Vizin és a ciprusi óriáspók

Megérkezett Ciprusra, a 2012-es IRC-sorozat utolsó állomásának helyszínére Vizin László és Zsiros Gábor. A pályabejárást ugyan csak holnap (szerdán) kezdik, de ma is szolgáltak jó hírekkel. Először is a verseny- és a szervizautó is sikeresen átesett a ciprusi vám bürokratikus ügyintézésén, ráadásul helybéli barátok segítségével egy Subaru tréningautót kaptak. Na és találkoztak egy ciprusi óriáspókkal is.

Vizin László: – A szállásunkkal volt egy kis probléma. A ház, amit először kaptunk elég koszos volt, Zsiros Gabi szobájában pedig egy hatalmas pók ült. Ezért átköltöztünk egy másik házba. Ez már sokkal jobb.

Túl vagyunk az adminisztratív átvételen. Holnap kezdjük a pályabejárást, amire egy Subarut kaptunk kölcsön. Ciprusi barátunk barátja épített egy kombi Imprezát, amit azonnal felajánlott nekünk. Ezzel sokkal jobb lesz tréningezni, mint az év elején, az Azori-szigeteken a kisteherautóval.

A versenyautó is megérkezett Ciprusra. Széchenyi Zoli barátunk átvette a hajóról. Ő sokkal otthonosabban mozog a helyi vámügyintézésben, ami nekünk tavaly napokig tartott, azt ő pillanatok alatt elintézte. A szervizcsapat holnap érkezik.

Találkoztunk már magyarokkal is. Bujdos Mikivel, aki szintén indul a versenyen, holnaptól együtt tréningezünk. Sikerült egy tesztpályát is szereznünk, úgyhogy az eddig Cipruson töltött pár óránk nagyon sikeresnek mondható. Remélem, a folytatás is ilyen lesz.

A Ciprus Rali programja*

november 2. péntek

  • 19:00 1. gyorsasági Szuper speciál (3,2 km) aszfalt

november 3. szombat

  • 8:15 rajt
  • 9:28. 2. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 10:21 3. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 11:04 4. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 12:34 szervizpark
  • 14:02 5. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 14:55 6. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 15:38 7. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 16:58 Flexi szerviz

november 4. vasárnap

  • 7:00 rajt
  • 8:13 8. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 9:16 9. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 9:59 10. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 11:49 szervizpark
  • 13:17 11. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 14:20 12. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 15:03 13. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 16:56 cél

*Hivatalos program. A versenyzők tájékoztatása szerint a rendezők a két nap programját felcserélték, amit azonban hivatalosan még nem erősítettek meg. A fenti az egyelőre hivatalos, eredeti program.

Eurosport TV-közvetítés a Ciprus Raliról

  • november 3, szombat 00:00–00:30 1. nap összefoglaló
  • november 4, vasárnap 23:00–23:30 2. nap összefoglaló
  • november 6, kedd 23:45–00:15 Inside IRC magazin
  • november 7, szerda 23:45–00:15 Inside IRC magazin ismétlése

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre