Vizin: Korzika a legszebb és a legnehezebb verseny

A pályabejárás megerősítette Vizin László és Zsiros Gábor elképzelését arról, hogy a Korzika Rali pályafutásuk egyik legnehezebb versenye lesz. Laci bácsi érdekes módon nem a kanyarok számát, hanem a pályák változatosságát és a helyenként nagyon szűk utakat emelte ki, viszont azt is hozzátette, hogy Korzika a legszebb hely, ahol eddig raliversenyen járt. A hivatalos program ma (csütörtök) este kezdődik a rajtceremóniával, holnap pedig egy igen hosszú versenynap vár a résztvevőkre.

Vizin_esp_22 (Medium)

Vizin László: – Öt napja vagyok Korzikán, a múlt hét végén sikerült egy kicsit körülnéznünk, mielőtt a pályabejárást elkezdtük volna. Ez a legszebb sziget, ahol valaha is jártam. A tengerparton lakunk, szinte strandidő van, de felettünk a hegycsúcsok még havasak.

A pályák fantasztikusak. Már most látszik, hogy ez lesz a legnehezebb aszfaltverseny, amin indultunk. Nagyon változatos az utak minősége. Elrajtolsz egy jó minőségű, viszonylag széles úton, aztán rámész egy két méter keskeny szakaszra, ahol több, nagyon régi kőhíd van, szerintem két méter húsznál nem szélesebbek.

Van olyan gyorsasági, ami a tengerparton zajlik, annak az egyik oldalán sziklafal van, a másikon 150 méter mély szakadék és a tenger. A korlát inkább csak jelképes, az nem fogja meg az autót, viszont a futóművet könnyen ki lehet rajta ütni. Szerintem egyébként nincs több kanyar, mint a Kanári-szigeteken volt, inkább csak a szűk út miatt tűnik soknak. Tempós részek is előfordulnak, ahol akár kétszázzal is lehet menni.

Vizin_esp_18 (Medium)

Találkoztunk Andreas Aignerrel, aki hasonló Subaruval versenyez, mint mi. Ő mesélte, hogy négyszer indult már a Korzika Ralin. Az első alkalommal nekiment az első korlátnak, de negyedszerre már sikerült (kategóriát) nyernie.

Ma este lesz a rajtceremónia, holnap pedig jó hosszú versenynappal kezdünk. Reggel hétkor indulunk és úgy számolom, hogy éjfél felé végzünk.

Nagyon nehéz lesz a verseny, az eddigi IRC/Eb-futamaim közül talán erre a leginkább igaz, hogy túlélő verseny, viszont annyira erős, rangos a mezőny, hogy nagyon óvatoskodni sem szabad, mert akkor azonnal elvernek. Eredményre nem tippelek, ha célba érünk, akkor az már fél siker lesz a számunkra.

A Korzika Rali programja:

május 17. péntek
GY1 Le Fangu–ND de la Serra (27,53 km) 8:23
GY2 Erbajolo–Pont d’Altiani 1 (24,57 km) 11:06
GY3 Barchetta–La Porta 1 (23,24 km) 14:18
GY4 Taverna–Pont de Castirla (15,28 km) 15:21
GY5 Barchetta–La Porta 2 (23,24 km) 18:01
GY6 Erbajolo–Pont d’Altiani 2 (24,57 km) 20:06

május 18. szombat
GY7 Carbuccia–Tavera 1 (16,89 km) 10:48
GY8 Sarrola–Liamone 1 (26,70 km) 12:06
GY9 Marato–Acqua Doria (22,47 km) 13:37
GY10 Carbuccia–Tavera 2 (16,89 km) 16:40
GY11 Sarrola–Liamone 2 (26,70 km) 18:06

Szériaautó-kupa mezőnye:
16 Bonnefis–Fournier, Renault Mégane RS
17 Aigner–Heigl, Subaru Impreza STI R4
18 Consani–Gorczyca, Renault Mégane RS
28 Lionis–Murat, Mitsubishi Lancer R4
29 Sanchez–Scelo, Mitsubishi Lancer Evo X R4
30 Tempestini–Pulpea, Subaru Impreza
31 Ayme–Ayme, Mitsubishi Lancer R4
32 Vizin–Zsiros, Subaru Impreza STI R4
33 Maresca–Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
34 Quilici–Gorguilo, Renault Mégane RS
35 Moreau–Baron, Renault Mégane RS

Szériaautó-kupa állása (versenyzők): 1. Orsák 42, 2. Aigner 39, 3. Harrach 38… 17. Vizin 16

Szériaautó-kupa állása (navigátorok): 1. Smeidler 42, 2. Heigel 39, 3. Welsersheimb 38… 9. Zsiros 25

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program