Vizin Írországban kezdi az Eb-szezont

Az Ír Ralin, közismertebb, nemzetközi nevén a Circuit of Irelanden kezdi Vizin László és Zsiros Gábor idei rali-Európa-bajnoki szezonját. A kontinens egyik legrégebbi és legpatinásabb versenye sok újdonságot tartogat a magyar páros számára. Szűk, dobálós pályáival olyan extrém feltételeket támaszt a versenyzők elé, amellyel máshol nem találkozhatnak. Sem Vizin, sem Zsiros nem indult még ezen a versenyen, így már a pályabejárás is komoly kihívás lesz a számukra. Hogy a dolguk tovább nehezedje, Vizin most versenyez először Peugeot 207 S2000-essel, amelyet remélhetőleg még itthon ki tud próbálni. Nem akar fejjel a falnak futni, ezért az Ír Ralin biztonságos kezdést ígér.

VizinTeszt5

Vizin László: – Izgalmasnak ígérkezik az Ír Rali. Szeretek minden évben új versenyeket kipróbálni. 2014-ben a sors úgy hozta, hogy az első versenyünk új helyszínen lesz és új lesz az autó is, úgyhogy talán az idei legnagyobb kihívásunk elé nézünk a jövő héten, de pont ez a rali szépsége.

Próbáltam a pályáknak utánajárni, a YouTube-on mindent megnéztem, amit csak tudtam. Az látszik, hogy szűk, dobálós utakon rendezik a versenyt, ahol észnél kell lenni.

Most indulunk először a Peugeot Szuper–2000-essel. A Skoda S2000-esről szép emlékeim vannak, de biztos vagyok benne, hogy ezt az autót is újra meg kell tanulnom. Itthon szeretnénk egyszer tesztelni vele. Ettől függetlenül az igazi próba maga a verseny lesz, ezért óvatos kezdést tervezek és fokozatosan akarok gyorsulni.

Már a pályabejárásra is kijön velünk Tagai Robi, aki nagyon rutinos nemzetközi versenyeken. Ő lesz a csapatvezetőnk és a pályabejárás során is ott lesz velünk egy tartalék autóval, mert azt már megtanultam, hogy az Eb-n nem szabad egy autóval elkezdeni a tréninget.

Régen ültem versenyautóban és így, hogy beszélgetünk róla, egyre jobban viszket a tenyerem, úgyhogy már nagyon várom, hogy mehessek a Peugeot-val.

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

 

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“