Vizin fél távnál pontszerző helyen

Kilencedik helyen zárta a Ciprus Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor, amiért a dupla szorzó miatt vasárnap este már négy IRC-pont járna. A mai első gyorsaságin egy kicsit magukra ijesztettek egy megforgással, de szerencsére nem estek le az útról. Az első kör három gyorsaságija az autó kitapasztalásával telt, hiszen most versenyeztek először murván a Skoda Fabia S2000-essel. A második kör három szakaszával már elégedett volt Laci bácsi, és hetedik, kilencedik, valamint hatodik időt autózott. Vasárnap továbbra is az abszolút értékelés hetedik helyezése a cél, amelyhez még két pozíciót kellene javítaniuk.

Vizin László: – Ahogy vártuk, nagyon kemény, igazi embert és technikát próbára tevő nap volt a mai. Reggel az első gyorsasági első kilométerein sikerült magunkra ijeszteni. A murvagumi nem úgy tapadt aszfalton, ahogy vártam és megindult a hátulja. Szerencsére úton maradtunk, nem estünk le a szakadékba. A harmadik gyorsaságin volt egy túlcsúszásunk, ahol leállt a motor, de egyik alkalommal sem sérült meg az autó és a verseny egészére vetítve nagyon sok időt sem veszítettünk vele.

Az első körben az autót kellett kitapasztalnom, hiszen ez volt az első murvás versenyem vele. A második kör egész jól sikerült, ott már tudtunk hatodik-hetedik időket is autózni. A harminc kilométeres gyorsasági volt a legnehezebb, amin több mint fél órát mentünk 55 km/h-s átlagsebességgel. Az út több helyen nagyon rossz állapotban volt, de a Skoda jól viselkedett, mindent kibírt. A kormányösszekötőnk görbült el egyszer, illetve egy GL-szemünk szakadt ki, de igazán egyik sem hátráltatott minket.

Kilencedik helyen állunk, ami nem rossz eredmény egy ilyen nehézségű IRC-futamon. A verseny előtt a hetedik helyet tűztük ki magunk elé, holnap ezért fogunk versenyezni. Nem tűnik lehetetlen feladatnak, de nagyon meg kell dolgoznunk érte.

A Ciprus Rali vasárnapi programja

8:15 rajt
9:28. 8. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
10:21 9. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
11:04 10. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
12:34 szervizpark
14:02 11. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
14:55 12. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
15:38 13. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
17:31 cél

Eurosport TV-közvetítés a Ciprus Raliról

november 3, szombat 00:00–00:30 1. nap összefoglaló
november 4, vasárnap 23:00–23:30 2. nap összefoglaló
november 6, kedd 23:45–00:15 Inside IRC magazin
november 7, szerda 23:45–00:15 Inside IRC magazin ismétlése

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.