Vizin: A prológ kipipálva

Egy óra csúszással, de végül sikerült megtartani a Ciprus Rali péntek esti prológját, amelyet Vizin László és Zsiros Gábor sikeresen teljesített. 16,3 másodperc hátránnyal a 16. helyen zártak, de Vizin Laci bácsi szerint ennek éppen úgy semmi jelentősége nincs, mint pár héttel ezelőtt a Jalta Rali prológjának.

Vizin László: – Elég unalmas napunk volt a pénteki. Reggel gyorsan letudtuk a gépátvételt, aztán estig semmi. A verseny eredményébe is beszámító első gyorsaságinak, nevezzük prológnak, hét órakor kellett volna kezdődni, de a nézőkkel akadt egy kis probléma, emiatt egy órát csúszott a program.

Amikor végre sikerült elrajtolni, akkor már jó volt a hangulata. A város kis utcáiban, körforgalmában volt kialakítva a pálya, amin két kört kellett megtenni. Vízzel teli műanyag elemeket raktak ki, amiket a mezőny eleje rendesen amortizált, többől folyt a víz, így nem tudhattad, hogy melyik kanyarban csúszol meg. Viszont nagyon sokan, legalább harmincezren voltak kint.

Az eredményből nem lehet semmi messzemenő következtetést levonni. Az látszik, hogy az N-es autókat is jó versenyzők vezetik, velük is komolyan kell számolni. Változatlanul szeretnénk az első tízben végezni. Szombaton kiderül, hogy erre van-e reális esélyünk.

A Ciprus Rali programja

november 3. szombat

  • 7:00 rajt
  • 8:13 2. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 9:16 3. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 9:59 4. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 11:49 szervizpark
  • 13:17 5. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 14:20 6. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 15:03 7. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 16:56 Flexi szerviz

november 4. vasárnap

  • 8:15 rajt
  • 9:28. 8. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 10:21 9. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 11:04 10. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 12:34 szervizpark
  • 14:02 11. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 14:55 12. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 15:38 13. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 17:31 cél

Eurosport TV-közvetítés a Ciprus Raliról

  • november 3, szombat 00:00–00:30 1. nap összefoglaló
  • november 4, vasárnap 23:00–23:30 2. nap összefoglaló
  • november 6, kedd 23:45–00:15 Inside IRC magazin
  • november 7, szerda 23:45–00:15 Inside IRC magazin ismétlése

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.