Vizin nagyot csattant, de versenyben van

A szériaautó kupa tizedik helyén zárta az első napot Vizin László és Zsiros Gábor a Horvát Rali Európa-bajnoki futamon. Csütörtök este még azon aggódott a csapat, hogy a gázpedál működjön, péntek reggel azonban az eső tréfálta meg Laci bácsit és csúszott neki a kőkorlátnak. Szerencsére azonban a csattanás nagyobb volt, mint a baj, így a nehezebbnek ígérkező szombati napon még csatába szállhatnak az Eb-pontokért.

vizin_horvat04 (Medium)

Vizin László: – Tegnap este azzal a céllal feküdtem le, hogy ma reggel szeretném hallani, hogy a gázadásnál felpörög a motor, más nem is érdekelt. A szervizcsapatunk új programot töltött fel az autóra, amivel ez a gázpedál problémánk megoldódott.

Reggel kimentünk a szervizparkból és etapon jött a hír, hogy a (mai) első gyorsaságin szakad az eső. Mára száraz időt jósolt a meteorológia és mi is azt az információt kaptuk, hogy száraz a pálya.

Vizin_Horv01 (Medium)

Eleinte nagyon csúszkált az autó, de aztán egész jól tapadt, úgyhogy egy kicsit elbíztam magam és az egyik kanyarban, amikor ötödikből húztam vissza négyesbe, megúszott a hátulja. Annyit tudtam tenni, hogy ráhúztam a kéziféket, hogy ne frontálisan menjünk neki a kőkorlátnak.

Háttal csúsztunk bele, hatalmasat csattant és meg voltam győződve róla, hogy itt a versenyünk vége. Gondoltam, megpróbálunk félreállni. Beindítottam a motort, működött, egyest kapcsoltam, az is működött. Egy kilométert mentünk óvatosan, azt hallottam, hogy nincs jó hangja, de működött. A gyorsasági végén láttuk, hogy a hátsó futóművünk elmozdult előre és a kipufogót is összenyomtuk.

vizin_horvat05 (Medium)

A szerviz megint megoldotta a problémát és a második körre tökéletes autót kaptunk. Elég régen ültem utoljára a Subaruban, úgyhogy ez a második kör volt az, amikor visszaszoktam végre. Az ütközés eléggé elvette az önbizalmamat, amit szép lassan kell újraépíteni.

A szériaautó kupában tizedikek vagyunk, ami ahhoz képest, hogy kétszer is kieshettünk volna, ragyogó eredmény. Megpróbálunk holnap gyorsulni, de ez nem lesz könnyű feladat, hiszen a holnapi pályák nehezebbek lesznek a maiaknál, ráadásul holnapra változékony időt jósoltak, úgyhogy jöhet még bármi is. Nem indult jól számunkra a verseny, de remélem, a befejezés jobb lesz.

vizin_horvat02 (Medium)

A Horvát Rali szombati programja:
GY8 Butoniga 1 (14,97 km) 9:59
GY9 Buzet 1 (14,52 km) 10:22
GY10 Salteria 1 (29,88 km) 10:55
GY11 Butoniga 2 (14,97 km) 13:23
GY12 Buzet 2 (14,52 km) 13:46
GY13 Salteria 2 (29,88 km) 14:19
GY14 Porec (1,7 km) 16:30

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők:
1. Orsák 117, 2. Aigner 99, 3. Bonnefis 95, 4. Tempestini 48… 13. Vizin 31

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. Smeidler 67, 4. Kostka 50, 7. Zsiros 40

A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“