Vizin ötödik a Kanári-szigetek Ralin

A szériaautó-értékelés ötödik helyét szerezte meg Vizin László és Zsiros Gábor a Kanári-szigetek Ralin, amellyel 16 Eb-ponttal lettek gazdagabbak. Vizin ezzel a szériaautó-kupa 12. helyén áll, míg Zsiros (Turán mellett szerzett pontjaival együtt) a navigátorok kupájában 25 ponttal a hetedik helyet foglalja el. A páros ennek ellenére nem volt teljesen elégedett, hiszen Vizin a verseny első napján egy rossz kapcsolással tönkretette a Subaru váltóját, így szinte az egész versenyt utcai váltóval teljesítették, amellyel az autó kigyorsítása és fékezése is messze elmaradt a versenyváltóval nyújtott szinttől.

Vizin_esp_12 (Medium)

Vizin László: – Nagyon jó verseny volt a Kanári-szigetek Rali, jó pályákkal, kellemes környezetben, örülök neki, hogy eljöttünk. Sajnos a verseny nem úgy alakult, ahogy elterveztük. Pénteken ötödikből negyedikbe váltva véletlenül kettest kapcsoltam, amivel lefogaztam a differenciálművet. Mivel csak utcai tartalék váltónk volt, ezzel kellett végig versenyeznünk, ami kigyorsításnál és fékezésnél is hátrányt jelentett.

Ettől függetlenül megpróbáltunk olyan gyorsan menni, ahogyan csak tellett tőlünk. Arra persze nem volt esélyünk, hogy a kategória ellenfeleket utolérjük, de nagyon sok hasznos tapasztalatra tettünk szert az autó viselkedésével kapcsolatban. A következő versenyünk a Korzika Rali lesz, ahol ötször ennyi kanyar van, arra is nagyon jó felkészülés volt ez a verseny.

Vizin_esp_16 (Medium)

Az ötödik helyezésünkkel természetesen elégedett vagyok, bár ez most nem annyira rajtunk múlott, de így is értékes pontokat szereztünk. Nagy dolognak tartom, hogy mind a három magyar autó célba ért egy ilyen nehéz versenyen, ahol könnyű volt hibázni. Robert Kubicának is nagy szerencséje volt, mert ha a korlát nem fogja meg, akkor nagyon mélyre esett volna.

A Kanári-szigetek Rali szériaautó-értékelés végeredménye:

1. Andreas Aigner–Jurgen Heigl, Subaru Impreza STI R4, 2:31:21,7

2. Germain Bonnefis–Olivier Fournier, Renault Mégane RS, +1:40,2

3. Robert Consani–Tibo Gorczyca, Renault Mégane RS, +5:06,9

4. Alex Pais–Oriol Julia, Mitsubishi Lancer EVO X, +7:43,5

5. Vizin László–Zsiros Gábor, Subaru Impreza STI R4, +16:26,1

Vizin_esp_13 (Medium)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL LTD., DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.