Második IRC szezonját kezdi meg Vizin László a június 4-6. között megrendezésre kerülő Szardínia Ralin. Az IRC kétkerékhajtású bajnokságában tavaly negyedik helyen végzett versenyző az idén is négy futamon áll rajthoz. Szardínia mellett a Barum, a Sanremo és a Ciprus Ralikon szurkolhatunk majd neki.
A négy versenyből hármat korábbi navigátorával, Zsiros Gáborral tervez, az elsőn azonban Doromby Zoltán olvassa majd az itinert, miután Zsiros jelenleg Turán Frigyessel a Portugál Rali vb-futamon vesz részt.
Az autó típusa maradt, hiszen az idén is egy R3-as Honda Civic Type–R-rel áll rajthoz, ám egy erősebb 2010-es fejlesztésű autót készít fel számára az Eurosol Rally Team. A Honda egyébként nem ismeretlen a magyar közönség számára, hiszen itthon a Pálinkás–Bagaméri kettős versenyez vele.
„Nagyon várom már a Szardínia Ralit, mert tavaly ősszel, a Skót Ralin ültem utoljára versenyautóban” – mondta Vizin László. „Csütörtökön teszteltünk, ami egy féltengelytörés miatt rövidre sikerült. Kb. hat kilométert mehettem az autóval, de így is nagyon tetszett.”
„A JAS Motorsport elküldte azokat a beállításokat, amiket Szardíniára javasol. Ehhez nem kellett hozzányúlnunk. Érezhető volt, hogy sokkal jobban húz alacsonyabb fordulatszám-tartományból, egy kicsit erősebb is, mint a tavalyi autónk volt, és nagyon jól viselkedett az ugratón. A hátulja jobban csúszkált, mint kellett volna, amin lehetett volna állítani, de ezt remélem, hogy kint a shake downon is meg tudjuk tenni.”
„Az első versenyen Doromby Zoli fog navigálni, akivel 2003-ban mentem utoljára, de tavaly kint volt velünk az Ypres Ralin, mint csapatvezető. Biztos vagyok benne, hogy maximálisan felkészül a versenyre, és észre sem fogjuk venni, hogy hét éve nem mentünk együtt.”
„A Szardínia Ralin először is szeretnénk célba érni. Ezen a versenyen még nem indultam, úgyhogy nincs tapasztalatom, de annál nagyobb kihívást jelent. Szeretnénk a kétkerekes bajnokságban pontokat szerezni, és az év végén megint egy olyan eredményt elérni, amire büszkék lehetünk.”
Vizin László 2010-es IRC-futamai:
június 4-6. Szardínia Rali
augusztus 27-29. Barum Rali
szeptember 23-25. Sanremo Rali
november 4-6. Ciprus Rali
Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn
Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.
„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“
Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny.
„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“
Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem:
„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“
Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor.
„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani.
Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is.
Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“
Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek.
„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük.
Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.
A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“
Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax