 km) 8:23
GY2 Erbajolo–Pont d’Altiani 1 (24,57 km) 11:06
GY3 Barchetta–La Porta 1 (23,24 km) 14:18
GY4 Taverna–Pont de Castirla (15,28 km) 15:21
GY5 Barchetta–La Porta 2 (23,24 km) 18:01
GY6 Erbajolo–Pont d’Altiani 2 (24,57 km) 20:06

május 18. szombat
GY7 Carbuccia–Tavera 1 (16,89 km) 10:48
GY8 Sarrola–Liamone 1 (26,70 km) 12:06
GY9 Marato–Acqua Doria (22,47 km) 13:37
GY10 Carbuccia–Tavera 2 (16,89 km) 16:40
GY11 Sarrola–Liamone 2 (26,70 km) 18:06

A szériaautó-kupa mezőnye:
16 Bonnefis–Fournier, Renault Mégane RS
17 Aigner–Heigl, Subaru Impreza STI R4
18 Consani–Gorczyca, Renault Mégane RS
28 Lionis–Murat, Mitsubishi Lancer R4
29 Sanchez–Scelo, Mitsubishi Lancer Evo X R4
30 Tempestini–Pulpea, Subaru Impreza
31 Ayme–Ayme, Mitsubishi Lancer R4
32 Vizin–Zsiros, Subaru Impreza STI R4
33 Maresca–Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
34 Quilici–Gorguilo, Renault Mégane RS
35 Moreau–Baron, Renault Mégane RS

Vizin_esp_16 (Medium)

Szériaautó-kupa állása (versenyzők):
1. Orsák 42, 2. Aigner 39, 3. Harrach 38… 17. Vizin 16

Szériaautó-kupa állása (navigátorok):
1. Smeidler 42, 2. Heigel 39, 3. Welsersheimb 38… Zsiros 25

A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL LTD., DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.
További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.