Vizin boldog és elégedett

Az abszolút 13. helyet szerezte meg Vizin László és Zsiros Gábor a Rali-Európa-bajnokság kilencedik futamán, a Ciprus Ralin.

vizin_ciprus_d307-large

Ezzel ugyan nem sikerült a kitűzött célt, az Eb-pontot elérni, Vizin azonban így is elégedett és boldog, hogy egy ilyen nagyon nehéz körülményű, ugyanakkor élvezetes versenyen részt vehetett és sikeresen teljesítette azt.

Vizin_Ciprus_D310 (Large)

Vizin László: – Húúú, nagyon jó volt a mai napunk is. A pályák durvák voltak, de úgy tűnik, ezeket az autókat nagyon jól megépítették. Három pálya volt ma a programban, egy lobogós, jól belátható, a másik kettő klasszikus ciprusi, kanyar kanyar hátán, hatalmas kövekkel.

vizin_ciprus_d309-large

Elfáradtam estére, de annyira belejöttem a versenyzésbe, és (Zsiros) Gabikával annyira élveztük, hogy szívesen elmentünk volna még egy körre.

vizin_ciprus_d308-large

A Tagai Racing Technologytól nagyon jó autót kaptunk, a Peugeot egy mukkanás nélkül tette meg a teljes távot, le a kalappal a csapat és az autó előtt is. Hankook gumikkal versenyeztünk, azok is jól teljesítettek.

AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2014

Szerettünk volna Eb-ponttal hazatérni, de nagyon sok tehetséges fiatal versenyző között indultunk, és így 61 évesen már nem vagyok képes csodákra. De ez rendjén is van, hiszen a versenyeket a fiataloknak kell nyerni.

AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2014

Mi azért jöttünk, hogy jól érezzük magunkat, egy nagyon kemény versenyen küzdjünk és a lehető legjobbat hozzuk ki magunkból. Ez sikerült, úgyhogy nagyon boldog vagyok.

AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2014

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

november 6–8. Korzika Rali

AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2014

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax