Vizin második a Ciprus Ralin, ötödik a bajnokságban

Pályafutása legjobb IRC-s eredményét megismételve a második helyen fejezte be a Ciprus Ralit Vizin László és Csökő Zoltán az IRC kétkerékhajtású értékelésében. Vizin ezzel 11-re gyarapította pontjai számát és a bajnokság ötödik helyén végzett. Azonban ezzel még nem értek a ciprusi versenyzés végére, hiszen vasárnap indulnak a Golden Stage Ralin, amelyet a Ciprus Rali rendezői kifejezetten az élő televíziós közvetítés kedvéért állítottak össze. Egyetlen 25 km-es pályából áll, amelyet kétszer kell megtennie a mezőnynek és az egész szakaszt élőben közvetíti az Eurosport.

„Nagyon nehéz verseny volt, de nagyon örülünk neki, hogy célba értünk, hogy másodikok lettünk a kétkerekes kupában és hogy ötödikek a bajnokságban” – mondta Vizin László. „Az utak borzasztó állapotban voltak és nehéz volt fejben is összerakni, hogy mész egy jó minőségű aszfaltos úton, aztán rákanyarodsz egy nagyon rossz murvára, majd a gyorsasági végén megint aszfalton mész.”

„Az idei négy IRC–futamomból kétszer kiestem, és most nagyon szerettem volna célba érni, úgyhogy az első körben mind a két nap óvatosan mentünk, a másodikat egy kicsit megnyomtuk. Az autó fantasztikusan viselkedett, semmi problémánk nem volt vele, ami óriási segítség egy ilyen nehéz versenyen.”

„Tegnap estére elfáradtam, de most egyáltalán nem érzek fáradságot, és várom a holnapi Golden Stage Ralit. Így gyakorlatilag három napot fogunk versenyezni egyhuzamban és egy vb-s távot teljesítünk, ami nagy kihívás.”

„Nagyon élveztem a versenyt” – vette át a szót Vizin navigátora, Csökő Zoltán. „A rajt előtt a HANS-os sisaktól tartottam egy kicsit, de az első percben megszoktam, és mivel sokkal stabilabban le tudod szorítani magad az ülésben, otthon is ilyet fogok használni.”

„A pályabejárás és az itinerírás komoly feladat volt. Két körből kellett felírnunk a pályákat, ráadásul egy jobbkormányos autóval tréningeztünk. Laci bácsi már elsőre elég pontos itinert diktált, amibe nem kellett sokat javítani. A rendezőktől kaptunk egy belsőkamerás felvételt a gyorsaságikról, ami arra jó volt, hogy miután felírtuk a pályákat még egyszer le tudtam ellenőrizni.”

„Rutinos vb-s és IRC-s navigátorok azt mondták, hogy nem lesz idő az itiner lemásolására, de én mégis bevállaltam, mert abból, amit az autóban írtam, nem biztos, hogy boldogultam volna.”

„A holnapi Golden Stage Ralira ugyanúgy felkészültünk, mint a Ciprus Rali két napjára, szeretnénk ott is jót autózni.”

Élő közvetítés az Eurosporton a Golden Stage Raliról:

November 7, vasárnap Love Ciprus Golden Stage Rali:

11:00–12:00 Golden Stage 1

14:00–15:00 Golden Stage 2

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program