Vizin László és Zsiros Gábor az első magyar IRC dobogósok

Történelmet írt Vizin László és Zsiros Gábor a Jalta Ralin, ahol hibamentes, egyenletes versenyzéssel a harmadik helyet szerezték meg, ami a magyar ralisport eddigi legjobb IRC eredménye. Most fordult elő először, hogy magyar páros IRC-futam dobogójára állhatott. Vizin szintén most szerezte meg pályafutása első IRC pontjait, 15-öt, amivel a bajnokságban a legjobb magyarként a 16.

A magyar páros a pénteki két rövid gyorsasági szakasz után a kilencedik helyen állt. Szombaton az ötödik gyorsasági szakasz után már a negyedik helyre léptek előre, a nap végére pedig feljöttek a harmadikra. A mai napon (vasárnap) ezt a harmadik helyet szerették volna megtartani. Három gyorsasági szakasszal a vége előtt, Yuriy Protasov balesete után egy ideig a második helyre is előreléptek, de végül a francia Robert Consani megelőzte őket, így a harmadik helyen zárták a versenyt. Vizin a 14 gyorsasági szakaszon kétszer futott második és szintén kétszer harmadik időt.

Vizin László: – Nagyon boldogok vagyunk. Nagyon nehéz versenyen értünk célba, amit (Zsiros) Gabikával rettenetesen élveztünk. Soha sem álmodtam volna, hogy valaha IRC-futam dobogójára fogok állni. Ehhez az eredményhez kétségtelenül kellett az, hogy az IRC élmezőnye nem jött el erre a versenyre, de ez számomra nem von le semmit a harmadik hely értékéből. Nagyon örülök neki és büszke vagyok rá, hogy én lehettem az első magyar IRC dobogós. Remélem, hogy nem sokáig marad ez a harmadik hely a legjobb magyar IRC eredmény, mert jönnek a fiatalok és még jobbat érnek el nálunk. Sok gratuláló sms-t kaptam, még olyanoktól is, akikre nem számítottam, hogy figyelik a szereplésünket, és nagyon jó érzés az is, hogy Magyarország számára szereztünk sikert.

– A verseny előtt az első ötbe szerettünk volna bekerülni. Pénteken csak kilencedikként fordultunk, de a két városi pályán nem akartunk kockáztatni. Szombat estére jöttünk fel a harmadik helyre, amit nagyon szerettünk volna megtartani ma is. Yuriy Protasov ma kiesett előlünk, így egy ideig a második helyen álltunk, de Robert Consani mára megtáltosodott, borzasztó gyors volt, így őt nem tudtuk tartani. A mai első gyorsaságin volt egy szenzor problémánk a váltóban, ami miatt nem lehetett kuplung nélkül váltani, illetve az egyik guminkat is megcsíptük a padkán. Nem kaptunk defektet, de elővigyázatosságból kicseréltük. 20-as gumik voltak fent, pótkeréknek 30-ast vittünk, ezért egy kicsit felemás volt az autó. Mind a két esettel veszítettünk valamennyit, de nem ezen múlott a második hely.

– Az autót már letettük a parc fermébe, de itt egy kicsit rendhagyó a lebonyolítás, estére megyünk vissza a hivatalos, ünnepélyes céldobogóra. Az overallom most a törülközőszárítón lóg és csöpög belőle az izzadságom, úgyhogy nem lesz kellemes visszavenni, de ez legyen a legnagyobb problémánk.

Zsiros Gábor: – Azt még nem tudom, milyen érzés IRC-futam dobogójára állni, mert azt csak este tesszük meg. Nincsenek itt a nagyok és nem Kopecky mellé fogunk állni, de ez teljesen mindegy, számomra így is nagyon értékes ez az eredmény. Nagyon nehéz verseny volt, rengeteg hibázási lehetőséggel. Laci bácsi fordított itinert ír, amiből eleve nehéz navigálni, de itt még nehezebb volt a nagyon sok egyforma kanyar miatt. Bevallom, előfordult, hogy hibáztam. Tegnap (szombaton) történt előttünk egy nagy baleset, amikor Pajunen előttünk ment falnak. Mikko visszaszaladt a pályán és megállított minket. Mi elmentünk egészen az autóig, ahol szanaszéjjel hevertek az alkatrészek, megvártuk, hogy Kaj Lindström elővegye az itinert és bemutassa az OK-táblát, csak utána mentünk tovább. A felügyelők megnézték a belső felvételünket és tíz másodpercet jóváírtak.

– Tegnap este a harmadik hellyel feküdtünk le, és úgy gondoltuk, hogy ezt tartani is tudjuk. Reggel a szenzor probléma egy kicsit megzavarta Laci bácsit, de nem is ez volt a legnagyobb baj. A középső gyorsaságin kaptunk sokat Consanitól, akinek az N4-es Mégane-ja, úgy tűnik, hogy jobban gyorsul ki a szűk visszafordítókból. A mai első kör végére négy másodperc maradt az előnyünkből, és úgy beszéltük meg, hogy ha az utolsó kör első gyorsaságiján tudunk neki adni, akkor megnyomjuk az utolsó kettőt is, de már az elsőn is kikaptunk tőle. Az utolsón sikerült megvernünk, de ez nem volt elég, hogy visszaelőzzük. Protasov kiesése után azonban így is meglett a harmadik hely.

A Jalta Rali végeredménye:

  • 1. Yağiz Avci– B. Gücenmez (TR) Ford Fiesta S2000, 3:09:58,7
  • 2. Robert Consani–Nicolas Klinger (F) Renault Mégane RS, +3:12,4
  • 3. Vizin László–Zsiros Gábor (H) Skoda Fabia S2000, +3:38,4
  • 4. Mykola Chmykh–O. Vilchynskyy (UK) Subaru Impreza STI, +7:35,2
  • 5. Vlad Cosma–Florin Dorca (RO) Citroën C2 R2 Max, +9:51,5
  • 6. Marco Tempestini–Dorin Pulpea (RO) Subaru Impreza Sti R4, +12:47,9
  • 7. Murat Bostanci–Onur Vatansever (TR) Ford Fiesta R2, +15:14,3
  • 8. E. Stratieva–Carmen Poenaru (BG) Citroën C2 R2 Max, +15:41,4
  • 9. Marco Cavigioli–M. Fortunato (I) Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +19:35,1
  • 10. Oleksiy Panov–O. Yakushev (UK) Honda Civic Type R, +20:54,1

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“