Vizin Korzika helyett a Valais Ralin indul

Gyorsan reagált Vizin László és Zsiros Gábor az Országos Ralibajnokság változó versenynaptárára. Az elmaradt Budapest Rali helyett ugyanis a Waldviertel Rali lesz a magyar bajnokság utolsó futama, amin Zsiros Gábor Turán Frigyesnek fog navigálni. Mivel a páros tervezett futama, a Korzika Rali egy időben van a Waldviertel Ralival, Vizin Laci bácsi döntött: „Akkor a Valais Ralin indulunk.”

Vizin_Ciprus_D103 (Large)

Vizin László: – Az év elején is nagyon nehezen választottam a Korzika és a Valais Rali között. Mind a kettő nagyon jó futam és eleve úgy terveztük az idei szezonunkat, hogy a két verseny közül az egyiken állunk rajthoz. Bár először a Korzika Ralira voksoltunk, amikor felmerült, hogy a Waldviertel Rali magyar bajnoki futam lesz, gyorsan cselekedtünk, és az utolsó pillanatban beneveztünk a svájci versenyre.

AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2014

Tavaly már jártunk itt, nagyon szép környezetben van a verseny, jók a pályák, egyedül etapon volt problémánk a gyorshajtással, amit a svájci rendőrök nagyon szigorúan vesznek. Utólag jöttünk rá, hogy a tavalyi autónknak a sebességmérője lefelé csalt, úgyhogy most a lelkére kötöttem Tagai Tominak, akitől a Peugeot 207 S2000-est béreljük, hogy pontosan kalibrálják a műszert.

Vizin_Ypres3350

Zsiros Gabikának egy kicsit szoros lesz a program. Ma még Turán Fricivel indul a Mecsek Ralin, és ahogy nézem, lesz csúszás. Valamikor éjszaka fog hazaérni, kicseréli a csomagját és gyakorlatilag indulhat is a reptérre, mert vasárnap hajnal hatkor indul a gépünk Milánóba, onnan megyünk tovább Svájcba.

AUTO - ERC YPRES RALLY 2014

Vasárnap lehet felvenni az itinert, hétfőn, kedden van a pályabejárás. Szerdán egy gyalogos pályabejárásunk lesz, csütörtöktől szombatig pedig a verseny.

Vizin_Ypres2341

Ahogy a nevezési listát néztem, ilyen erős mezőnyben még sohasem indultunk. Ha az első húszba beférünk, az már nagyon szép teljesítmény lesz.

Vizin_Ypres2789

A Vizin–Zsiros páros idei versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

október 23–25. Valais Rali (Svájc)

VizinIr09

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“