Vizin: Gyorsak az északír pályák

Gyorsabbak és trükkösebbek az Ír Rali pályái, mint ahogyan arra Vizin László és Zsiros Gábor számítottak a versenyről készült videók alapján. Vizin ennek ellenére nagyon élvezte már a pályabejárást is. Az emberek nagyon kedvesek, de ez egy cseppet sem von le abból a tényből, hogy ez lesz pályafutásuk egyik legnehezebb versenye.

VizinTeszt5

Vizin László: –  A videók alapján azt gondoltam, hogy lassabbak a pályák, de úgy tűnik, hogy sokat fogunk menni leszabályzáson. Sok a bukkanó, a nagysebességű ugrató, ami után mindig történik valami, vagy be kell kanyarodnod, vagy éppen csak annyit törik az út, hogy ha rosszul ugrasz el, pont melléesel.

Az utak nagyon szűkek, a telekhatárokon sövény van mindenhol, úgyhogy legtöbbször az az ember érzése, mintha egy csőben menne. A táj gyönyörű. A Dunántúli-dombsághoz tudnám hasonlítani, nincsenek nagy hegyek. Minden zöld, mindenhol tehenek vagy birkák legelnek. Rengeteg út van, minden pálya egyforma, nemhogy viszonyítási pontod nincs, de azt sem tudod, hogy éppen melyik szakaszon jársz. Ebből a szempontból hasonlít az Ypres Ralira, csak ott nyitott térben versenyeztünk, itt a sövény a látóteret is beszűkíti. Nehéz versenyre számítok, de egyelőre nagyon tetszik.

VizinTeszt3

A pályabejárás nem volt vészes, hiszen reggel kilenctől négyig lehetett tréningezni. Van egy rövid városi pálya, amin forgalom volt, a parkolóban autók álltak, úgyhogy azt esélyünk nem volt autóval bejárni, de a rendező nem foglalkozott vele, oldjuk meg, ahogy tudjuk. Az emberek nagyon kedvesek, bárhol megállunk, biztos, hogy pár száz méteren belül van egy ház, amiből azonnal kijönnek, érdeklődnek, honnan jöttél, hogy tetszik a verseny.

Tegnap megjött az autónk is, ma reggel gépátvétel, aztán shake down lesz, este pedig a ceremoniális rajttal veszi kezdetét a verseny, ami a városháza előtti téren, gyönyörű környezetben lesz. Pénteken és szombaton pedig következik a verseny.

VizinTeszt1

Az Ír Rali programja

2014. ÁPRILIS 18. PÉNTEK
1. gy.  Loughries Village (6,92 km) 09:13
2. gy.  Bucks Head 1 (14,64 km) 10:23
3. gy.  Hamiltons Folly 1 (17,02 km) 10:58
4. gy   Lough Henney 1 (10,55 km) 12:14
5. gy   Ballygowan 1 (9,92 km) 12:43
Szerviz A – Titanic (30 perc) 13:38
6. gy   Bucks Head 2 (14,64 km) 16:01
7. gy   Hamiltons Folly 2 (17,02 km) 16:36
8. gy   Lough Henney 2 (10,55 km) 17:52
9. gy   Ballygowan 2 (9,92 km) 18:21
10. gy Newtownards TT (2,30 km) 19:16
Szerviz B – Titanic (45 perc) 20:04

2014. ÁPRILIS 19. SZOMBAT
Szerviz C – Titanic  (15 perc) 7:30
11. gy Bulls Brook 1 (13,53 km) 8:44
12. gy Bronte Homeland 1 (29,02 km) 9:30
13. gy Gregorlough 1 (14,89 km) 10:42
14. gy Lisburn 1 (1,13 km) 11:42
15. gy Lisburn 2 (1,13 km) 11:57
Szerviz D – Titanic (30 perc) 12:30
16. gy Bulls Brook 2 (13,53 km) 13:59
17. gy Bronte Homeland 2 (29,02 km) 14:45
18. gy Gregorlough 2 (14,89 km) 16:15
Szerviz E – Titanic (10 perc) 17:18

VizinTeszt4

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax