Vizin fél távnál pontszerző helyen

Kilencedik helyen zárta a Ciprus Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor, amiért a dupla szorzó miatt vasárnap este már négy IRC-pont járna. A mai első gyorsaságin egy kicsit magukra ijesztettek egy megforgással, de szerencsére nem estek le az útról. Az első kör három gyorsaságija az autó kitapasztalásával telt, hiszen most versenyeztek először murván a Skoda Fabia S2000-essel. A második kör három szakaszával már elégedett volt Laci bácsi, és hetedik, kilencedik, valamint hatodik időt autózott. Vasárnap továbbra is az abszolút értékelés hetedik helyezése a cél, amelyhez még két pozíciót kellene javítaniuk.

Vizin László: – Ahogy vártuk, nagyon kemény, igazi embert és technikát próbára tevő nap volt a mai. Reggel az első gyorsasági első kilométerein sikerült magunkra ijeszteni. A murvagumi nem úgy tapadt aszfalton, ahogy vártam és megindult a hátulja. Szerencsére úton maradtunk, nem estünk le a szakadékba. A harmadik gyorsaságin volt egy túlcsúszásunk, ahol leállt a motor, de egyik alkalommal sem sérült meg az autó és a verseny egészére vetítve nagyon sok időt sem veszítettünk vele.

Az első körben az autót kellett kitapasztalnom, hiszen ez volt az első murvás versenyem vele. A második kör egész jól sikerült, ott már tudtunk hatodik-hetedik időket is autózni. A harminc kilométeres gyorsasági volt a legnehezebb, amin több mint fél órát mentünk 55 km/h-s átlagsebességgel. Az út több helyen nagyon rossz állapotban volt, de a Skoda jól viselkedett, mindent kibírt. A kormányösszekötőnk görbült el egyszer, illetve egy GL-szemünk szakadt ki, de igazán egyik sem hátráltatott minket.

Kilencedik helyen állunk, ami nem rossz eredmény egy ilyen nehézségű IRC-futamon. A verseny előtt a hetedik helyet tűztük ki magunk elé, holnap ezért fogunk versenyezni. Nem tűnik lehetetlen feladatnak, de nagyon meg kell dolgoznunk érte.

A Ciprus Rali vasárnapi programja

8:15 rajt
9:28. 8. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
10:21 9. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
11:04 10. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
12:34 szervizpark
14:02 11. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
14:55 12. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
15:38 13. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
17:31 cél

Eurosport TV-közvetítés a Ciprus Raliról

november 3, szombat 00:00–00:30 1. nap összefoglaló
november 4, vasárnap 23:00–23:30 2. nap összefoglaló
november 6, kedd 23:45–00:15 Inside IRC magazin
november 7, szerda 23:45–00:15 Inside IRC magazin ismétlése

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax