Vizin: Gyorsak az északír pályák

Gyorsabbak és trükkösebbek az Ír Rali pályái, mint ahogyan arra Vizin László és Zsiros Gábor számítottak a versenyről készült videók alapján. Vizin ennek ellenére nagyon élvezte már a pályabejárást is. Az emberek nagyon kedvesek, de ez egy cseppet sem von le abból a tényből, hogy ez lesz pályafutásuk egyik legnehezebb versenye.

VizinTeszt5

Vizin László: –  A videók alapján azt gondoltam, hogy lassabbak a pályák, de úgy tűnik, hogy sokat fogunk menni leszabályzáson. Sok a bukkanó, a nagysebességű ugrató, ami után mindig történik valami, vagy be kell kanyarodnod, vagy éppen csak annyit törik az út, hogy ha rosszul ugrasz el, pont melléesel.

Az utak nagyon szűkek, a telekhatárokon sövény van mindenhol, úgyhogy legtöbbször az az ember érzése, mintha egy csőben menne. A táj gyönyörű. A Dunántúli-dombsághoz tudnám hasonlítani, nincsenek nagy hegyek. Minden zöld, mindenhol tehenek vagy birkák legelnek. Rengeteg út van, minden pálya egyforma, nemhogy viszonyítási pontod nincs, de azt sem tudod, hogy éppen melyik szakaszon jársz. Ebből a szempontból hasonlít az Ypres Ralira, csak ott nyitott térben versenyeztünk, itt a sövény a látóteret is beszűkíti. Nehéz versenyre számítok, de egyelőre nagyon tetszik.

VizinTeszt3

A pályabejárás nem volt vészes, hiszen reggel kilenctől négyig lehetett tréningezni. Van egy rövid városi pálya, amin forgalom volt, a parkolóban autók álltak, úgyhogy azt esélyünk nem volt autóval bejárni, de a rendező nem foglalkozott vele, oldjuk meg, ahogy tudjuk. Az emberek nagyon kedvesek, bárhol megállunk, biztos, hogy pár száz méteren belül van egy ház, amiből azonnal kijönnek, érdeklődnek, honnan jöttél, hogy tetszik a verseny.

Tegnap megjött az autónk is, ma reggel gépátvétel, aztán shake down lesz, este pedig a ceremoniális rajttal veszi kezdetét a verseny, ami a városháza előtti téren, gyönyörű környezetben lesz. Pénteken és szombaton pedig következik a verseny.

VizinTeszt1

Az Ír Rali programja

2014. ÁPRILIS 18. PÉNTEK
1. gy.  Loughries Village (6,92 km) 09:13
2. gy.  Bucks Head 1 (14,64 km) 10:23
3. gy.  Hamiltons Folly 1 (17,02 km) 10:58
4. gy   Lough Henney 1 (10,55 km) 12:14
5. gy   Ballygowan 1 (9,92 km) 12:43
Szerviz A – Titanic (30 perc) 13:38
6. gy   Bucks Head 2 (14,64 km) 16:01
7. gy   Hamiltons Folly 2 (17,02 km) 16:36
8. gy   Lough Henney 2 (10,55 km) 17:52
9. gy   Ballygowan 2 (9,92 km) 18:21
10. gy Newtownards TT (2,30 km) 19:16
Szerviz B – Titanic (45 perc) 20:04

2014. ÁPRILIS 19. SZOMBAT
Szerviz C – Titanic  (15 perc) 7:30
11. gy Bulls Brook 1 (13,53 km) 8:44
12. gy Bronte Homeland 1 (29,02 km) 9:30
13. gy Gregorlough 1 (14,89 km) 10:42
14. gy Lisburn 1 (1,13 km) 11:42
15. gy Lisburn 2 (1,13 km) 11:57
Szerviz D – Titanic (30 perc) 12:30
16. gy Bulls Brook 2 (13,53 km) 13:59
17. gy Bronte Homeland 2 (29,02 km) 14:45
18. gy Gregorlough 2 (14,89 km) 16:15
Szerviz E – Titanic (10 perc) 17:18

VizinTeszt4

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“