Vizin: Gyorsak az északír pályák

Gyorsabbak és trükkösebbek az Ír Rali pályái, mint ahogyan arra Vizin László és Zsiros Gábor számítottak a versenyről készült videók alapján. Vizin ennek ellenére nagyon élvezte már a pályabejárást is. Az emberek nagyon kedvesek, de ez egy cseppet sem von le abból a tényből, hogy ez lesz pályafutásuk egyik legnehezebb versenye.

VizinTeszt5

Vizin László: –  A videók alapján azt gondoltam, hogy lassabbak a pályák, de úgy tűnik, hogy sokat fogunk menni leszabályzáson. Sok a bukkanó, a nagysebességű ugrató, ami után mindig történik valami, vagy be kell kanyarodnod, vagy éppen csak annyit törik az út, hogy ha rosszul ugrasz el, pont melléesel.

Az utak nagyon szűkek, a telekhatárokon sövény van mindenhol, úgyhogy legtöbbször az az ember érzése, mintha egy csőben menne. A táj gyönyörű. A Dunántúli-dombsághoz tudnám hasonlítani, nincsenek nagy hegyek. Minden zöld, mindenhol tehenek vagy birkák legelnek. Rengeteg út van, minden pálya egyforma, nemhogy viszonyítási pontod nincs, de azt sem tudod, hogy éppen melyik szakaszon jársz. Ebből a szempontból hasonlít az Ypres Ralira, csak ott nyitott térben versenyeztünk, itt a sövény a látóteret is beszűkíti. Nehéz versenyre számítok, de egyelőre nagyon tetszik.

VizinTeszt3

A pályabejárás nem volt vészes, hiszen reggel kilenctől négyig lehetett tréningezni. Van egy rövid városi pálya, amin forgalom volt, a parkolóban autók álltak, úgyhogy azt esélyünk nem volt autóval bejárni, de a rendező nem foglalkozott vele, oldjuk meg, ahogy tudjuk. Az emberek nagyon kedvesek, bárhol megállunk, biztos, hogy pár száz méteren belül van egy ház, amiből azonnal kijönnek, érdeklődnek, honnan jöttél, hogy tetszik a verseny.

Tegnap megjött az autónk is, ma reggel gépátvétel, aztán shake down lesz, este pedig a ceremoniális rajttal veszi kezdetét a verseny, ami a városháza előtti téren, gyönyörű környezetben lesz. Pénteken és szombaton pedig következik a verseny.

VizinTeszt1

Az Ír Rali programja

2014. ÁPRILIS 18. PÉNTEK
1. gy.  Loughries Village (6,92 km) 09:13
2. gy.  Bucks Head 1 (14,64 km) 10:23
3. gy.  Hamiltons Folly 1 (17,02 km) 10:58
4. gy   Lough Henney 1 (10,55 km) 12:14
5. gy   Ballygowan 1 (9,92 km) 12:43
Szerviz A – Titanic (30 perc) 13:38
6. gy   Bucks Head 2 (14,64 km) 16:01
7. gy   Hamiltons Folly 2 (17,02 km) 16:36
8. gy   Lough Henney 2 (10,55 km) 17:52
9. gy   Ballygowan 2 (9,92 km) 18:21
10. gy Newtownards TT (2,30 km) 19:16
Szerviz B – Titanic (45 perc) 20:04

2014. ÁPRILIS 19. SZOMBAT
Szerviz C – Titanic  (15 perc) 7:30
11. gy Bulls Brook 1 (13,53 km) 8:44
12. gy Bronte Homeland 1 (29,02 km) 9:30
13. gy Gregorlough 1 (14,89 km) 10:42
14. gy Lisburn 1 (1,13 km) 11:42
15. gy Lisburn 2 (1,13 km) 11:57
Szerviz D – Titanic (30 perc) 12:30
16. gy Bulls Brook 2 (13,53 km) 13:59
17. gy Bronte Homeland 2 (29,02 km) 14:45
18. gy Gregorlough 2 (14,89 km) 16:15
Szerviz E – Titanic (10 perc) 17:18

VizinTeszt4

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.