Vizin: Taktika nincs, menni kell és kész

A gyorsasági szakaszok fele volt ismerős Vizin Lászlónak és Zsiros Gábornak, egészen pontosan ennyin tudták használni a korábbi itienerüket, a többi szakasz ismert környéken, de új kombinációban zajlik az Ypres Ralin. Csütörtök este a shake downon a Peugeot 207 S2000-est is ki tudták próbálni, sőt az éjszakába nyúló teszten még a lámpasort is feltették, ami azért nagy szó, mert Belgiumban, így az év leghosszabb napjának közeledtével este 11-kor még nem sötétedik be.

VizinIr09

Vizin László: – A pályáknak nagyjából a fele megegyezik a két évvel ezelőttivel, a másik részükön is jártunk már szerintem. Ypres környékén rengeteg mezőgazdasági kisút van, így a rendező vég nélkül tudja variálni a szakaszokat. Viszonylag kevés a támpont, úgyhogy az ember sosem tudja, hogy hol jár.

VizinIr08

A rendezés most is nagyon magas színvonalú. Éppen a shake down pályán vagyunk, ami hagyományosan helyszín az Ypres Ralin, az elmúlt tíz évben nem változtattak rajta. A szervizpontok kialakítása, a nézők parkolása, a kolbászsütők mind úgy van megszervezve, hogy minél többen jöjjenek és minél többen minél jobban élvezzék a ralit. Igazi népünnepély volt már a teszt is.

VizinIr07

Két és fél hónap után ültem újra autóba, ami elég hosszú kihagyás volt. Hármat mentem a pályán, most szerelik fel a fiúk a lámpasort, amivel még 11 óra után akarunk menni egyet. Holnap (péntek) este az utolsó gyorsasági fél tízkor kezdődik, ami azt jelenti, hogy mi 11 felé fogunk rajtolni. Ilyenkor itt még szürkület van, ha nincs felhő az égen, elég jól lehet látni, de ha beborul, akkor holnap ilyenkor már kellhet a lámpa.

VizinIr06

Nagyon nehéz verseny lesz, hiszen harminc óra alatt teljesítünk háromszáz kilométert, ahogy elrajtolunk, onnan kezdve nem sok idő lesz pihenni, vagy egyáltalán a sisakot levenni. Nem hiszem, hogy bármilyen taktika működne, menni kell és kész.

Tegnap (szerda) egy kicsi könnyebb napunk volt, ettünk természetesen belga sült krumplit és ittunk egy belga sört is, megnéztük a meccset a tévében, megvártuk a csapatot, akik este érkeztek meg az autóval. Pihentek vagyunk, készen állunk a holnapi rajtra.

VizinIr04

Az Ypres Rali programja:

JÚNIUS 20. PÉNTEK
105,38 gyorsasági kilométer

GY 1 Dikkebus 1 14,30 km, 16:51
GY 2 Wijtschate 1 23,93 km, 17:27
GY 3 Mesen 1 7,55 17:52
GY 4 Langemark 13,82 18:24
GY 5 Dikkebus 2 14,30 km, 20:08
GY 6 Wijtschate 2 23,93 km, 20:44
GY 7 Mesen 2 7,55 km, 21:09

JÚNIUS 21. SZOMBATAUTO - ERC IRELAND RALLY 2014
193,41 gyorsasági kilométer

GY 8 Reninge 1 14,61 km, 10:48
GY 9 Vleteren–Krombeke 1 14,34 km, 11:13
GY 10 Watou 1 12,44 km, 11:34
GY 11 Westouter 1 7,39 11:55
GY 12 Kemmelberg 1 14,74 km, 13:49
GY 13 Lille-Eurométropole 9,93 km, 14:52
GY 14 Hollebeke1 28,22 km, 15:43
GY 15 Reninge 2 14,61 km, 18:00
GY 16 Vleteren–Krombeke 2 14,34 km 18:25
GY 17 Watou 2 12,44 km, 18:46
GY 18 Westouter 2 7,39 km, 19:07
GY 19 Kemmelberg 2 14,74 km, 21:01
GY 20 Hollebeke 2 28,22 km, 21:30

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.