Vizin rajtra kész a Barum Ralin

Nagyrészt ismerős pályákon tréningezhetett Vizin László és Zsiros Gábor, idei második IRC-futamukon, a Barum Ralin. A gyorsasági szakaszok többsége megegyezik a 2009-esekkel, amelyeken Vizin már versenyzett, így némi rutinnal várhatja a péntek délutáni rajtot és a péntek éjszakai első gyorsaságit.

Vizin László: – Nagy meglepetést nem okoztak a pályák, amiknek a fele a 2009-es irányban van, így már van rajta tapasztalatunk, sőt a két évvel ezelőtti itinerünket is tudtuk használni, nem kellett újat írni. A többi pályán is jártunk már, csak akkor az ellenkező irányban voltak. Egy új gyorsasági van, a 22 km-es Majak, aminek az első 3-4 km-e erdőben zajlik, utána elég jó minőségű, közúti szakasz. Nem ez lesz a Barum Rali legtechnikásabb gyorsaságija.

– A pályák minősége, ahogyan vártuk, egy kicsit jobb, mint tavaly volt. A legkritikusabb, Pindula gyorsasági első részét kivették, úgyhogy összességében jó minőségű pályákon versenyezhetünk.

– A rendezők már a tréningre is adtak GPS-t, így nagyon oda kellett figyelni, és nagyon lassan lehetett tréningezni, de ez sem okozott problémát.

– A gépátvételen egyedül a Volkswagen Polo S2000-esünk plexi ablakát kifogásolták, ami az osztrák Volkswagen Motorsport szerint homológ. Itt, a Barum Ralin minden évben belekötöttek valamibe az autónkon, de mindig kiderült, hogy nekünk van igazunk. Ha nagyon szőröznek, legfeljebb beteszünk két utcai oldalablakot.

– Nagyon sok magyar versenyző indul az idén, sok közöttük az első bálozó. Többször találkoztunk velük a tréningen is, remélem a célban is ott lesznek, és mi is ott leszünk, mert már nagyon szeretnék a Volkswagennel befejezni egy versenyt.

A Barum Rali programja

0. nap augusztus 26. péntek 

  • Rajt: Zlin, 17:00
  • GY1: Zlin (9,36kms), 21:15

1. nap augusztus 27. szombat 

  • Szerviz A: Otrokovice (0:15), 08:30
  • GY2: Biskupice 1 (8,89 km), 09:38
  • GY3: Pindula 1 (12,95 km), 10:11
  • GY4: Trojak 1 (28,69 km), 10:54
  • GY5: Semetin 1 (11,49 km), 11:37
  • Szerviz B: Otrokovice (0:30), 13:37
  • GY6: Biskupice 2 (8,89 km), 15:00
  • GY7: Pindula 2 (12,95 km), 15:33
  • GY8: Trojak 2 (28,69 km), 16:16
  • GY9: Semetin 2 (11,49 km), 16:59
  • Szerviz C: Otrokovice (0:45), 18:19

2. nap augusztus 28. vasárnap 

  • Szerviz D: Otrokovice (0:15), 07:40
  • GY10: Majak 1 (22,69 km), 08:33
  • GY11: Kudlovice 1 (10,48 km), 09:21
  • GY12: Halenkovice 1 (24,37 km), 09:54
  • Szerviz E: Otrokovice (0:30), 11:04
  • GY13: Majak 2 (22,69 km), 12:12
  • GY14: Kudlovice 2 (10,48 km), 13:00
  • GY15: Halenkovice 2 (24,37 km), 13:33
  • Szerviz F: Otrokovice (0:10), 14:16
  • Cél: Zlin, 15:01

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program