Vizin elégedetlen

Nagyon élvezte a Kanári-szigetek Rali shake downját Vizin László és Zsiros Gábor. Kiváló volt a pálya és az autó is remekül működött, egyedül az időeredmények nem jöttek. Legalábbis Vizin ezzel egyáltalán nem elégedett.

Vizin_esp_01 (Medium)

Vizin László: – Vegyes érzéseim vannak a shake downnal kapcsolatban. Nagyon jó hegyi pálya volt, az autó is jól viselkedett, én is úgy éreztem, hogy jól megyek, az időeredmények azonban mégsem jöttek.

Elég keveset tudtam menni eddig az autóval, talán összesen húsz kilométert. Hiába versenyeztem korábban évekig Subaruval, a szívómotoros Szuper–2000-esből úgy látszik, nem olyan könnyű átüli a turbós R4-esbe.

A verseny szerencsére csak holnap kezdődik, de mindenképpen gyorsabban kell mennünk, mert a célunk még mindig a szériaautó-kupa dobogója. Abban bízom, hogy az első gyorsasági után duplájára nő a tapasztalatom az autóval, és tudunk gyorsulni.

A Kanári-szigetek Rali pénteki (március 22-i) programja:
GY1 Moya–Disa 1 (13,57 km) 7:48
GY2 Artenara–Festina 1 (21,18 km) 8:24
GY3 Tejeda 1 (14,31 km) 9:09
szervizpark 10:59
GY4 Moya–Disa 2 (13,57 km) 12:17
GY5 Artenara–Festina 2 (21,18 km) 12:53
GY6 Tejeda 2 (14,31 km) 13:38
szervizpark 15:53
GY7 Aguimes (25,82 km) 17:26
GY8 Ingenio (20,88 km) 18:29
szervizpark 19:49

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL LTD., DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax