Vizin: Sikeres teszt, kerti parti és ciprusi, török közeledés

Két év után újra murvás pályákon autózott Vizin László és Zsiros Gábor, akik a Ciprus Rali shake down tesztjét háromszor teljesítették, így 18 km-nyi tapasztalatot gyűjtöttek a Peugeot 207 S2000-essel laza talajon. Emellett egy nagyon kellemes meghívásnak tettek eleget.

Vizin_shakedown_1 (Large)

 

A Cipruson élő Széchényi Zoltán és orosz sofőrje, Dimi Morozov az összes kint tartózkodó magyart – versenyzőt, szerelőt – meghívta egy kerti partira. E mellett Laci bácsi még azt is kiemelte, hogy a szigeten tapasztalható ciprusi, török ellentét ellenére sikerült elérni, hogy a péntek esti első gyorsasági szakasz egyik részét török másik részét ciprusi területen rendezzék.

Vizin_shakedown_2 (Large)

Vizin László: – Nagyon kellemes napunk volt. A shake dowon háromszor tudtam menni a Peugeot-val. Két éve pont itt versenyeztem utoljára murván, ezzel az autóval pedig még sosem mentem ilyen talajon. Sikerült a három kör alatt 11 másodpercet javulni, ami mutatja, hogy elég óvatosan kezdtem. Összesen 18 km-t mentünk, de nagyon pozitívak az érzéseim, úgyhogy várom a rajtot. Valószínűleg a szombati első kör is inkább az óvatosságról szól majd, de szeretnék folyamatosan gyorsulni.

Az idén is találkoztunk Széchenyi Zoli barátunkkal, aki Cipruson él és már a korábbi években is nagyon sokat segített. Egy orosz sofőrrel indul az idén és ők ketten az összes magyart meghívták egy kerti partira, ami nagyon kedves gesztus volt a részükről, és nagyon jól éreztük magunkat.

Holnap (péntek) este az első gyorsaságival kezdünk Nicosiában, aminek nagyon érdekes politikai vetülete is van. Nicosia ugyanis úgy néz ki, mint régen Berlin, egyik fele Ciprushoz tartozik, a másik török fennhatóság alatt áll. Viszont a verseny idejére megnyílnak a határok és az első szakasz egyik fele török, a másik fele ciprusi oldalon zajlik majd. A rendezők ötvenezer nézőt várnak, úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok erre is.

A Ciprus Rali programja

  1. szakasz
  • 2014. szeptember 19. péntek
  • GY 1 Super Special Stage (5,98 km) 17:36
  • 2014. szeptember 20. szombat
  • Szerviz A – Nicosia (15 perc) 8:32
  • GY 2 Kotsiatis 1 (15,27 km) 9:20
  • GY 3 Lythrodontas 1 (21,57 km) 10:03
  • GY 4 Lefkara 1 (17,94 km) 11:01
  • GY 5 Klavdia 1 (11,42 km) 12:09
  • Szerviz B – Nicosia (30 perc) 13:29
  • GY 6 Kotsiatis 2 (15,27 km) 14:32
  • GY 7 Lythrodontas 2 (21,57 km) 15:15
  • GY 8 Lefkara 2 (17,94 km) 16:13
  • GY 9 Klavdia 2 (11,42 km) 17:21
  • Flexi Szerviz C – Nicosia (10 perc) 18:21
  • 1. szakasz összesen: 138,38 km
  1. szakasz
  • 2014. szeptember 21. vasárnap
  • Szerviz D – Nicosia (15 perc) 8:47
  • GY 10 Tseri 1 (14,25 km) 9:25
  • GY 11 Asinou 1 (11,52 km) 10:53
  • GY 12 Xerarkaka 1 (21,05 km) 11:31
  • Szerviz E – Nicosia (30 perc) 13:26
  • GY 13 Tseri 2 (14,25 km) 14:19
  • GY 14 Asinou 2 (11,52 km) 15:47
  • GY 15 Xerarkaka 2 (21,05 km) 16:25
  • Szerviz F – Nicosia (10 perc) 18:03
  • 2. szakasz összesen: 93,64 km
  • A verseny teljes távja: 232,02 km

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:

április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)

június 19–21. Ypres Rali (Belgium)

szeptember 19–21. Ciprus Rali

november 6–8. Korzika Rali

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT., NARTHEX 2000 KFT., VIKIV VÍZÜGYI KIVITELEZŐ KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program