Vizin: Korzika a legszebb és a legnehezebb verseny

A pályabejárás megerősítette Vizin László és Zsiros Gábor elképzelését arról, hogy a Korzika Rali pályafutásuk egyik legnehezebb versenye lesz. Laci bácsi érdekes módon nem a kanyarok számát, hanem a pályák változatosságát és a helyenként nagyon szűk utakat emelte ki, viszont azt is hozzátette, hogy Korzika a legszebb hely, ahol eddig raliversenyen járt. A hivatalos program ma (csütörtök) este kezdődik a rajtceremóniával, holnap pedig egy igen hosszú versenynap vár a résztvevőkre.

Vizin_esp_22 (Medium)

Vizin László: – Öt napja vagyok Korzikán, a múlt hét végén sikerült egy kicsit körülnéznünk, mielőtt a pályabejárást elkezdtük volna. Ez a legszebb sziget, ahol valaha is jártam. A tengerparton lakunk, szinte strandidő van, de felettünk a hegycsúcsok még havasak.

A pályák fantasztikusak. Már most látszik, hogy ez lesz a legnehezebb aszfaltverseny, amin indultunk. Nagyon változatos az utak minősége. Elrajtolsz egy jó minőségű, viszonylag széles úton, aztán rámész egy két méter keskeny szakaszra, ahol több, nagyon régi kőhíd van, szerintem két méter húsznál nem szélesebbek.

Van olyan gyorsasági, ami a tengerparton zajlik, annak az egyik oldalán sziklafal van, a másikon 150 méter mély szakadék és a tenger. A korlát inkább csak jelképes, az nem fogja meg az autót, viszont a futóművet könnyen ki lehet rajta ütni. Szerintem egyébként nincs több kanyar, mint a Kanári-szigeteken volt, inkább csak a szűk út miatt tűnik soknak. Tempós részek is előfordulnak, ahol akár kétszázzal is lehet menni.

Vizin_esp_18 (Medium)

Találkoztunk Andreas Aignerrel, aki hasonló Subaruval versenyez, mint mi. Ő mesélte, hogy négyszer indult már a Korzika Ralin. Az első alkalommal nekiment az első korlátnak, de negyedszerre már sikerült (kategóriát) nyernie.

Ma este lesz a rajtceremónia, holnap pedig jó hosszú versenynappal kezdünk. Reggel hétkor indulunk és úgy számolom, hogy éjfél felé végzünk.

Nagyon nehéz lesz a verseny, az eddigi IRC/Eb-futamaim közül talán erre a leginkább igaz, hogy túlélő verseny, viszont annyira erős, rangos a mezőny, hogy nagyon óvatoskodni sem szabad, mert akkor azonnal elvernek. Eredményre nem tippelek, ha célba érünk, akkor az már fél siker lesz a számunkra.

A Korzika Rali programja:

május 17. péntek
GY1 Le Fangu–ND de la Serra (27,53 km) 8:23
GY2 Erbajolo–Pont d’Altiani 1 (24,57 km) 11:06
GY3 Barchetta–La Porta 1 (23,24 km) 14:18
GY4 Taverna–Pont de Castirla (15,28 km) 15:21
GY5 Barchetta–La Porta 2 (23,24 km) 18:01
GY6 Erbajolo–Pont d’Altiani 2 (24,57 km) 20:06

május 18. szombat
GY7 Carbuccia–Tavera 1 (16,89 km) 10:48
GY8 Sarrola–Liamone 1 (26,70 km) 12:06
GY9 Marato–Acqua Doria (22,47 km) 13:37
GY10 Carbuccia–Tavera 2 (16,89 km) 16:40
GY11 Sarrola–Liamone 2 (26,70 km) 18:06

Szériaautó-kupa mezőnye:
16 Bonnefis–Fournier, Renault Mégane RS
17 Aigner–Heigl, Subaru Impreza STI R4
18 Consani–Gorczyca, Renault Mégane RS
28 Lionis–Murat, Mitsubishi Lancer R4
29 Sanchez–Scelo, Mitsubishi Lancer Evo X R4
30 Tempestini–Pulpea, Subaru Impreza
31 Ayme–Ayme, Mitsubishi Lancer R4
32 Vizin–Zsiros, Subaru Impreza STI R4
33 Maresca–Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
34 Quilici–Gorguilo, Renault Mégane RS
35 Moreau–Baron, Renault Mégane RS

Szériaautó-kupa állása (versenyzők): 1. Orsák 42, 2. Aigner 39, 3. Harrach 38… 17. Vizin 16

Szériaautó-kupa állása (navigátorok): 1. Smeidler 42, 2. Heigel 39, 3. Welsersheimb 38… 9. Zsiros 25

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.