Vizin: Taktika nincs, menni kell és kész

A gyorsasági szakaszok fele volt ismerős Vizin Lászlónak és Zsiros Gábornak, egészen pontosan ennyin tudták használni a korábbi itienerüket, a többi szakasz ismert környéken, de új kombinációban zajlik az Ypres Ralin. Csütörtök este a shake downon a Peugeot 207 S2000-est is ki tudták próbálni, sőt az éjszakába nyúló teszten még a lámpasort is feltették, ami azért nagy szó, mert Belgiumban, így az év leghosszabb napjának közeledtével este 11-kor még nem sötétedik be.

VizinIr09

Vizin László: – A pályáknak nagyjából a fele megegyezik a két évvel ezelőttivel, a másik részükön is jártunk már szerintem. Ypres környékén rengeteg mezőgazdasági kisút van, így a rendező vég nélkül tudja variálni a szakaszokat. Viszonylag kevés a támpont, úgyhogy az ember sosem tudja, hogy hol jár.

VizinIr08

A rendezés most is nagyon magas színvonalú. Éppen a shake down pályán vagyunk, ami hagyományosan helyszín az Ypres Ralin, az elmúlt tíz évben nem változtattak rajta. A szervizpontok kialakítása, a nézők parkolása, a kolbászsütők mind úgy van megszervezve, hogy minél többen jöjjenek és minél többen minél jobban élvezzék a ralit. Igazi népünnepély volt már a teszt is.

VizinIr07

Két és fél hónap után ültem újra autóba, ami elég hosszú kihagyás volt. Hármat mentem a pályán, most szerelik fel a fiúk a lámpasort, amivel még 11 óra után akarunk menni egyet. Holnap (péntek) este az utolsó gyorsasági fél tízkor kezdődik, ami azt jelenti, hogy mi 11 felé fogunk rajtolni. Ilyenkor itt még szürkület van, ha nincs felhő az égen, elég jól lehet látni, de ha beborul, akkor holnap ilyenkor már kellhet a lámpa.

VizinIr06

Nagyon nehéz verseny lesz, hiszen harminc óra alatt teljesítünk háromszáz kilométert, ahogy elrajtolunk, onnan kezdve nem sok idő lesz pihenni, vagy egyáltalán a sisakot levenni. Nem hiszem, hogy bármilyen taktika működne, menni kell és kész.

Tegnap (szerda) egy kicsi könnyebb napunk volt, ettünk természetesen belga sült krumplit és ittunk egy belga sört is, megnéztük a meccset a tévében, megvártuk a csapatot, akik este érkeztek meg az autóval. Pihentek vagyunk, készen állunk a holnapi rajtra.

VizinIr04

Az Ypres Rali programja:

JÚNIUS 20. PÉNTEK
105,38 gyorsasági kilométer

GY 1 Dikkebus 1 14,30 km, 16:51
GY 2 Wijtschate 1 23,93 km, 17:27
GY 3 Mesen 1 7,55 17:52
GY 4 Langemark 13,82 18:24
GY 5 Dikkebus 2 14,30 km, 20:08
GY 6 Wijtschate 2 23,93 km, 20:44
GY 7 Mesen 2 7,55 km, 21:09

JÚNIUS 21. SZOMBATAUTO - ERC IRELAND RALLY 2014
193,41 gyorsasági kilométer

GY 8 Reninge 1 14,61 km, 10:48
GY 9 Vleteren–Krombeke 1 14,34 km, 11:13
GY 10 Watou 1 12,44 km, 11:34
GY 11 Westouter 1 7,39 11:55
GY 12 Kemmelberg 1 14,74 km, 13:49
GY 13 Lille-Eurométropole 9,93 km, 14:52
GY 14 Hollebeke1 28,22 km, 15:43
GY 15 Reninge 2 14,61 km, 18:00
GY 16 Vleteren–Krombeke 2 14,34 km 18:25
GY 17 Watou 2 12,44 km, 18:46
GY 18 Westouter 2 7,39 km, 19:07
GY 19 Kemmelberg 2 14,74 km, 21:01
GY 20 Hollebeke 2 28,22 km, 21:30

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program