Vizin László és Zsiros Gábor az első magyar IRC dobogósok

Történelmet írt Vizin László és Zsiros Gábor a Jalta Ralin, ahol hibamentes, egyenletes versenyzéssel a harmadik helyet szerezték meg, ami a magyar ralisport eddigi legjobb IRC eredménye. Most fordult elő először, hogy magyar páros IRC-futam dobogójára állhatott. Vizin szintén most szerezte meg pályafutása első IRC pontjait, 15-öt, amivel a bajnokságban a legjobb magyarként a 16.

A magyar páros a pénteki két rövid gyorsasági szakasz után a kilencedik helyen állt. Szombaton az ötödik gyorsasági szakasz után már a negyedik helyre léptek előre, a nap végére pedig feljöttek a harmadikra. A mai napon (vasárnap) ezt a harmadik helyet szerették volna megtartani. Három gyorsasági szakasszal a vége előtt, Yuriy Protasov balesete után egy ideig a második helyre is előreléptek, de végül a francia Robert Consani megelőzte őket, így a harmadik helyen zárták a versenyt. Vizin a 14 gyorsasági szakaszon kétszer futott második és szintén kétszer harmadik időt.

Vizin László: – Nagyon boldogok vagyunk. Nagyon nehéz versenyen értünk célba, amit (Zsiros) Gabikával rettenetesen élveztünk. Soha sem álmodtam volna, hogy valaha IRC-futam dobogójára fogok állni. Ehhez az eredményhez kétségtelenül kellett az, hogy az IRC élmezőnye nem jött el erre a versenyre, de ez számomra nem von le semmit a harmadik hely értékéből. Nagyon örülök neki és büszke vagyok rá, hogy én lehettem az első magyar IRC dobogós. Remélem, hogy nem sokáig marad ez a harmadik hely a legjobb magyar IRC eredmény, mert jönnek a fiatalok és még jobbat érnek el nálunk. Sok gratuláló sms-t kaptam, még olyanoktól is, akikre nem számítottam, hogy figyelik a szereplésünket, és nagyon jó érzés az is, hogy Magyarország számára szereztünk sikert.

– A verseny előtt az első ötbe szerettünk volna bekerülni. Pénteken csak kilencedikként fordultunk, de a két városi pályán nem akartunk kockáztatni. Szombat estére jöttünk fel a harmadik helyre, amit nagyon szerettünk volna megtartani ma is. Yuriy Protasov ma kiesett előlünk, így egy ideig a második helyen álltunk, de Robert Consani mára megtáltosodott, borzasztó gyors volt, így őt nem tudtuk tartani. A mai első gyorsaságin volt egy szenzor problémánk a váltóban, ami miatt nem lehetett kuplung nélkül váltani, illetve az egyik guminkat is megcsíptük a padkán. Nem kaptunk defektet, de elővigyázatosságból kicseréltük. 20-as gumik voltak fent, pótkeréknek 30-ast vittünk, ezért egy kicsit felemás volt az autó. Mind a két esettel veszítettünk valamennyit, de nem ezen múlott a második hely.

– Az autót már letettük a parc fermébe, de itt egy kicsit rendhagyó a lebonyolítás, estére megyünk vissza a hivatalos, ünnepélyes céldobogóra. Az overallom most a törülközőszárítón lóg és csöpög belőle az izzadságom, úgyhogy nem lesz kellemes visszavenni, de ez legyen a legnagyobb problémánk.

Zsiros Gábor: – Azt még nem tudom, milyen érzés IRC-futam dobogójára állni, mert azt csak este tesszük meg. Nincsenek itt a nagyok és nem Kopecky mellé fogunk állni, de ez teljesen mindegy, számomra így is nagyon értékes ez az eredmény. Nagyon nehéz verseny volt, rengeteg hibázási lehetőséggel. Laci bácsi fordított itinert ír, amiből eleve nehéz navigálni, de itt még nehezebb volt a nagyon sok egyforma kanyar miatt. Bevallom, előfordult, hogy hibáztam. Tegnap (szombaton) történt előttünk egy nagy baleset, amikor Pajunen előttünk ment falnak. Mikko visszaszaladt a pályán és megállított minket. Mi elmentünk egészen az autóig, ahol szanaszéjjel hevertek az alkatrészek, megvártuk, hogy Kaj Lindström elővegye az itinert és bemutassa az OK-táblát, csak utána mentünk tovább. A felügyelők megnézték a belső felvételünket és tíz másodpercet jóváírtak.

– Tegnap este a harmadik hellyel feküdtünk le, és úgy gondoltuk, hogy ezt tartani is tudjuk. Reggel a szenzor probléma egy kicsit megzavarta Laci bácsit, de nem is ez volt a legnagyobb baj. A középső gyorsaságin kaptunk sokat Consanitól, akinek az N4-es Mégane-ja, úgy tűnik, hogy jobban gyorsul ki a szűk visszafordítókból. A mai első kör végére négy másodperc maradt az előnyünkből, és úgy beszéltük meg, hogy ha az utolsó kör első gyorsaságiján tudunk neki adni, akkor megnyomjuk az utolsó kettőt is, de már az elsőn is kikaptunk tőle. Az utolsón sikerült megvernünk, de ez nem volt elég, hogy visszaelőzzük. Protasov kiesése után azonban így is meglett a harmadik hely.

A Jalta Rali végeredménye:

  • 1. Yağiz Avci– B. Gücenmez (TR) Ford Fiesta S2000, 3:09:58,7
  • 2. Robert Consani–Nicolas Klinger (F) Renault Mégane RS, +3:12,4
  • 3. Vizin László–Zsiros Gábor (H) Skoda Fabia S2000, +3:38,4
  • 4. Mykola Chmykh–O. Vilchynskyy (UK) Subaru Impreza STI, +7:35,2
  • 5. Vlad Cosma–Florin Dorca (RO) Citroën C2 R2 Max, +9:51,5
  • 6. Marco Tempestini–Dorin Pulpea (RO) Subaru Impreza Sti R4, +12:47,9
  • 7. Murat Bostanci–Onur Vatansever (TR) Ford Fiesta R2, +15:14,3
  • 8. E. Stratieva–Carmen Poenaru (BG) Citroën C2 R2 Max, +15:41,4
  • 9. Marco Cavigioli–M. Fortunato (I) Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +19:35,1
  • 10. Oleksiy Panov–O. Yakushev (UK) Honda Civic Type R, +20:54,1

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax