Vizin eddig elégedett

Péntek délután rendezték a Ciprus Rali első gyorsasági szakaszát, amelynek különlegessége az volt, hogy a Nicosiában kialakított hat kilométeres pálya egy része ciprusi, másik része török oldalon zajlott. A rövid, de annál nehezebb, természetes és mesterséges akadályokkal is tűzdelt pályán nagy időkülönbségek alakultak ki a résztvevők között, többen hibáztak is.

vizin_ciprus_d101-large

Vizin László és Zsiros Gábor holtversenyben az abszolút 13. helyet szerezték meg a Peugeot 207 S2000-essel, így jelenleg a versenyben is 13-ok. Holnap (szombaton) nyolc gyorsasági és 138 km vár a mezőnyre.

Vizin László: – Eddig mindennel elégedett vagyok. Nehéz, murvás és aszfaltos részeket is tartalmazó pályát jelöltek ki Nicosiában, ahol könnyű volt járdaszegélynek vagy mesterségesen kitett akadálynak ütközni. Mi nem is akartunk kockáztatni, ezen a hat kilométeren nem múlott semmi, csak veszíteni lehetett rajta.

Nagyon sok néző volt, főleg a török oldalon ugyanúgy emberfalban mentünk, mint ahogyan régen a magyar bajnokságban.

Holnap kezdődik az igazi verseny és mindjárt egy magyar bajnoki futamnak megfelelő távot kell teljesíteni. Megmondom őszintén, nagyon várom már, hogy versenyezhessünk.

Vizin_Ciprus_D103 (Large)

A Ciprus Rali programja

  1. szakasz
  • 2014. szeptember 19. péntek
  • GY 1 Super Special Stage (5,98 km) 17:36
  • 2014. szeptember 20. szombat
  • Szerviz A – Nicosia (15 perc) 8:32
  • GY 2 Kotsiatis 1 (15,27 km) 9:20
  • GY 3 Lythrodontas 1 (21,57 km) 10:03
  • GY 4 Lefkara 1 (17,94 km) 11:01
  • GY 5 Klavdia 1 (11,42 km) 12:09
  • Szerviz B – Nicosia (30 perc) 13:29
  • GY 6 Kotsiatis 2 (15,27 km) 14:32
  • GY 7 Lythrodontas 2 (21,57 km) 15:15
  • GY 8 Lefkara 2 (17,94 km) 16:13
  • GY 9 Klavdia 2 (11,42 km) 17:21
  • Flexi Szerviz C – Nicosia (10 perc) 18:21
  • 1. szakasz összesen: 138,38 km

Vizin_shakedown_2 (Large)

  1. szakasz
  • 2014. szeptember 21. vasárnap
  • Szerviz D – Nicosia (15 perc) 8:47
  • GY 10 Tseri 1 (14,25 km) 9:25
  • GY 11 Asinou 1 (11,52 km) 10:53
  • GY 12 Xerarkaka 1 (21,05 km) 11:31
  • Szerviz E – Nicosia (30 perc) 13:26
  • GY 13 Tseri 2 (14,25 km) 14:19
  • GY 14 Asinou 2 (11,52 km) 15:47
  • GY 15 Xerarkaka 2 (21,05 km) 16:25
  • Szerviz F – Nicosia (10 perc) 18:03
  • 2. szakasz összesen: 93,64 km
  • A verseny teljes távja: 232,02 km

Vizin_shakedown_1 (Large)

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

november 6–8. Korzika Rali

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax