Vizin repked az Ír Ralin

A 12. helyen zárta Vizin László és Zsiros Gábor az Ír Rali első napját. Laci bácsinak egész nap fülig ért a szája a rengeteg ugratóval tűzdelt pályákon. Ezért szombatra is marad a mai taktika: megy a saját tempójában, élvezi a repkedést és mindenképpen célba akar érni.

DAY1_004 (Large)

Vizin László: – Az eredményünktől függetlenül nagyon élvezem a versenyt. Fantasztikusak a pályák, az autó egyfolytában a levegőben van. Féktávon elugrasz, a kanyarba beleugrasz, néha csak éppen hogy elemel, nagyon élvezetes.

A Peugeot egész nap kiválóan működött. Én még nem vagyok vele annyira magabiztos, és két tréningből még előfordul, hogy olyan helyen is belefékezgetek, ahol nem kellene. Volt ma egy túlcsúszásunk, de az úton maradtunk, visszatolattunk, talán tíz másodpercet veszítettünk vele.

VizinIr03

Az eredményünk lehetne jobb is. Szerettem volna az első tízben végezni, amire még persze van esély, de be kell ismerni, hogy a mezőny elején a harmadannyi idős fiúk, mint én, nagyon jól mennek. Akik kívülről látták őket, azok is mondták, hogy őrülten nyomják, az időeredményből ez látszik is. De ez így van rendjén.

Holnap más jellegűek lesznek a pályák, lesz egy harminc kilométeres gyors is kétszer, úgyhogy lesz még dolgunk, de örülök neki, hogy még sokat mehetünk ezeken a pályákon, mert itt minden méter hatalmas élvezet.

AUTO - ERC IRELAND RALLY 2014

Lehet, hogy egy kicsit gyorsulnunk kellene, de nem akarok kockáztatni, megpróbálunk úgy menni, ahogy tudunk, aztán meglátjuk, hogy mire lesz elég. A pontszerzés nagyon jó lenne, de ha nem jön össze, akkor sem dől össze a világ.

Az Ír Rali szombati programja
Szerviz C – Titanic  (15 perc) 7:30
11. gy Bulls Brook 1 (13,53 km) 8:44
12. gy Bronte Homeland 1 (29,02 km) 9:30
13. gy Gregorlough 1 (14,89 km) 10:42
14. gy Lisburn 1 (1,13 km) 11:42
15. gy Lisburn 2 (1,13 km) 11:57
Szerviz D – Titanic (30 perc) 12:30
16. gy Bulls Brook 2 (13,53 km) 13:59
17. gy Bronte Homeland 2 (29,02 km) 14:45
18. gy Gregorlough 2 (14,89 km) 16:15
Szerviz E – Titanic (10 perc) 17:18

VizinIr01

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

VizinIr04

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program