Vizin elő adásban a Golden Stage Ralin

Hat percig volt élő adásban Vizin László és Zsiros Gábor a Golden Stage Ralin. Az Eurosport által közvetített versenyen a magyar páros belsőkamerás felvételén láthattuk, ahogy az első gyorsasági elejét megteszik. Látható volt, hogy a rajtnál váltóhibája volt a Subarunak, de Vizin erre később más magyarázattal szolgált, illetve azt is élőben nézhettük, ahogy Laci bácsi az egyik jobbos kanyart egy kicsit kiszélesítette. A vadonatúj Subaru Imprezával versenyző páros a Ciprus Rali után megrendezett két gyorsaságiból álló ralisprinten az abszolút 14. helyet szerezte meg.

Vizin László: – Csodálatos helyen ment a pálya. Egy kicsit gyorsabb volt ez a szakasz, mint a Ciprus Rali többi pályája és nagyon élvezetes volt rajta versenyezni. Nagyon örülök neki, hogy az Eurosport ilyen hosszan mutatott bennünket, már csak ezért is érdemes volt elindulni rajta.

– Sokan kérdezték, hogy mi volt a baj a váltóval a rajtnál. Be kell vallanom töredelmesen, hogy a váltónak semmi baja nem volt, én kapcsoltam rossz helyre. Hét éve nem versenyeztem H-kapcsolású váltóval, és időnkét előfordul, hogy rossz helyre kapcsolok. Ezt szokni kell egy kicsit. Az első gyorsaságin volt egy kalandunk is, amikor leugrattunk az útról. Azt gondolom, hogy egy kicsit gyorsabban mentem a kelleténél, de szerencsére ott pont volt hely, úgyhogy gond nélkül megúsztuk.

– A 14. helyezésnél azért jobbra számítottam, de most ennyi sikerült. Az első körben harmadiknak rajtoltunk, ezért még nagyon tiszta volt a pálya, nem volt rajta nyom, amit lehetett volna követni. A második körben pedig már túl ki volt járva. De nem hiszem, hogy emiatt jelentős időt veszítettünk volna.

– A Golden Stage Rali nagyon laza kis verseny volt. Reggel 11-re kellett fent lennünk a pályán, ott az Eurosportosok beosztották, hogy ki milyen sorrendben indul, a gyorsasági után volt egy szervizpark, aztán egy parkolóba kellett letenni az autót. Délután volt a második szakasz, aminek a célja után félórás parc fermét követően, vihettük is haza az autót.

– A Golden Stage Ralival együtt230 kmgyorsaságit teljesítettünk a három nap alatt. Nekem nagyon tetszett a verseny, változatosak, nehezek voltak a pályák, igazi karakteres verseny volt. Komoly dolog egy ilyen futamot teljesíteni. Bár én vasárnap is szívesen mentem volna még négy gyorsaságit.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

További információk:

vizinrally.wordpress.com

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax