Vizin rajtra kész a Barum Ralin

Nagyrészt ismerős pályákon tréningezhetett Vizin László és Zsiros Gábor, idei második IRC-futamukon, a Barum Ralin. A gyorsasági szakaszok többsége megegyezik a 2009-esekkel, amelyeken Vizin már versenyzett, így némi rutinnal várhatja a péntek délutáni rajtot és a péntek éjszakai első gyorsaságit.

Vizin László: – Nagy meglepetést nem okoztak a pályák, amiknek a fele a 2009-es irányban van, így már van rajta tapasztalatunk, sőt a két évvel ezelőtti itinerünket is tudtuk használni, nem kellett újat írni. A többi pályán is jártunk már, csak akkor az ellenkező irányban voltak. Egy új gyorsasági van, a 22 km-es Majak, aminek az első 3-4 km-e erdőben zajlik, utána elég jó minőségű, közúti szakasz. Nem ez lesz a Barum Rali legtechnikásabb gyorsaságija.

– A pályák minősége, ahogyan vártuk, egy kicsit jobb, mint tavaly volt. A legkritikusabb, Pindula gyorsasági első részét kivették, úgyhogy összességében jó minőségű pályákon versenyezhetünk.

– A rendezők már a tréningre is adtak GPS-t, így nagyon oda kellett figyelni, és nagyon lassan lehetett tréningezni, de ez sem okozott problémát.

– A gépátvételen egyedül a Volkswagen Polo S2000-esünk plexi ablakát kifogásolták, ami az osztrák Volkswagen Motorsport szerint homológ. Itt, a Barum Ralin minden évben belekötöttek valamibe az autónkon, de mindig kiderült, hogy nekünk van igazunk. Ha nagyon szőröznek, legfeljebb beteszünk két utcai oldalablakot.

– Nagyon sok magyar versenyző indul az idén, sok közöttük az első bálozó. Többször találkoztunk velük a tréningen is, remélem a célban is ott lesznek, és mi is ott leszünk, mert már nagyon szeretnék a Volkswagennel befejezni egy versenyt.

A Barum Rali programja

0. nap augusztus 26. péntek 

  • Rajt: Zlin, 17:00
  • GY1: Zlin (9,36kms), 21:15

1. nap augusztus 27. szombat 

  • Szerviz A: Otrokovice (0:15), 08:30
  • GY2: Biskupice 1 (8,89 km), 09:38
  • GY3: Pindula 1 (12,95 km), 10:11
  • GY4: Trojak 1 (28,69 km), 10:54
  • GY5: Semetin 1 (11,49 km), 11:37
  • Szerviz B: Otrokovice (0:30), 13:37
  • GY6: Biskupice 2 (8,89 km), 15:00
  • GY7: Pindula 2 (12,95 km), 15:33
  • GY8: Trojak 2 (28,69 km), 16:16
  • GY9: Semetin 2 (11,49 km), 16:59
  • Szerviz C: Otrokovice (0:45), 18:19

2. nap augusztus 28. vasárnap 

  • Szerviz D: Otrokovice (0:15), 07:40
  • GY10: Majak 1 (22,69 km), 08:33
  • GY11: Kudlovice 1 (10,48 km), 09:21
  • GY12: Halenkovice 1 (24,37 km), 09:54
  • Szerviz E: Otrokovice (0:30), 11:04
  • GY13: Majak 2 (22,69 km), 12:12
  • GY14: Kudlovice 2 (10,48 km), 13:00
  • GY15: Halenkovice 2 (24,37 km), 13:33
  • Szerviz F: Otrokovice (0:10), 14:16
  • Cél: Zlin, 15:01

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax