Vizin ötből kettőbe

A szériaautó értékelés ötödik helyén áll Vizin László és Zsiros Gábor a Kanári-szigetek Rali első versenynapját követően, ám a magyar páros egyáltalán nem elégedett. Az első gyorsaságin a H-kapcsolású váltótól elszokott Laci bácsi ötödik fokozatból visszaváltva negyedik fokozat helyett másodikat kapcsolt, amivel lefogazta az első differenciálművet. A csapat rekordgyorsasággal, 25 perc alatt kicserélte a Subaru váltóját, de mivel csak utcai váltót tudtak beépíteni, az autó teljesítménye csökkent. A célul kitűzött dobogós helyezés reményétől elbúcsúztak, de ha szombaton célba érnek, mindenképpen Eb-pontokkal lesznek gazdagabbak.

Vizin_esp_01 (Medium)

Vizin László: – Borzalmas volt a mai napunk. Egész héten gyönyörű idő volt, persze ma a versenyen esett. Lent, a tengerparton nem, csak fent a hegyekben. De nem is ez volt a legnagyobb baj, hanem, hogy az első gyorsaságin ötösből kettesbe váltottam.

Az első difi azonnal le is fogazott, az emelkedőre alig tudtunk felmenni. A középső difit összezártam, azzal eljutottunk a szervizparkig, ahol a fiúk nagyon jó munkát végeztek és 25 perc alatt kicserélték a váltót.

Vizin_esp_11 (Medium)

Sajnos csak egy hatsebességes utcai váltónk volt, amivel 260 az autó végsebessége. Minden váltásnál kuplungolni kell, a kigyorsításoknál borzalmasan lomha. A fék terhelése is megnőtt, hiszen a hajtás a három differenciálművel nem tud segíteni, így hosszabb féktávokat kell venni.

De hát ez van, csak magamat hibáztathatom, rajtam kívül mindenki kiváló munkát végzett a csapatban.

(Zsiros) Gabikával megbeszéltük, hogy ha már ilyen messzire eljöttünk, akkor végigmegyünk. Öten vagyunk a szériaautó-kupában, így ha célba érünk, mindenképpen pontszerzők vagyunk. A dobogós helyezésről a váltás pillanatában letettem.

Vizin_esp_05 (Medium)

A Kanári-szigetek Rali szombati (március 23-ai) programja:
GY9 Maspalomas–Festina 1 (13,28 km) 10:28
GY10 San Bartolomeo de Tirajan–Disa 1 (21,36 km) 11:01
GY11 Valleseco 1 (16,12 km) 11:44
szervizpark 13:24
GY12 Maspalomas–Festina 2 (13,28 km) 15:07
GY13 San Bartolomeo de Tirajan–Disa 2 (21,36 km) 15:40
GY14 Valleseco 2 (16,12 km) 16:23
szervizpark 17:53
cél 18:15

Vizin_esp_07 (Medium)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL LTD., DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“