Vizin a motor hangját szeretné hallani a Horvát Ralin

Kisebb műszaki hiba hátráltatta Vizin Lászlót és Zsiros Gábort a Horvát Rali Európa-bajnoki futam shake downján: a Subaru Impreza R4-es motorja nem reagált a gázpedálra. A hibát sikerült ugyan megoldani, de legközelebb csak a pénteki első gyorsaságira vezető etapon lesz alkalom teljes terhelés mellett kipróbálni az autót, így Vizin most abban bízik, hogy holnap hallani fogja a boxermotor jellegzetes hangját, ahogy felpörög.

vizin_fra_010 (Large)

Vizin László: – A shake downunk nem sikerült valami jól, a motor előbb megállt, aztán amikor újra indítottuk, nem reagált a gázpedálra, csak alapjáraton járt. A ma délutáni rajtra sikerült megjavítani, most működik, de a szervizpark és a rajtvárakozó annyira közel vannak egymáshoz, hogy még nem tudtam kövér gázt nyomni.

Ma még hátravan az első gyorsasági, amit egy parkolóban rendeznek, beton elemek között. Úgyhogy holnap az első gyorsaságira vezető etapon dől el igazán, hogy sikerült-e megszüntetnünk a hibát. Még sohasem vártam ennyire, hogy halljam, ahogy felpörög a motor.

Vizin_esp_16 (Medium)

A felpörgésre szükségünk is lesz, mert nagyon gyorsak a pályák. Külföldön még sosem versenyeztem ilyen nagy sebességű pályákon. Az Eger Rali gyorsaságijaihoz tudnám hasonlítani. Van széles és keskeny rész is, van kanyargós szakasz, de több helyen lehet kétszáz felett menni.

Mindenhol csúszós, fehér aszfalt van, rengeteg a kanyarlevágás, már a pályabejárás alatt is sok volt a felhordás, és folyamatosan romlottak a pályák.

vizin_fra_012 (Large)

A hangulat nagyon jó, igazi kellemes nyárvégi időjárás van, a szervizparkot a tengerparton állították fel. Minden adva van egy jó versenyhez.

Egyelőre nem foglalkozom az eredménnyel, az elvárásokkal, holnap legyen jó az autó, a többit meglátjuk.

A Horvát Rali programja:

szeptember 26. csütörtök
GY1 Porec (1,7 km) 18:17

szeptember 27. péntek
GY2 Boljun 1 (14,97 km) 10:19
GY3 Ucka 1 (13,66 km) 10:52
GY4 Brest 1 (29,86 km) 12:15
GY5 Boljun 2 (14,97 km) 15:33
GY6 Ucka 2 (13,66 km) 16:06
GY7 Brest 2 (29,86 km) 17:29

szeptember 28. szombat
GY8 Butoniga 1 (14,97 km) 9:59
GY9 Buzet 1 (14,52 km) 10:22
GY10 Salteria 1 (29,88 km) 10:55
GY11 Butoniga 2 (14,97 km) 13:23
GY12 Buzet 2 (14,52 km) 13:46
GY13 Salteria 2 (29,88 km) 14:19
GY14 Porec (1,7 km) 16:30

Vizin_esp_18 (Medium)

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők:
1. Orsák 117, 2. Aigner 99, 3. Bonnefis 95, 4. Tempestini 48… 13. Vizin 31

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. Smeidler 67, 4. Kostka 50, 7. Zsiros 40

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program