Vizin negyedszer indul a Ciprus Ralin

Idei első Eb-pontjait szeretné megszerezni Vizin László és Zsiros Gábor a Ciprus Ralin, amelyen immáron negyedik alkalommal vesznek részt.

Vizin_Ypres3350

 

Eddig a pontszerzés Cipruson mindig sikerült Vizinnek, hiszen 2010-ben Honda Civickel a kétkerékhajtású mezőny harmadik helyén végzett, 2011-ben Subaru Impreza R4-gyel a szériaautó értékelés nyolcadik helyét szerezte meg, 2012-ben pedig Skoda Fabia S2000-essel abszolút értékelésben lett kilencedik.

Vizin_Ypres2789

Az idén nehéz dolga lesz a Peugeot 207 S2000-essel, hiszen komoly mezőny gyűlt össze. A verseny különlegessége, hogy ez az egyetlen Eb-futam, ahol a gyorsasági szakaszokon belül egyaránt szerepel murva és aszfalt is.

Vizin_Ypres2341

Mivel végig murvafutóművel és murvagumival kell versenyezni, elég nehéz az aszfaltos féktávokat belőni. Esett már emiatt árokba Európa-bajnok is az első gyorsasági első komolyabb kanyarjában.

AUTO - ERC YPRES RALLY 2014

Vizin László: – Háromszor indultunk már Cipruson, de ez nem jelent semmit. Ahogy itthonról meg tudom ítélni a szakaszokat, a 2010-es pályák közül lesz egy, amin már mentünk, de őszintén szólva erre sem nagyon emlékszem.

VizinIr10

Az első napi 132 kilométer gyorsaságiból 70 kilométer lesz aszfalt. Szinte mindegyik gyorsaságin van a murva mellett aszfaltos betét is. Ez komoly nehézséget okoz, murvára puha futómű és puha gumi kellene, az aszfaltra pedig kemény gumi és kemény futómű. Valahol a kettő kompromisszumát kell választani, ami azt jelenti, hogy sem az aszfaltra, sem a murvára nem lesz ideális az autó.

VizinIr09

Ráadásul nagyon kell vigyázni, mert az aszfaltos szakaszokon gyorsan el lehet koptatni a murvagumit. Arról nem is beszélve, hogy csak itt, Cipruson fordul elő, hogy murvagumival kell aszfalton féktávot venni, ebben szerintem senkinek sincs rutinja. Nagyon komoly kihívás lesz a verseny mindenki számára.

VizinIr08

Ennek ellenére nagyon szeretem Ciprust, kellemes az idő, nagyon barátságosak az emberek és eddig mindig jól is szerepeltünk. Nagyon szeretnék pontot szerezni, ami azonban nem lesz könnyű feladat ilyen erős mezőnyben, de minél több ellenfelünk van, annál jobban motivál minket.

Az Ypres Rali első gyorsaságija óta nem ültem az autóban, azt tervezzük, hogy a shake downon minél többet megyünk vele, és utána egy kicsit óvatosabban kezdünk.

VizinIr07

A Ciprus Rali programja

1. szakasz

2014. szeptember 19.

GY 1 Super Special Stage (5,98 km) 17:36

2014. szeptember 20.

Szerviz A – Nicosia (15 perc) 8:32

GY 2 Kotsiatis 1 (15,27 km) 9:20

GY 3 Lythrodontas 1 (21,57 km) 10:03

GY 4 Lefkara 1 (17,94 km) 11:01

GY 5 Klavdia 1 (11,42 km) 12:09

Szerviz B – Nicosia (30 perc) 13:29

GY 6 Kotsiatis 2 (15,27 km) 14:32

GY 7 Lythrodontas 2 (21,57 km) 15:15

GY 8 Lefkara 2 (17,94 km) 16:13

GY 9 Klavdia 2 (11,42 km) 17:21

Flexi Szerviz C – Nicosia (10 perc) 18:21

1. szakasz összesen: 138,38 km

VizinIr04

2. szakasz

2014. szeptember 21.

Szerviz D – Nicosia (15 perc) 8:47

GY 10 Tseri 1 (14,25 km) 9:25

GY 11 Asinou 1 (11,52 km) 10:53

GY 12 Xerarkaka 1 (21,05 km) 11:31

Szerviz E – Nicosia (30 perc) 13:26

GY 13 Tseri 2 (14,25 km) 14:19

GY 14 Asinou 2 (11,52 km) 15:47

GY 15 Xerarkaka 2 (21,05 km) 16:25

Szerviz F – Nicosia (10 perc) 18:03

2. szakasz összesen: 93,64 km

A verseny teljes távja: 232,02 km

DAY1_004 (Large)

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

november 6–8. Korzika Rali

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax