A Szardínia Rali második tréningnapja is tartogatott meglepetéseket Vizin Lászlónak és Doromby Zoltánnak. Szerdán csak azt konstatálták, hogy a pályák egy része nemzeti parkban van, ma viszont a bentlakókkal is találkoztak, és jó néhány barna tehenet kellett kerülgetniük a pályafelírás során. Időközben megérkezett az autó, valamint a Hondát építő JAS Motorsport mérnökei is. Mivel Szardínián egyedül Vizin indul R3-as Hondával, abban a kiváltságban van része, hogy az olasz csapat két mérnöke csak az ő autójával foglalkozik.
„Megismertük az összes pályát. Azt már tegnap is meséltem, hogy nagy részük nemzeti parkban van, de csak ma találkoztunk az ott lakó barna tehenekkel, amik a legnagyobb nyugalomban sétáltak a pálya közepén” – mondta Vizin László. „Ha a versenyen is így lesz, akkor okozhatnak majd egy-két meglepetést.
„A pályák minősége valahol a Veszprém és a Szombathely Ralik között van. Egy-két helyen láttunk már a pályabejáráson is nyomvályút, de nekem egyre jobban tetszenek. Szinte mindegyik hegyre megy fel, a rajttól ötszáz méter magasságig, majd a másik oldalon pedig visszajövünk a rajt szintjére. Sok a szerpentin, de vannak egyenes részek is, ahol szerintem simán megyünk majd 150-160-nal is. Nagyon sajnálom, hogy Magyarországon nincsenek ilyen adottságú pályák, mert már a tréning is nagyon élvezetes volt.”
” Ma megérkezett az autónk is. A JAS Motorsport hozta a 2010-es fejlesztésű féltengelyeket, amik vastagabb szárat kaptak, mint amit a teszten eltörtünk, úgyhogy emiatt nem kell aggódnunk. Most is két mérnök jött a JAS-tól, és mivel mi vagyunk az egyetlen (R3-as) Hondások, ezért csak velünk foglalkoznak. Mondhatjuk, hogy két gyári mérnököm van :)”
„Kipróbálták az új lepkeváltót (a kormányra szerelt váltót), de a mérnök azt mondta, hogy még nem működik tökéletesen, úgyhogy inkább ne kísérletezzünk vele, így a szekvenciális váltóval indulunk. Biztos előnyösebb lett volna a lepkeváltó, mert elég sokat kell kapcsolgatni, és annak a működtetése kisebb erőt igényel, de szerintem, így is meg fogjuk oldani.”
„Ma este tízre megyünk gépátvételre, holnap délelőtt pedig a shake downon kipróbálhatjuk az autót. Délután háromszáz kilométert autózunk Cagliariba, ott lesz péntek este a prológ, aztán szombat reggel száz kilométert visszaautózunk az első gyorsaságira. Lesz olyan etapunk, amikor hetven kilométert kell menni egy nyílegyenes úton, teljesen ingerszegény környezetben. Annak a végére jól be lehet aludni, úgyhogy a gyorsasági előtt majd megcsipkedjük magunkat.”
„Holnap a prológ után jelentkezünk.”