Vizin eddig elégedett

Péntek délután rendezték a Ciprus Rali első gyorsasági szakaszát, amelynek különlegessége az volt, hogy a Nicosiában kialakított hat kilométeres pálya egy része ciprusi, másik része török oldalon zajlott. A rövid, de annál nehezebb, természetes és mesterséges akadályokkal is tűzdelt pályán nagy időkülönbségek alakultak ki a résztvevők között, többen hibáztak is.

vizin_ciprus_d101-large

Vizin László és Zsiros Gábor holtversenyben az abszolút 13. helyet szerezték meg a Peugeot 207 S2000-essel, így jelenleg a versenyben is 13-ok. Holnap (szombaton) nyolc gyorsasági és 138 km vár a mezőnyre.

Vizin László: – Eddig mindennel elégedett vagyok. Nehéz, murvás és aszfaltos részeket is tartalmazó pályát jelöltek ki Nicosiában, ahol könnyű volt járdaszegélynek vagy mesterségesen kitett akadálynak ütközni. Mi nem is akartunk kockáztatni, ezen a hat kilométeren nem múlott semmi, csak veszíteni lehetett rajta.

Nagyon sok néző volt, főleg a török oldalon ugyanúgy emberfalban mentünk, mint ahogyan régen a magyar bajnokságban.

Holnap kezdődik az igazi verseny és mindjárt egy magyar bajnoki futamnak megfelelő távot kell teljesíteni. Megmondom őszintén, nagyon várom már, hogy versenyezhessünk.

Vizin_Ciprus_D103 (Large)

A Ciprus Rali programja

  1. szakasz
  • 2014. szeptember 19. péntek
  • GY 1 Super Special Stage (5,98 km) 17:36
  • 2014. szeptember 20. szombat
  • Szerviz A – Nicosia (15 perc) 8:32
  • GY 2 Kotsiatis 1 (15,27 km) 9:20
  • GY 3 Lythrodontas 1 (21,57 km) 10:03
  • GY 4 Lefkara 1 (17,94 km) 11:01
  • GY 5 Klavdia 1 (11,42 km) 12:09
  • Szerviz B – Nicosia (30 perc) 13:29
  • GY 6 Kotsiatis 2 (15,27 km) 14:32
  • GY 7 Lythrodontas 2 (21,57 km) 15:15
  • GY 8 Lefkara 2 (17,94 km) 16:13
  • GY 9 Klavdia 2 (11,42 km) 17:21
  • Flexi Szerviz C – Nicosia (10 perc) 18:21
  • 1. szakasz összesen: 138,38 km

Vizin_shakedown_2 (Large)

  1. szakasz
  • 2014. szeptember 21. vasárnap
  • Szerviz D – Nicosia (15 perc) 8:47
  • GY 10 Tseri 1 (14,25 km) 9:25
  • GY 11 Asinou 1 (11,52 km) 10:53
  • GY 12 Xerarkaka 1 (21,05 km) 11:31
  • Szerviz E – Nicosia (30 perc) 13:26
  • GY 13 Tseri 2 (14,25 km) 14:19
  • GY 14 Asinou 2 (11,52 km) 15:47
  • GY 15 Xerarkaka 2 (21,05 km) 16:25
  • Szerviz F – Nicosia (10 perc) 18:03
  • 2. szakasz összesen: 93,64 km
  • A verseny teljes távja: 232,02 km

Vizin_shakedown_1 (Large)

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

november 6–8. Korzika Rali

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.