Vizin: Hol a Lotus kilincse?

Harmadik helyen végzett Vizin László és Vizin Tamás a Hungaroringen megrendezett Endurance versenyen. Vizin Laci bácsi számára ez volt az első alkalom, hogy pályaversenyen indult és szintén most versenyezhetett először együtt, egy csapatban fiával. Az új környezet okozott meglepetéseket, például a Lotus kipörgésgátlója, vagy az ajtókilincse.

Vizin László: – Nagyon kemény verseny volt! A kétórás futam első órájában Tamás vezetette, a másodikban pedig én. Ez volt a leghosszabb idő, amit versenyautóban, gyorsan haladva töltöttem. A raliban a leghosszabb gyorsasági szakaszt a Sanremo Ralin teljesítettük, de ott is csak fél órát mentünk, utána meg tudtunk állni, ki tudtunk szállni, itt viszont egy órát kellett egyfolytában az autóban tölteni. Sokkal jobb kondi kell az ilyen megbízhatósági versenyekhez, mint a ralihoz.

– Nagyon tetszett az autó is és a pályaversenyzés is. Nem fogok szakágat váltani, de jövőre is szívesen indulok egy-két ilyen futamon. Több meglepetés is ért. A Lotust úgy lehet tankolni, hogy leállítja az ember a motort, kiveszi a kulcsot, megtankol, majd újra indít. Ezzel nem is lett volna baj, csak azt felejtették el közölni velem, hogy ez után a kipörgésgátló automatikusan bekapcsol. Éreztem, hogy furcsán viselkedik az autó, de azt hittem, hogy a tankolásnál a benzin gázosodott be. Aztán, amikor Tamás fiam a bokszutca falán lógva mutogatta az ASC feliratot, akkor esett le, hogy ki kell kapcsolni a kipörgésgátlót. Igen ám, de melyik a gombja. Megnyomtam az első gombot, ami bekapcsolta a vészvillogót. Úgy emlékeztem, mintha az lenne a kipörgésgátló kapcsolója. Megnyomtam, de nem történt semmi. Aztán eszembe jutott, hogy hosszan kell nyomni. Akkor végre sikerült kikapcsolni.

– A másik meglepetés a cél után a parc fermében ért. A Lotus borzasztó kicsi belül, ráadásul az oldalablakán van egy biztonsági háló is, amitől nem lehet látni az ajtókilincset. Szégyen ide, szégyen oda, meg kellett kérnem a parc fermében a sportbírót, hogy engedjen ki.

– A verseny után mindenki fel volt lelkesülve, hogy jövőre induljunk 6-12 órás versenyeken. Mondtam, hogy nekem ez az egy óra is elég egyelőre. De ezt nagyon élveztem. Jó volt a fiammal együtt versenyezni, és büszke vagyok rá, hogy a Vizin család dobogóra állhatott.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“