Vizin négy Eb-futamon indul

Négy rali-Európa-bajnoki futamon áll rajthoz az idén Vizin László és Zsiros Gábor Subaru Impreza R4-essel. A Kanári-szigetek, a Korzika és a szezonzáró Valais Rali biztos. A negyedik a Barum vagy a Horvát Rali lehet. A páros négy éven keresztül versenyzett az idén megújult Eb elődjének tekinthető IRC-n. Az első két évben R3-as, a második kettőben pedig Szuper–2000-es autóval indultak. Bár 2011-ben két versenyt már teljesítettek R4-es Subaruval, ez lesz az első szezonjuk, amikor kizárólag ilyen autóval állnak rajthoz.

 Kép

Vizin László: – Nagyon örülök, hogy az idén is sikerül négy Eb-futamon rajthoz állnunk. Sokat gondolkoztunk rajta, hogy milyen autóval versenyezzünk, és már tavaly körvonalazódott a Subaru R4-es. Évtizedeken keresztül versenyeztem Subaruval, N-essel, A-ssal és WRC-vel is, úgyhogy a márka közel áll a szívemhez. Korábban azt mondtam, hogy ha lehomologizálják hozzá a szekvenciális váltót, akkor ilyen autóval akarok versenyezni. Sajnos az FIA az összes R-kategóriához engedélyezi a szekvenciális váltót, kivéve az R4-et, de végül így is beadtam a derekamat.

– Ugyanazzal a Subaruval indulunk, amivel Turán Fricivel is versenyez Zsiros Gabi, így az autó előreláthatólag a teljes Eb-szezont végigfutja. A versenyek összeállításánál arra törekedtünk, hogy csak aszfalton menjünk. Egyébként is jobban szeretem az aszfaltot, és úgy gondoltam, hogy mivel nincs sok lehetőségünk tesztelésre és versenyzésre sem, ezért szerencsésebb csak egy talajra koncentrálni, ott kiismerni az autót.  

– A négy versenyből három biztos. A Kanári-szigetek Ralin kezdünk a jövő héten, aztán a Korzika Ralin és az utolsó versenyen, a Valais Ralin indulunk. A negyedik a Barum vagy a Horvát Rali lesz. Az első három verseny új helyszín a számunkra. A Kanári-szigetek és a Valais Raliról sok jót hallottam, a Korzika Rali pedig szerintem olyan verseny, amit mindenki szeretne egyszer kipróbálni.

– Az Eb pontozása egy kicsit megváltozott tavalyhoz képest. A szezont két részre osztották és mind a kettőből a legjobb négy eredmény számít. Mi két-két versenyen indulunk mind a két fél szezonban, bár ennek nagy jelentősége nincs. A szériaautó kupa elég népszerű volt tavaly az IRC-n, az idén szerintem még népszerűbb lesz az Eb-n. Nagyon jó versenyzők indulnak, jön a két gyári Renault Mégane is. Nincsenek vérmes reményeim, hogy a bajnokság elején végzünk, inkább egy-egy versenyen szeretnénk jól szerepelni. Persze mindenhol szeretnénk pontot szerezni és öregbíteni a magyar autósport hírnevét.

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT, GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.