Vizin Laci bácsi jelenti a barna tehenekről és a lepkeváltóról

A Szardínia Rali második tréningnapja is tartogatott meglepetéseket Vizin Lászlónak és Doromby Zoltánnak. Szerdán csak azt konstatálták, hogy a pályák egy része nemzeti parkban van, ma viszont a bentlakókkal is találkoztak, és jó néhány barna tehenet kellett kerülgetniük a pályafelírás során. Időközben megérkezett az autó, valamint a Hondát építő JAS Motorsport mérnökei is. Mivel Szardínián egyedül Vizin indul R3-as Hondával, abban a kiváltságban van része, hogy az olasz csapat két mérnöke csak az ő autójával foglalkozik.

„Megismertük az összes pályát. Azt már tegnap is meséltem, hogy nagy részük nemzeti parkban van, de csak ma találkoztunk az ott lakó barna tehenekkel, amik a legnagyobb nyugalomban sétáltak a pálya közepén” – mondta Vizin László. „Ha a versenyen is így lesz, akkor okozhatnak majd egy-két meglepetést.

„A pályák minősége valahol a Veszprém és a Szombathely Ralik között van. Egy-két helyen láttunk már a pályabejáráson is nyomvályút, de nekem egyre jobban tetszenek. Szinte mindegyik hegyre megy fel, a rajttól ötszáz méter magasságig, majd a másik oldalon pedig visszajövünk a rajt szintjére. Sok a szerpentin, de vannak egyenes részek is, ahol szerintem simán megyünk majd 150-160-nal is. Nagyon sajnálom, hogy Magyarországon nincsenek ilyen adottságú pályák, mert már a tréning is nagyon élvezetes volt.”

” Ma megérkezett az autónk is. A JAS Motorsport hozta a 2010-es fejlesztésű féltengelyeket, amik vastagabb szárat kaptak, mint amit a teszten eltörtünk, úgyhogy emiatt nem kell aggódnunk. Most is két mérnök jött a JAS-tól, és mivel mi vagyunk az egyetlen (R3-as) Hondások, ezért csak velünk foglalkoznak. Mondhatjuk, hogy két gyári mérnököm van :)”

Kipróbálták az új lepkeváltót (a kormányra szerelt váltót), de a mérnök azt mondta, hogy még nem működik tökéletesen, úgyhogy inkább ne kísérletezzünk vele, így a szekvenciális váltóval indulunk. Biztos előnyösebb lett volna a lepkeváltó, mert elég sokat kell kapcsolgatni, és annak a működtetése kisebb erőt igényel, de szerintem, így is meg fogjuk oldani.”

Ma este tízre megyünk gépátvételre, holnap délelőtt pedig a shake downon kipróbálhatjuk az autót. Délután háromszáz kilométert autózunk Cagliariba, ott lesz péntek este a prológ, aztán szombat reggel száz kilométert visszaautózunk az első gyorsaságira. Lesz olyan etapunk, amikor hetven kilométert kell menni egy nyílegyenes úton, teljesen ingerszegény környezetben. Annak a végére jól be lehet aludni, úgyhogy a gyorsasági előtt majd megcsipkedjük magunkat.”

Holnap a prológ után jelentkezünk.”

Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025

Schneer Laci egy bicskával fusizta meg a Zsigulit a Mecsek Rallyn

Kalandosan kezdődött a Mecsek Rally Schneer László és Róma Gábor számára, hiszen már az első gyorsaságin megállt a Gruppe 2-es Lada 2101-esük. A nézőktől kölcsönkapott bicskával és a záró autó szerszámával sikerült megfusizniuk a Zsigulit. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az itt begyűjtött 30 perc hátrány ellenére sem adta fel és főleg a második napon igen biztató időket autóztak. Kitartásuknak meglett az eredménye is, hiszen a HD1-es kategória második helyén végeztek. 

„Kicsit nehezen indult a verseny – mesélte Schneer László. – Az első gyorsaságin levált az áramtalanítóról a pozitív kábel és leállt a motor. A hibát könnyű volt megtalálni, szerszámot már sokkal nehezebb. A nézőktől kaptam egy bicskát, a záró autótól pedig egy 10-es kulcsot. Ezzel megfusiztam úgy, hogy ki tudjunk jönni a gyorsaságiról, utána pedig a szerelők megjavították és többet nem volt gondunk az autóval. 

Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025
Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025

Az első gyorsaságin így 30 percet veszítettünk, ami után egy kicsit el is ment a lendületem, hiszen ekkora hátránnyal már nem tudtunk kivel versenyezni. Másnapra visszatért belém a versenyszellem és a jó minőségű pályákon egész jó időt autóztunk, úgyhogy végül mégiscsak szép emlék lett a Mecsek Rally. 

Új navigátorral, Róma Gáborral indultam. Nagyon aranyos, kedves srác. A rallyban még kevés rutinja van, de az alázata megvan a sporthoz és nagyon ügyesen látta el a feladatát. Szerintem egy kis tapasztalattal pillanatok alatt nagyon jó navigátor lesz belőle. 

Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025
Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025

Mindent egybe véve jó verseny volt, Markó Tibit (a rendezőt) megilleti a dicséret. Nagyon kedvesek voltak a céldobogón, én voltam a harmadik legöregebb versenyző, úgyhogy mindenki úgy kezelt, mint a Laci bácsit, pedig jobban szeretem, ha csak Lacinak szólítanak, az mégis közvetlenebb. 

Sajnálom, hogy (Wirtmann) Feri nem ért célba, de majd legközelebb. Azt még azért el kell mondanom, hogy továbbra is álom ezzel a Zsigulival versenyezni, valahányszor beleülök, mindig megfiatalodok.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax