Harmadik helyen végzett Vizin László és Vizin Tamás a Hungaroringen megrendezett Endurance versenyen. Vizin Laci bácsi számára ez volt az első alkalom, hogy pályaversenyen indult és szintén most versenyezhetett először együtt, egy csapatban fiával. Az új környezet okozott meglepetéseket, például a Lotus kipörgésgátlója, vagy az ajtókilincse.
Vizin László: – Nagyon kemény verseny volt! A kétórás futam első órájában Tamás vezetette, a másodikban pedig én. Ez volt a leghosszabb idő, amit versenyautóban, gyorsan haladva töltöttem. A raliban a leghosszabb gyorsasági szakaszt a Sanremo Ralin teljesítettük, de ott is csak fél órát mentünk, utána meg tudtunk állni, ki tudtunk szállni, itt viszont egy órát kellett egyfolytában az autóban tölteni. Sokkal jobb kondi kell az ilyen megbízhatósági versenyekhez, mint a ralihoz.
– Nagyon tetszett az autó is és a pályaversenyzés is. Nem fogok szakágat váltani, de jövőre is szívesen indulok egy-két ilyen futamon. Több meglepetés is ért. A Lotust úgy lehet tankolni, hogy leállítja az ember a motort, kiveszi a kulcsot, megtankol, majd újra indít. Ezzel nem is lett volna baj, csak azt felejtették el közölni velem, hogy ez után a kipörgésgátló automatikusan bekapcsol. Éreztem, hogy furcsán viselkedik az autó, de azt hittem, hogy a tankolásnál a benzin gázosodott be. Aztán, amikor Tamás fiam a bokszutca falán lógva mutogatta az ASC feliratot, akkor esett le, hogy ki kell kapcsolni a kipörgésgátlót. Igen ám, de melyik a gombja. Megnyomtam az első gombot, ami bekapcsolta a vészvillogót. Úgy emlékeztem, mintha az lenne a kipörgésgátló kapcsolója. Megnyomtam, de nem történt semmi. Aztán eszembe jutott, hogy hosszan kell nyomni. Akkor végre sikerült kikapcsolni.
– A másik meglepetés a cél után a parc fermében ért. A Lotus borzasztó kicsi belül, ráadásul az oldalablakán van egy biztonsági háló is, amitől nem lehet látni az ajtókilincset. Szégyen ide, szégyen oda, meg kellett kérnem a parc fermében a sportbírót, hogy engedjen ki.
– A verseny után mindenki fel volt lelkesülve, hogy jövőre induljunk 6-12 órás versenyeken. Mondtam, hogy nekem ez az egy óra is elég egyelőre. De ezt nagyon élveztem. Jó volt a fiammal együtt versenyezni, és büszke vagyok rá, hogy a Vizin család dobogóra állhatott.
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.