Vizin második a Ciprus Ralin, ötödik a bajnokságban

Pályafutása legjobb IRC-s eredményét megismételve a második helyen fejezte be a Ciprus Ralit Vizin László és Csökő Zoltán az IRC kétkerékhajtású értékelésében. Vizin ezzel 11-re gyarapította pontjai számát és a bajnokság ötödik helyén végzett. Azonban ezzel még nem értek a ciprusi versenyzés végére, hiszen vasárnap indulnak a Golden Stage Ralin, amelyet a Ciprus Rali rendezői kifejezetten az élő televíziós közvetítés kedvéért állítottak össze. Egyetlen 25 km-es pályából áll, amelyet kétszer kell megtennie a mezőnynek és az egész szakaszt élőben közvetíti az Eurosport.

„Nagyon nehéz verseny volt, de nagyon örülünk neki, hogy célba értünk, hogy másodikok lettünk a kétkerekes kupában és hogy ötödikek a bajnokságban” – mondta Vizin László. „Az utak borzasztó állapotban voltak és nehéz volt fejben is összerakni, hogy mész egy jó minőségű aszfaltos úton, aztán rákanyarodsz egy nagyon rossz murvára, majd a gyorsasági végén megint aszfalton mész.”

„Az idei négy IRC–futamomból kétszer kiestem, és most nagyon szerettem volna célba érni, úgyhogy az első körben mind a két nap óvatosan mentünk, a másodikat egy kicsit megnyomtuk. Az autó fantasztikusan viselkedett, semmi problémánk nem volt vele, ami óriási segítség egy ilyen nehéz versenyen.”

„Tegnap estére elfáradtam, de most egyáltalán nem érzek fáradságot, és várom a holnapi Golden Stage Ralit. Így gyakorlatilag három napot fogunk versenyezni egyhuzamban és egy vb-s távot teljesítünk, ami nagy kihívás.”

„Nagyon élveztem a versenyt” – vette át a szót Vizin navigátora, Csökő Zoltán. „A rajt előtt a HANS-os sisaktól tartottam egy kicsit, de az első percben megszoktam, és mivel sokkal stabilabban le tudod szorítani magad az ülésben, otthon is ilyet fogok használni.”

„A pályabejárás és az itinerírás komoly feladat volt. Két körből kellett felírnunk a pályákat, ráadásul egy jobbkormányos autóval tréningeztünk. Laci bácsi már elsőre elég pontos itinert diktált, amibe nem kellett sokat javítani. A rendezőktől kaptunk egy belsőkamerás felvételt a gyorsaságikról, ami arra jó volt, hogy miután felírtuk a pályákat még egyszer le tudtam ellenőrizni.”

„Rutinos vb-s és IRC-s navigátorok azt mondták, hogy nem lesz idő az itiner lemásolására, de én mégis bevállaltam, mert abból, amit az autóban írtam, nem biztos, hogy boldogultam volna.”

„A holnapi Golden Stage Ralira ugyanúgy felkészültünk, mint a Ciprus Rali két napjára, szeretnénk ott is jót autózni.”

Élő közvetítés az Eurosporton a Golden Stage Raliról:

November 7, vasárnap Love Ciprus Golden Stage Rali:

11:00–12:00 Golden Stage 1

14:00–15:00 Golden Stage 2

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax