Vizin: Hol a Lotus kilincse?

Harmadik helyen végzett Vizin László és Vizin Tamás a Hungaroringen megrendezett Endurance versenyen. Vizin Laci bácsi számára ez volt az első alkalom, hogy pályaversenyen indult és szintén most versenyezhetett először együtt, egy csapatban fiával. Az új környezet okozott meglepetéseket, például a Lotus kipörgésgátlója, vagy az ajtókilincse.

Vizin László: – Nagyon kemény verseny volt! A kétórás futam első órájában Tamás vezetette, a másodikban pedig én. Ez volt a leghosszabb idő, amit versenyautóban, gyorsan haladva töltöttem. A raliban a leghosszabb gyorsasági szakaszt a Sanremo Ralin teljesítettük, de ott is csak fél órát mentünk, utána meg tudtunk állni, ki tudtunk szállni, itt viszont egy órát kellett egyfolytában az autóban tölteni. Sokkal jobb kondi kell az ilyen megbízhatósági versenyekhez, mint a ralihoz.

– Nagyon tetszett az autó is és a pályaversenyzés is. Nem fogok szakágat váltani, de jövőre is szívesen indulok egy-két ilyen futamon. Több meglepetés is ért. A Lotust úgy lehet tankolni, hogy leállítja az ember a motort, kiveszi a kulcsot, megtankol, majd újra indít. Ezzel nem is lett volna baj, csak azt felejtették el közölni velem, hogy ez után a kipörgésgátló automatikusan bekapcsol. Éreztem, hogy furcsán viselkedik az autó, de azt hittem, hogy a tankolásnál a benzin gázosodott be. Aztán, amikor Tamás fiam a bokszutca falán lógva mutogatta az ASC feliratot, akkor esett le, hogy ki kell kapcsolni a kipörgésgátlót. Igen ám, de melyik a gombja. Megnyomtam az első gombot, ami bekapcsolta a vészvillogót. Úgy emlékeztem, mintha az lenne a kipörgésgátló kapcsolója. Megnyomtam, de nem történt semmi. Aztán eszembe jutott, hogy hosszan kell nyomni. Akkor végre sikerült kikapcsolni.

– A másik meglepetés a cél után a parc fermében ért. A Lotus borzasztó kicsi belül, ráadásul az oldalablakán van egy biztonsági háló is, amitől nem lehet látni az ajtókilincset. Szégyen ide, szégyen oda, meg kellett kérnem a parc fermében a sportbírót, hogy engedjen ki.

– A verseny után mindenki fel volt lelkesülve, hogy jövőre induljunk 6-12 órás versenyeken. Mondtam, hogy nekem ez az egy óra is elég egyelőre. De ezt nagyon élveztem. Jó volt a fiammal együtt versenyezni, és büszke vagyok rá, hogy a Vizin család dobogóra állhatott.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.