Vizin négy Eb-futamon indul Peugeot 207 S2000-essel

Kategóriát és autót is vált Vizin László és Zsiros Gábor az idén, és egy Peugeot 207 Szuper–2000-essel állnak rajthoz négy Európa-bajnoki futamon. Első versenyük az Ír Rali lesz áprilisban, amelyen még nem szerepeltek, majd júniusban és szeptemberben két jól ismert futam, az Ypres és a Ciprus Rali következik, végül pedig novemberben a Korzika Rali. A svájci Valais Rali pedig tartalék versenyként szerepel a páros naptárába.

Vizin és Zsiros az idén kezdik hatodik (közös) nemzetközi szezonjukat – négy évig az IRC-n, majd annak utódján, az Eb-n indultak. Korábban R3-as Hondával, R4-es Subaruval és Szuper–2000-es Volkswagennel, valamint Skodával is versenyeztek. Legjobb eredményüket a 2012-es Jalta Ralin érték el, ahol abszolút harmadik helyen végeztek.

Vizin_Horvat_D1

Vizin László: – Szerettünk volna az idén autót váltani. Tavaly nagyon jól felkészített R4-es Subaruval versenyeztünk, aminek egészen addig nem volt semmi baja, amíg félre nem váltottam, vagy neki nem mentünk a szalagkorlátnak, de a H kapcsolású váltóra nekem már nem áll rá a kezem. Ezért az idén mindenképpen szekvenciális váltójú autóval akartam indulni. Szóba került R5-ös is, de végül a Tagai Racing Technologytól nagyon jó ajánlatot kaptunk egy Szuper–2000-es Peugeot-ra, így ezt választottuk.

Ezzel az autóval gyakorlatilag csak abszolútban értékelnek, az idén pedig úgy tűnik, hogy nagyon sok tehetséges és gyors fiatal versenyző indul, akik valószínűleg nem fognak megijedni attól, hogy mi is kategóriatársak leszünk, de nekem mindig nagy motivációt jelent, ha a fiatalok ellen versenyezhetek. Mindegyik versenyen az a célunk, hogy pontot szerezzünk. Ez a mezőnytől is függ, de úgy gondolom, hogy nem elérhetetlen cél.

Négy versenyt néztünk ki. Az első az Akropolisz Rali lett volna, de az egybeesik a Miskolc Ralival, ahol (Zsiros) Gabika indul, így nagy merészen az Ír Ralit választottuk helyette. Itt még nem jártunk, és ahogy hallom, nagyon speciális, nehéz verseny, ami éppen elég indok arra, hogy kipróbáljuk. Ezt két jól ismert verseny követi; az Ypres és a Ciprus Ralin is több alkalommal indultunk már, ott nagy előnyünk lesz a helyismeret. A szezont a Korzika Ralin szeretnénk befejezni, ami szintén híresen nehéz verseny. Tavaly indultunk rajta, és nagyon tetszett, már akkor eldöntöttem, hogy az idén visszamegyünk. Ha valamelyik verseny nem jönne össze, akkor a Valais Rali a tartalék futamunk, ahol tavaly szintén indultunk már.

Nagyon örülök neki, hogy egyre több magyar versenyző vág neki az Eb-nek és egyre több fiatal is kipróbálja itt magát. Remélem, az idén is szép nemzetközi eredményeket érnek el a magyar versenyzők.

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“