Vizin dobogóra állna a Kanári-szigetek Ralin

A szériautó-kupa dobogós helyén szeretne végezni Vizin László és Zsiros Gábor a rali-Európa-bajnokság harmadik állomásán, a Kanári-szigetek Ralin. A magyar páros már a hétvégén zajló verseny helyszínén van, sőt hétfőn, a hivatalos teszten ki is próbálhatták a Subaru Impreza R4-est. Vizin elégedett az autóval, és bár nagyon erős a mezőny eleje, szerinte nem lehetetlen az első háromban végezni.

Vizin László: – Elég kalandos volt az indulásunk, mert a hóakadályok ideje alatt kellett eljutnunk autóval a bécsi repülőtérre. Az M1-es akkor már le volt zárva, úgyhogy kerülő úton kellett mennem. Nagy nehezen eljutottunk Mosonmagyaróvárig, ott tudtunk felmenni az autópályára, és még időben elértük a gépet.

– A Kanári-szigetek nagyon szép hely. Szinte a tengerből emelkedik ki a hegy, amelyen mindenfelé nagyon jó minőségű aszfalttal borított utak kanyarognak. Igazán nem probléma itt jó ralipályákat találni. Számomra nagyon hasonlít a Sanremo Ralira, talán egy-két helyen egy kicsit tempósabbak a pályák.

– Ma (hétfőn) volt a verseny hivatalos tesztje, amelyen kb. 15 páros vett részt. Itt vezethettem először az R4-es Subarunkat. Nagyon tetszik az autó, ami remekül lett felkészítve. Nagyon jó a futóműve, jól lehet vele fordulni. A tesztpálya talaja eltért a versenyétől, érdes aszfalt volt, ami gyorsan ette a gumit, ezért csak négyszer mentünk rajta. A finombeállítást inkább a shake downon végezzük majd el.

– Kedden és szerdán lesz a pályabejárás, csütörtökön a shake down és a rajtceremónia, pénteken, szombaton pedig a verseny. A szériaautó-kupában kicsi, de jó mezőny gyűlt össze, itt van Andreas Aigner a mienkhez hasonló R4-es Subaruval és a két gyári Renault Mégane, valamint két spanyol versenyző, akik minden bizonnyal komoly helyismerettel rendelkeznek. Ennek ellenére a dobogót célzom meg. Úgy vagyok vele, hogy ha már ennyit utaztunk a versenyre, akkor ne csak autókázzunk, hanem legyen célunk és versenyezzünk is.

A Kanári-szigetek Rali programja:

március 21. csütörtök
20:30 rajt
 
március 22. péntek
GY1 Moya–Disa 1 (13,57 km) 7:48
GY2 Artenara–Festina 1 (21,18 km) 8:24
GY3 Tejeda 1 (14,31 km) 9:09
szervizpark 10:59
GY4 Moya–Disa 2 (13,57 km) 12:17
GY5 Artenara–Festina 2 (21,18 km) 12:53
GY6 Tejeda 2 (14,31 km) 13:38
szervizpark 15:53
GY7 Aguimes (25,82 km) 17:26
GY8 Ingenio (20,88 km) 18:29
szervizpark 19:49

március 23. szombat
GY9 Maspalomas–Festina 1 (13,28 km) 10:28
GY10 San Bartolomeo de Tirajan–Disa 1 (21,36 km) 11:01
GY11 Valleseco 1 (16,12 km) 11:44
szervizpark 13:24
GY12 Maspalomas–Festina 2 (13,28 km) 15:07
GY13 San Bartolomeo de Tirajan–Disa 2 (21,36 km) 15:40
GY14 Valleseco 2 (16,12 km) 16:23
szervizpark 17:53
cél 18:15

A szériaautó-kupa mezőnye:
14 Andreas Aigner–Jurgen Heigl, Subaru Impreza STI R4
15 Vizin László–Zsiros Gábor, Subaru Impreza STI R4
18 Robert Consani–Thibaut Gorczyca, Renault Mégane RS
19 Germain Bonnefis–Olivier Fournier, Renault Mégane RS
21 Alex Pais–Oriol Julia, Mitsubishi Lancer Evo X
23 Benito Marrero–Omar Gonzalez Mitsubishi Lancer Evo VIII

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL LTD., DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.