Vizin a motor hangját szeretné hallani a Horvát Ralin

Kisebb műszaki hiba hátráltatta Vizin Lászlót és Zsiros Gábort a Horvát Rali Európa-bajnoki futam shake downján: a Subaru Impreza R4-es motorja nem reagált a gázpedálra. A hibát sikerült ugyan megoldani, de legközelebb csak a pénteki első gyorsaságira vezető etapon lesz alkalom teljes terhelés mellett kipróbálni az autót, így Vizin most abban bízik, hogy holnap hallani fogja a boxermotor jellegzetes hangját, ahogy felpörög.

vizin_fra_010 (Large)

Vizin László: – A shake downunk nem sikerült valami jól, a motor előbb megállt, aztán amikor újra indítottuk, nem reagált a gázpedálra, csak alapjáraton járt. A ma délutáni rajtra sikerült megjavítani, most működik, de a szervizpark és a rajtvárakozó annyira közel vannak egymáshoz, hogy még nem tudtam kövér gázt nyomni.

Ma még hátravan az első gyorsasági, amit egy parkolóban rendeznek, beton elemek között. Úgyhogy holnap az első gyorsaságira vezető etapon dől el igazán, hogy sikerült-e megszüntetnünk a hibát. Még sohasem vártam ennyire, hogy halljam, ahogy felpörög a motor.

Vizin_esp_16 (Medium)

A felpörgésre szükségünk is lesz, mert nagyon gyorsak a pályák. Külföldön még sosem versenyeztem ilyen nagy sebességű pályákon. Az Eger Rali gyorsaságijaihoz tudnám hasonlítani. Van széles és keskeny rész is, van kanyargós szakasz, de több helyen lehet kétszáz felett menni.

Mindenhol csúszós, fehér aszfalt van, rengeteg a kanyarlevágás, már a pályabejárás alatt is sok volt a felhordás, és folyamatosan romlottak a pályák.

vizin_fra_012 (Large)

A hangulat nagyon jó, igazi kellemes nyárvégi időjárás van, a szervizparkot a tengerparton állították fel. Minden adva van egy jó versenyhez.

Egyelőre nem foglalkozom az eredménnyel, az elvárásokkal, holnap legyen jó az autó, a többit meglátjuk.

A Horvát Rali programja:

szeptember 26. csütörtök
GY1 Porec (1,7 km) 18:17

szeptember 27. péntek
GY2 Boljun 1 (14,97 km) 10:19
GY3 Ucka 1 (13,66 km) 10:52
GY4 Brest 1 (29,86 km) 12:15
GY5 Boljun 2 (14,97 km) 15:33
GY6 Ucka 2 (13,66 km) 16:06
GY7 Brest 2 (29,86 km) 17:29

szeptember 28. szombat
GY8 Butoniga 1 (14,97 km) 9:59
GY9 Buzet 1 (14,52 km) 10:22
GY10 Salteria 1 (29,88 km) 10:55
GY11 Butoniga 2 (14,97 km) 13:23
GY12 Buzet 2 (14,52 km) 13:46
GY13 Salteria 2 (29,88 km) 14:19
GY14 Porec (1,7 km) 16:30

Vizin_esp_18 (Medium)

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők:
1. Orsák 117, 2. Aigner 99, 3. Bonnefis 95, 4. Tempestini 48… 13. Vizin 31

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. Smeidler 67, 4. Kostka 50, 7. Zsiros 40

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax