Vizin négy Eb-futamon indul

Négy rali-Európa-bajnoki futamon áll rajthoz az idén Vizin László és Zsiros Gábor Subaru Impreza R4-essel. A Kanári-szigetek, a Korzika és a szezonzáró Valais Rali biztos. A negyedik a Barum vagy a Horvát Rali lehet. A páros négy éven keresztül versenyzett az idén megújult Eb elődjének tekinthető IRC-n. Az első két évben R3-as, a második kettőben pedig Szuper–2000-es autóval indultak. Bár 2011-ben két versenyt már teljesítettek R4-es Subaruval, ez lesz az első szezonjuk, amikor kizárólag ilyen autóval állnak rajthoz.

 Kép

Vizin László: – Nagyon örülök, hogy az idén is sikerül négy Eb-futamon rajthoz állnunk. Sokat gondolkoztunk rajta, hogy milyen autóval versenyezzünk, és már tavaly körvonalazódott a Subaru R4-es. Évtizedeken keresztül versenyeztem Subaruval, N-essel, A-ssal és WRC-vel is, úgyhogy a márka közel áll a szívemhez. Korábban azt mondtam, hogy ha lehomologizálják hozzá a szekvenciális váltót, akkor ilyen autóval akarok versenyezni. Sajnos az FIA az összes R-kategóriához engedélyezi a szekvenciális váltót, kivéve az R4-et, de végül így is beadtam a derekamat.

– Ugyanazzal a Subaruval indulunk, amivel Turán Fricivel is versenyez Zsiros Gabi, így az autó előreláthatólag a teljes Eb-szezont végigfutja. A versenyek összeállításánál arra törekedtünk, hogy csak aszfalton menjünk. Egyébként is jobban szeretem az aszfaltot, és úgy gondoltam, hogy mivel nincs sok lehetőségünk tesztelésre és versenyzésre sem, ezért szerencsésebb csak egy talajra koncentrálni, ott kiismerni az autót.  

– A négy versenyből három biztos. A Kanári-szigetek Ralin kezdünk a jövő héten, aztán a Korzika Ralin és az utolsó versenyen, a Valais Ralin indulunk. A negyedik a Barum vagy a Horvát Rali lesz. Az első három verseny új helyszín a számunkra. A Kanári-szigetek és a Valais Raliról sok jót hallottam, a Korzika Rali pedig szerintem olyan verseny, amit mindenki szeretne egyszer kipróbálni.

– Az Eb pontozása egy kicsit megváltozott tavalyhoz képest. A szezont két részre osztották és mind a kettőből a legjobb négy eredmény számít. Mi két-két versenyen indulunk mind a két fél szezonban, bár ennek nagy jelentősége nincs. A szériaautó kupa elég népszerű volt tavaly az IRC-n, az idén szerintem még népszerűbb lesz az Eb-n. Nagyon jó versenyzők indulnak, jön a két gyári Renault Mégane is. Nincsenek vérmes reményeim, hogy a bajnokság elején végzünk, inkább egy-egy versenyen szeretnénk jól szerepelni. Persze mindenhol szeretnénk pontot szerezni és öregbíteni a magyar autósport hírnevét.

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT, GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program