Vizin fél távnál pontszerző helyen

Kilencedik helyen zárta a Ciprus Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor, amiért a dupla szorzó miatt vasárnap este már négy IRC-pont járna. A mai első gyorsaságin egy kicsit magukra ijesztettek egy megforgással, de szerencsére nem estek le az útról. Az első kör három gyorsaságija az autó kitapasztalásával telt, hiszen most versenyeztek először murván a Skoda Fabia S2000-essel. A második kör három szakaszával már elégedett volt Laci bácsi, és hetedik, kilencedik, valamint hatodik időt autózott. Vasárnap továbbra is az abszolút értékelés hetedik helyezése a cél, amelyhez még két pozíciót kellene javítaniuk.

Vizin László: – Ahogy vártuk, nagyon kemény, igazi embert és technikát próbára tevő nap volt a mai. Reggel az első gyorsasági első kilométerein sikerült magunkra ijeszteni. A murvagumi nem úgy tapadt aszfalton, ahogy vártam és megindult a hátulja. Szerencsére úton maradtunk, nem estünk le a szakadékba. A harmadik gyorsaságin volt egy túlcsúszásunk, ahol leállt a motor, de egyik alkalommal sem sérült meg az autó és a verseny egészére vetítve nagyon sok időt sem veszítettünk vele.

Az első körben az autót kellett kitapasztalnom, hiszen ez volt az első murvás versenyem vele. A második kör egész jól sikerült, ott már tudtunk hatodik-hetedik időket is autózni. A harminc kilométeres gyorsasági volt a legnehezebb, amin több mint fél órát mentünk 55 km/h-s átlagsebességgel. Az út több helyen nagyon rossz állapotban volt, de a Skoda jól viselkedett, mindent kibírt. A kormányösszekötőnk görbült el egyszer, illetve egy GL-szemünk szakadt ki, de igazán egyik sem hátráltatott minket.

Kilencedik helyen állunk, ami nem rossz eredmény egy ilyen nehézségű IRC-futamon. A verseny előtt a hetedik helyet tűztük ki magunk elé, holnap ezért fogunk versenyezni. Nem tűnik lehetetlen feladatnak, de nagyon meg kell dolgoznunk érte.

A Ciprus Rali vasárnapi programja

8:15 rajt
9:28. 8. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
10:21 9. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
11:04 10. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
12:34 szervizpark
14:02 11. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
14:55 12. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
15:38 13. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
17:31 cél

Eurosport TV-közvetítés a Ciprus Raliról

november 3, szombat 00:00–00:30 1. nap összefoglaló
november 4, vasárnap 23:00–23:30 2. nap összefoglaló
november 6, kedd 23:45–00:15 Inside IRC magazin
november 7, szerda 23:45–00:15 Inside IRC magazin ismétlése

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program