Vizin fék nélkül maradt az első gyorsaságin

Az első gyorsasági szakasz feléig jutott el Vizin László és Zsiros Gábor az Ypres Ralin, amikor beesett a fékpedál és csak kézifékkel lehetett lassítani a Peugeot 207 S2000-est. Mivel még három szakaszt kellett volna teljesíteni a szervizparkig, a páros úgy döntött, hogy kiáll.

Vizin_Ypres2341

Vizin László: – A jobb első fékünk ment el, de úgy, hogy a fékpedál teljesen beesett. Hiába pumpáltam, nem történt semmi, csak a kézifék maradt. Az Ypres Rali pedig tipikusan az a verseny, ahol nagy tempót mész, veszel egy féktávot és befordulsz egyesben vagy kettesben. Ilyen pályákon fék nélkül még végiggurulni sem érdemes, mert előbb-utóbb beesel az árokba.

Vizin_Ypres3350

Most még a pálya szélén vagyunk, (Zsiros) Gabi 15 perc alatt átkötötte úgy a féket, hogy három kereket lehet vele fékezni, de egyrészről már nagyon sokat késtünk vele, másrészről pedig még mindig csak három keréken van fékünk, amivel változatlanul nem egy életbiztosítás menni. Úgyhogy fájó szívvel a verseny feladása mellett döntöttünk.

Vizin_Ypres2789

Nagyon sajnálom, hogy nem tudtunk menni a versenyen, mert nagyon tetszett a rendezés, a mezőny, de hát ilyen a rali. Tavaly egyetlen műszaki hibánk sem volt, tavalyelőtt is csak az R2-essel estünk ki egy olyan versenyen, amit az év elején nem is terveztünk, úgyhogy a szerencsével sem álltunk eddig hadilábon.

Az idei szezonra a Ciprus és a Korzika Ralit terveztük még, a Valais Rali pedig tartalékként szerepel a naptárunkban. Előfordulhat, hogy azt most elővesszük, de ezt csak otthon tudom megmondani, a jövő héten.

AUTO - ERC YPRES RALLY 2014

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program