Vizin nagyot csattant, de versenyben van

A szériaautó kupa tizedik helyén zárta az első napot Vizin László és Zsiros Gábor a Horvát Rali Európa-bajnoki futamon. Csütörtök este még azon aggódott a csapat, hogy a gázpedál működjön, péntek reggel azonban az eső tréfálta meg Laci bácsit és csúszott neki a kőkorlátnak. Szerencsére azonban a csattanás nagyobb volt, mint a baj, így a nehezebbnek ígérkező szombati napon még csatába szállhatnak az Eb-pontokért.

vizin_horvat04 (Medium)

Vizin László: – Tegnap este azzal a céllal feküdtem le, hogy ma reggel szeretném hallani, hogy a gázadásnál felpörög a motor, más nem is érdekelt. A szervizcsapatunk új programot töltött fel az autóra, amivel ez a gázpedál problémánk megoldódott.

Reggel kimentünk a szervizparkból és etapon jött a hír, hogy a (mai) első gyorsaságin szakad az eső. Mára száraz időt jósolt a meteorológia és mi is azt az információt kaptuk, hogy száraz a pálya.

Vizin_Horv01 (Medium)

Eleinte nagyon csúszkált az autó, de aztán egész jól tapadt, úgyhogy egy kicsit elbíztam magam és az egyik kanyarban, amikor ötödikből húztam vissza négyesbe, megúszott a hátulja. Annyit tudtam tenni, hogy ráhúztam a kéziféket, hogy ne frontálisan menjünk neki a kőkorlátnak.

Háttal csúsztunk bele, hatalmasat csattant és meg voltam győződve róla, hogy itt a versenyünk vége. Gondoltam, megpróbálunk félreállni. Beindítottam a motort, működött, egyest kapcsoltam, az is működött. Egy kilométert mentünk óvatosan, azt hallottam, hogy nincs jó hangja, de működött. A gyorsasági végén láttuk, hogy a hátsó futóművünk elmozdult előre és a kipufogót is összenyomtuk.

vizin_horvat05 (Medium)

A szerviz megint megoldotta a problémát és a második körre tökéletes autót kaptunk. Elég régen ültem utoljára a Subaruban, úgyhogy ez a második kör volt az, amikor visszaszoktam végre. Az ütközés eléggé elvette az önbizalmamat, amit szép lassan kell újraépíteni.

A szériaautó kupában tizedikek vagyunk, ami ahhoz képest, hogy kétszer is kieshettünk volna, ragyogó eredmény. Megpróbálunk holnap gyorsulni, de ez nem lesz könnyű feladat, hiszen a holnapi pályák nehezebbek lesznek a maiaknál, ráadásul holnapra változékony időt jósoltak, úgyhogy jöhet még bármi is. Nem indult jól számunkra a verseny, de remélem, a befejezés jobb lesz.

vizin_horvat02 (Medium)

A Horvát Rali szombati programja:
GY8 Butoniga 1 (14,97 km) 9:59
GY9 Buzet 1 (14,52 km) 10:22
GY10 Salteria 1 (29,88 km) 10:55
GY11 Butoniga 2 (14,97 km) 13:23
GY12 Buzet 2 (14,52 km) 13:46
GY13 Salteria 2 (29,88 km) 14:19
GY14 Porec (1,7 km) 16:30

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők:
1. Orsák 117, 2. Aigner 99, 3. Bonnefis 95, 4. Tempestini 48… 13. Vizin 31

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. Smeidler 67, 4. Kostka 50, 7. Zsiros 40

A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax