Vizin új Subaruval indul a Ciprus Ralin

Vadonatúj építésű R4-es Subaru Imprezával áll rajthoz Vizin László a 2011-es IRC-szezonzáró Ciprus Ralin. Az autó Kazinczy Levente irányításával készült és ez lesz az első versenye. Mivel még nem sok R4-es Subaru van a világon Vizinék, Manfred Stohllal és Toshi Araival is együttműködnek a versenyen.

Vizin László: – Vadonatúj autóval indulunk Cipruson. Annyira új, hogy egy kicsit izgultunk is, hogy elkészül-e a csütörtökre. Pénteken kellett ugyanis Olaszországban behajózni a teljes felszerelésünket Ciprusra. De örömmel jelenthetem, hogy kész az autó, és már úton is van a versenyre.

– Azt gyorsan szeretném leszögezni, hogy nem azért váltottunk újra csapatot, mert a Mecsek Ralin nem voltunk elégedettek az autóval. Mind az autóval, mind pedig a csapattal maximálisan elégedettek voltunk. Ezúton is köszönet nekik, hogy lehetővé tették, hogy rajthoz álljunk a Mecsek Ralin, de az csak egy egyszeri együttműködés volt. Ha beválik ez a mostani autó, akkor jövőre is szeretnénk ezzel indulni az IRC-n. Nagyon jó az együttműködés Manfred Stohl csapatával és a Toshi Araival, akivel egymás mellett fogunk szervizelni, remélhetőleg kölcsönösen tudjuk majd segíteni egymás munkáját.

– A Ciprus Rali nem lesz újdonság a számunkra, tavaly már indultunk rajta. Az idén ugyan egy kicsit átalakították az útvonalat, de a pályák jellege szerintem nem sokat változott.

– Szombaton repülünk ki, vasárnap lesz egy pihenőnapunk, hétfőn pedig kezdődik a pályabejárás. Egyelőre végleges nevezési listát még nem láttunk, addig nem mennék bele az esélylatolgatásba.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax