Vizin nem elégedett, de élvezi a Valais Ralit

Az abszolút 39. helyen áll Vizin László és Zsiros Gábor Peugeot 207 S2000-essel a Valais Rali második napja után. A párosnak majdnem sikerült megtartania tegnapi pozícióját, ám a Caserne gyorsaságin egy körrel kevesebbet mentek, amiért két perc büntetést kaptak.

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

Bár a verseny két napja már lezajlott, a gyorsasági szakaszok távjának több mint a fele hátravan még. Holnap (szombaton) 135 km vár a mezőnyre, ráadásul ezek lesznek az igazán nehéz, technikás, szűk pályák, amelyeken hosszabb-rövidebb murvás betétek is találhatók.

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

Vizin László: – Jó volt a mai napunk, élveztük a versenyzést, az autó is hibátlanul működött. A hetedik gyorsaságin három és fél kört kellett volna menni, mi nagyon siettünk és két és fél kör után kiálltunk, ami miatt kaptunk két perc büntetést. E nélkül megőriztük volna a tegnapi helyezésünket, de ez van, innen fogunk holnap támadni.

AUTO - ERC VALAIS RALLY 2014

A mai pályák nagyon jó minőségűek voltak, a holnapiak lesznek a keményebbek. Nem annyira tempósak, mint a maiak, viszont technikásak, szűkek, van bennük murvás rész is. És azt sem szabad elfelejteni, hogy hiába versenyzünk már két napja, még nem tartunk a táv felénél sem.

Vizin_day1_002 (Large)

A hó ma már nem nehezítette a dolgunkat, egy-egy kisebb hídon volt deresedés, az árnyékosabb részeken pedig csillogott az aszfalt. Holnapra is jó időt mondanak.

vizin_valaisday1_003-large

Az eredményről inkább ne kérdezzetek, mert erre nem tudom azt mondani, hogy elégedett vagyok. Holnap megpróbálunk úgy menni, hogy a verseny minden pillanatát élvezzük. Remélem, ez elég lesz hozzá, hogy feljebb kapaszkodjunk.

vizin_valaisday1_004-large

A VALAIS RALI TOVÁBBI PROGRAMJA:

október 25. szombat

Szerviz D – Martigny, 45 perc, 9:00

GY12  Champex – Lac (Les Valettes – Prassurny) 1, 16,00 km, 10:10

GY13  Bruson (Le Chable – Bruson) 1, 10,15 km, 10:55

GY14  Verbier (Lourtier – Verbier) 1, 15,52 km, 11:25

GY15  Les Cols (Vens – Le Guercet), 32,13 km , 12:10

Szerviz E – Martigny, 30 perc, 13:35

vizin_valais_day2_003-large

GY16  Champex – Lac (Les Valettes – Prassurny) 2, 16,00 km, 14:30

GY17  Bruson (Le Chable – Bruson) 2, 10,15 km, 15:15

GY18  Verbier (Lourtier – Verbier) 2, 15,52 km,  15:45

GY19  Col des Planches (Vens – Arbarey) 20,15 km, 16:30

Szerviz F – Martigny, 10 perc, 17:20

Harmadik nap gyorsasági távja: 135,62 km

A verseny teljes gyorsasági távja: 260,20 km

Vizin_day2_001 (Large)

A Vizin–Zsiros páros idei versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

október 23–25. Valais Rali (Svájc)

vizin_valaisday2_002-large

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre