Vizin Laci bácsi jelenti a barna tehenekről és a lepkeváltóról

A Szardínia Rali második tréningnapja is tartogatott meglepetéseket Vizin Lászlónak és Doromby Zoltánnak. Szerdán csak azt konstatálták, hogy a pályák egy része nemzeti parkban van, ma viszont a bentlakókkal is találkoztak, és jó néhány barna tehenet kellett kerülgetniük a pályafelírás során. Időközben megérkezett az autó, valamint a Hondát építő JAS Motorsport mérnökei is. Mivel Szardínián egyedül Vizin indul R3-as Hondával, abban a kiváltságban van része, hogy az olasz csapat két mérnöke csak az ő autójával foglalkozik.

„Megismertük az összes pályát. Azt már tegnap is meséltem, hogy nagy részük nemzeti parkban van, de csak ma találkoztunk az ott lakó barna tehenekkel, amik a legnagyobb nyugalomban sétáltak a pálya közepén” – mondta Vizin László. „Ha a versenyen is így lesz, akkor okozhatnak majd egy-két meglepetést.

„A pályák minősége valahol a Veszprém és a Szombathely Ralik között van. Egy-két helyen láttunk már a pályabejáráson is nyomvályút, de nekem egyre jobban tetszenek. Szinte mindegyik hegyre megy fel, a rajttól ötszáz méter magasságig, majd a másik oldalon pedig visszajövünk a rajt szintjére. Sok a szerpentin, de vannak egyenes részek is, ahol szerintem simán megyünk majd 150-160-nal is. Nagyon sajnálom, hogy Magyarországon nincsenek ilyen adottságú pályák, mert már a tréning is nagyon élvezetes volt.”

” Ma megérkezett az autónk is. A JAS Motorsport hozta a 2010-es fejlesztésű féltengelyeket, amik vastagabb szárat kaptak, mint amit a teszten eltörtünk, úgyhogy emiatt nem kell aggódnunk. Most is két mérnök jött a JAS-tól, és mivel mi vagyunk az egyetlen (R3-as) Hondások, ezért csak velünk foglalkoznak. Mondhatjuk, hogy két gyári mérnököm van :)”

Kipróbálták az új lepkeváltót (a kormányra szerelt váltót), de a mérnök azt mondta, hogy még nem működik tökéletesen, úgyhogy inkább ne kísérletezzünk vele, így a szekvenciális váltóval indulunk. Biztos előnyösebb lett volna a lepkeváltó, mert elég sokat kell kapcsolgatni, és annak a működtetése kisebb erőt igényel, de szerintem, így is meg fogjuk oldani.”

Ma este tízre megyünk gépátvételre, holnap délelőtt pedig a shake downon kipróbálhatjuk az autót. Délután háromszáz kilométert autózunk Cagliariba, ott lesz péntek este a prológ, aztán szombat reggel száz kilométert visszaautózunk az első gyorsaságira. Lesz olyan etapunk, amikor hetven kilométert kell menni egy nyílegyenes úton, teljesen ingerszegény környezetben. Annak a végére jól be lehet aludni, úgyhogy a gyorsasági előtt majd megcsipkedjük magunkat.”

Holnap a prológ után jelentkezünk.”

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“