Vizin ötödik a Kanári-szigetek Ralin

A szériaautó-értékelés ötödik helyét szerezte meg Vizin László és Zsiros Gábor a Kanári-szigetek Ralin, amellyel 16 Eb-ponttal lettek gazdagabbak. Vizin ezzel a szériaautó-kupa 12. helyén áll, míg Zsiros (Turán mellett szerzett pontjaival együtt) a navigátorok kupájában 25 ponttal a hetedik helyet foglalja el. A páros ennek ellenére nem volt teljesen elégedett, hiszen Vizin a verseny első napján egy rossz kapcsolással tönkretette a Subaru váltóját, így szinte az egész versenyt utcai váltóval teljesítették, amellyel az autó kigyorsítása és fékezése is messze elmaradt a versenyváltóval nyújtott szinttől.

Vizin_esp_12 (Medium)

Vizin László: – Nagyon jó verseny volt a Kanári-szigetek Rali, jó pályákkal, kellemes környezetben, örülök neki, hogy eljöttünk. Sajnos a verseny nem úgy alakult, ahogy elterveztük. Pénteken ötödikből negyedikbe váltva véletlenül kettest kapcsoltam, amivel lefogaztam a differenciálművet. Mivel csak utcai tartalék váltónk volt, ezzel kellett végig versenyeznünk, ami kigyorsításnál és fékezésnél is hátrányt jelentett.

Ettől függetlenül megpróbáltunk olyan gyorsan menni, ahogyan csak tellett tőlünk. Arra persze nem volt esélyünk, hogy a kategória ellenfeleket utolérjük, de nagyon sok hasznos tapasztalatra tettünk szert az autó viselkedésével kapcsolatban. A következő versenyünk a Korzika Rali lesz, ahol ötször ennyi kanyar van, arra is nagyon jó felkészülés volt ez a verseny.

Vizin_esp_16 (Medium)

Az ötödik helyezésünkkel természetesen elégedett vagyok, bár ez most nem annyira rajtunk múlott, de így is értékes pontokat szereztünk. Nagy dolognak tartom, hogy mind a három magyar autó célba ért egy ilyen nehéz versenyen, ahol könnyű volt hibázni. Robert Kubicának is nagy szerencséje volt, mert ha a korlát nem fogja meg, akkor nagyon mélyre esett volna.

A Kanári-szigetek Rali szériaautó-értékelés végeredménye:

1. Andreas Aigner–Jurgen Heigl, Subaru Impreza STI R4, 2:31:21,7

2. Germain Bonnefis–Olivier Fournier, Renault Mégane RS, +1:40,2

3. Robert Consani–Tibo Gorczyca, Renault Mégane RS, +5:06,9

4. Alex Pais–Oriol Julia, Mitsubishi Lancer EVO X, +7:43,5

5. Vizin László–Zsiros Gábor, Subaru Impreza STI R4, +16:26,1

Vizin_esp_13 (Medium)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL LTD., DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“