Vizin ötödik lett Korzikán

A kitűzött célt maximálisan teljesítette Vizin László és Zsiros Gábor, akik a rali-Európa-bajnokság ötödik futamán, a Korzika Ralin a szériaautó-értékelés ötödik helyét szerezték meg az R4-es Subaru Imprezával. Vizin a rajt előtt úgy gondolta, hogy ez lesz pályafutása egyik legnehezebb versenye, ezért a célba érést tűzte ki célul. Az első napot a szériaautó-kupa hetedik helyén zárták, amelyen szombaton két helyezést tudtak javítani, és így szerezték meg az ötödik helyet. A két nap eredményéért összesen 17 pontot gyűjtöttek. Ezzel Vizin László a szériaautó-bajnokság kilencedik helyére lépett előre, Zsiros Gábor pedig a Turánnal szerzett pontjaival együtt a navigátorok versenyében az előkelő ötödik helyre ugrott. A verseny nehézségét jelzi, hogy az 51 rajthoz állt párosból 23-an estek ki, zömében baleset miatt.

vizin_fra_014 (Large)

Vizin László: – Nagyon nehéz verseny volt, de fantasztikusan jól sikerült. A második napunk a vártnál is jobban alakult. Ez volt az idén az első versenyünk, amelyet műszaki hiba nélkül tudtunk befejezni, és ez látszott is a teljesítményünkön. Egyre jobban összeszokom a Subaruval, és egyre gyorsabban tudok menni vele.

Ahogyan az első nap, ma is megnehezítette a dolgunkat az időjárás. Három gyorsaságira kellett gumit választanunk, és teljesen kiszámíthatatlan volt, mikor esik le az eső. Ezért én a biztonságosabb kemény gumira szavaztam, nem bíztam benne, hogy a lágy kibírja.

vizin_fra_009 (Large)

Tegnap a hetedik helyen zártuk a napot és úgy gondoltuk, hogy ha minden jól összejön, akkor két helyet tudunk előrelépni. Ez sikerült, úgyhogy nagyon boldogok vagyunk.

Az autó és a szervizcsapat kiválóan működött. Volt pár apró hibánk, de csak olyanok, amiket azonnal korrigálsz és a következő kanyarban már nem is foglalkozol vele.

vizin_fra_008 (Large)

Óriási kihívás volt a számunkra a világ egyik legnehezebbnek tartott versenyét teljesíteni. Mivel a körülményeket a saját bőrömön tapasztaltam, ezért is szeretnék Lukács Csucsunak és Mesteházi Márknak gratulálni ahhoz, hogy megnyerték a kétkerékhajtású értékelést. Azt gondolom, hogy ez nagyon nagy dolog, és bízom benne, hogy még sok hasonló sikert láthatunk tőlük.

A Korzika Rali szériaautó-kupa végeredménye:
1. Aigner–Heigl, Subaru Impreza STi R4, 2:49:52,1
2. Bonnefis–Fournier, Renault Mégane RS, +1:22,9
3. Orsák–Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +7:56,2
4. Tempestini–Pulpea, Subaru Impreza STi R4, +13:56,9
5. Vizin–Zsiros, Subaru Impreza STi R4, +14:46,8
6. Ayme–Ayme, Mitsubishi Lancer Evo X, +16:11,8
7. Marisca–Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +16:55,2
8. Quilici–Gorguilo, Renault Mégane RS, +22:40,2

vizin_fra_010 (Large)

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, versenyzők:
1. Aigner 78, 2. Orsák 67, 3. Bonnefis 60, 4. Tempestini 43… 9. Vizin 31
A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, navigátorok: 1. Heigl 78, 2. Smeidler 67, 3. Fournier 60, 4. Pulpea 43, 5. Zsiros 42

 

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax