Vizin újabb IRC-pontokért megy Ciprusra

IRC-pontjait szeretné gyarapítani Vizin László és Zsiros Gábor a sorozat szezonzáróján, a Ciprus Ralin. A magyar páros a Jalta Ralin elért harmadik helyért járó 15 ponttal jelenleg a bajnokság 23. helyén áll, ám egy jó szerepléssel nem elérhetetlen számukra, hogy az év végén akár az első tízben is végezzenek. Ehhez legalább 12 pontot kell gyűjteniük, amihez a verseny dupla szorzója miatt a hetedik vagy annál jobb helyezés szükséges.

Vizin László: – Elég rangos lesz a mezőny a Ciprus Ralin, ami nem csak az IRC-nek, hanem a Közel-Kelet-bajnokságnak is része. Velünk együtt nyolc olyan Szuper–2000-es autó nevezett, amelyet értékelnek az IRC-ben, de én nem írnám le az R4-es mezőnyt sem, ahol szintén nagyon gyors versenyzők állnak rajthoz.

Nagyon szeretnénk az első tízben végezni és a Jalta Rali után újra IRC-pontot szerezni. A legjobb lenne, ha az első hétben lennénk, mert akkor van esélyünk arra, hogy a bajnokságban az első tízbe kerüljünk, ami óriási dolog lenne a számunkra.

Tavaly indultunk ezen a versenyen, ahogy az idei térképet néztem, egy új pálya van, a többi a tavalyihoz hasonló, legfeljebb a rajtot és a célt helyezték át máshová. Mindenképpen előny lesz, hogy másodszorra indulunk a versenyen, de a Ciprus Raliról tudni kell, hogy nem sok egyenes van benne, és annyira kell koncentrálni a kanyarokra, hogy nem nagyon tudsz megjegyezni belőle semmit, csak itinerből lehet versenyezni.

Nagyon örülök neki, hogy nem csak mi képviseljük Magyarországot, hanem még két páros. A 37 nevezőből hárman vagyunk magyarok, ami egyben azt is jelenti, hogy a hazaiakat leszámítva Magyarországról indulnak a legtöbben. Erre pedig büszkék lehetünk.

Mi hétfőn fogunk kiutazni, az autónk már úton van. A Sanremo Rali után, ahol Puskádi Jani indult vele, két napja volt a csapatnak, hogy felkészítsék, múlt héten, pénteken hajózták be és ma, (szombaton) érkezik meg. Az idén is lesz ciprusi segítségünk Széchényi Zoli személyében, aki kint él, nagyon szereti a ralit, és tavalyi is sokat segített a helyismeretével. Többek között a hajóról is ő fogja átvenni a versenyautót és szervizautót.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“