Vizin második IRC-szezonjára készül

Második IRC szezonját kezdi meg Vizin László a június 4-6. között megrendezésre kerülő Szardínia Ralin. Az IRC kétkerékhajtású bajnokságában tavaly negyedik helyen végzett versenyző az idén is négy futamon áll rajthoz. Szardínia mellett a Barum, a Sanremo és a Ciprus Ralikon szurkolhatunk majd neki.

A négy versenyből hármat korábbi navigátorával, Zsiros Gáborral tervez, az elsőn azonban Doromby Zoltán olvassa majd az itinert, miután Zsiros jelenleg Turán Frigyessel a Portugál Rali vb-futamon vesz részt.

Az autó típusa maradt, hiszen az idén is egy R3-as Honda Civic Type–R-rel áll rajthoz, ám egy erősebb 2010-es fejlesztésű autót készít fel számára az Eurosol Rally Team. A Honda egyébként nem ismeretlen a magyar közönség számára, hiszen itthon a Pálinkás–Bagaméri kettős versenyez vele.

„Nagyon várom már a Szardínia Ralit, mert tavaly ősszel, a Skót Ralin ültem utoljára versenyautóban” – mondta Vizin László. „Csütörtökön teszteltünk, ami egy féltengelytörés miatt rövidre sikerült. Kb. hat kilométert mehettem az autóval, de így is nagyon tetszett.”

„A JAS Motorsport elküldte azokat a beállításokat, amiket Szardíniára javasol. Ehhez nem kellett hozzányúlnunk. Érezhető volt, hogy sokkal jobban húz alacsonyabb fordulatszám-tartományból, egy kicsit erősebb is, mint a tavalyi autónk volt, és nagyon jól viselkedett az ugratón. A hátulja jobban csúszkált, mint kellett volna, amin lehetett volna állítani, de ezt remélem, hogy kint a shake downon is meg tudjuk tenni.”

„Az első versenyen Doromby Zoli fog navigálni, akivel 2003-ban mentem utoljára, de tavaly kint volt velünk az Ypres Ralin, mint csapatvezető. Biztos vagyok benne, hogy maximálisan felkészül a versenyre, és észre sem fogjuk venni, hogy hét éve nem mentünk együtt.”

„A Szardínia Ralin először is szeretnénk célba érni. Ezen a versenyen még nem indultam, úgyhogy nincs tapasztalatom, de annál nagyobb kihívást jelent. Szeretnénk a kétkerekes bajnokságban pontokat szerezni, és az év végén megint egy olyan eredményt elérni, amire büszkék lehetünk.”

Vizin László 2010-es IRC-futamai:

június 4-6. Szardínia Rali

augusztus 27-29. Barum Rali

szeptember 23-25. Sanremo Rali

november 4-6. Ciprus Rali

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre