Vizin Laci bácsi jövőre R4-essel menne

Elégedett Vizin Laci bácsi idei IRC szereplésével, bár a két kiesését az olasz futamokon nagyon sajnálja. Két év alatt összesen nyolc IRC-futamon állt rajthoz az R3-as Honda Civic Type–R-rel, ami hibátlanul működött, ennek ellenére jövőre visszatérne a négykerékhajtású autóhoz.

– Tavaly negyedik lettél az IRC kétkerékhajtású bajnokságában, az idén ötödik. Mennyire vagy elégedett vele?

– Az eredménnyel maximálisan elégedett vagyok, az első ötben szerettem volna végezni, ezt sikerült megvalósítani. Az évünk viszont egy kicsit felemásra sikeredett. A Barum és a Ciprus Rali jól sikerültek. A két olasz versenyen viszont nagyon sajnálom a kiesésünket, főleg a Szardínia Ralin, ahol jó eredményt érhettünk volna el.

– Elég felemás volt a mezőny a versenyeken, a Barum és a Sanremo Ralin sokan voltatok A7-ben, Szardínián és Cipruson viszont kevesen.

– A Barumon és Sanremóban valóban nagyon erős volt a mezőny. Olaszországban szerintem nagyon nehéz felvenni a versenyt a helyiekkel, ennek ellenére érdemes oda elmenni, mert fantasztikusak a pályák és már csak a teljesítésük is nagy kihívást jelent. A Barum Ralin is sokan voltunk a kategóriában, de ott a helyismeret annyira nem számított. Szardínián és Cipruson valóban nem voltunk sokan, de azok is nagyon nehéz versenyek voltak. Tény viszont, hogy a Barum Ralin elért negyedik helyünk értékesebbnek érzem, mint a ciprusi másodikat.

– Lesz jövőre folytatás?

– Nekem nagyon tetszik az IRC, és ha csak rajtam múlik, akkor igen. Két évig mentünk a Hondával, ami tökéletesen működött, mindig csak az én hibámból kellett javítani, de most visszavágyom a négykerekes autóba. Jövőre szeretnék egy R4-essel versenyezni. Majdnem két évtizedig mentem négykerekes autóval, és például Cipruson nagyon hiányzott hogy az erőt nem tudtuk átvinni az útra. N4-es autóba nem szívesen ülnék vissza, a Szuper–2000 elérhetetlenül drága, de az R4 nagyon tetszik, azok már félig A-s autók.

– Az R4 és vele együtt a Szuper–2000 sokkal erősebb mezőnyt is jelent.

– És akkor már nem kell versenyezni? A Sanremo Ralin 38-an voltunk a kategóriánkban, többen, mint ahányan a Skót Ralin összesen rajthoz álltak. Én a versenyzésben legjobban a rajttól a célig tartó részt szeretem. Az eredmény másodlagos. Persze, ha van esélyünk arra, hogy jó eredményt érjünk el, akkor az is tud motiválni. Ciprusra például azzal a céllal utaztunk, hogy minél több pontot szerezzünk és minél jobb helyen végezzünk a bajnokságban. De ha mondjuk nem sikerült volna a célunk, és nem végzünk az év végén az első ötben, akkor sem történt volna semmi.

– Választottál már versenyt jövőre?

– A Mecsek Ralin mindenképpen szeretnék indulni. Nagyon örülök neki, hogy megkapták az IRC rendezést, és szerintem nagyon sokat fog lendíteni a magyar rali bajnokságon is. A Barum Ralin eddig kétszer mentem, van már némi tapasztalatom, az egy kézenfekvő verseny lenne. A többit még nem tudom. Lehet, hogy csak három versenyen tudunk indulni. Egy murvát még szívesen kipróbálnék.

 

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.