Vizin újra az Ypres Ralin

Visszatér Vizin László és Zsiros Gábor a belga Ypres Ralira, ahol három évvel ezelőtt mindkettőjük IRC-pályafutása kezdődött. Akkor nem jártak szerencsével, mert egy kő – Vizin Laci bácsi ragaszkodik hozzá, hogy az aszfalt széle – kiszakította a Honda futóművét. A páros bízik benne, hogy az idén szerencsésebb lesz, annál is inkább, mert Skoda Fabia S2000-esük – amivel most indulnak először –megbízhatóságáról és strapabírásáról híres.

Vizin László: – Az Ypres Rali egyik nagy tanulsága az volt három éve, hogy az úton kell maradni. Ez nem könnyű Belgiumban, mert többnyire keskeny mezőgazdasági utakon zajlik a verseny. Érdekes lesz visszatérni erre a versenyre, hiszen 2009-ben itt indultunk először IRC-futamon. Azóta nagyon sokat tanultunk, tapasztaltunk, főleg (Zsiros) Gabi.

– Ahhoz képest, hogy a rajt és a cél között mindössze harminc óra alatt kell teljesíteni a versenyt, nagyon hosszú, 293,6 km gyorsasági szakaszt kell megtennünk. Pénteken délután fél ötkor rajtolunk és este tízkor van a cél. Hat gyorsaságit kell teljesíteni. Mivel Belgiumban később sötétedik, bízom benne, hogy az utolsó előtti szakaszt még világosban tesszük meg. Az utolsóra már biztosan sötét lesz.

– Szombaton jó hosszú napunk lesz. Délelőtt tízkor rajtolunk és majdnem este 11-kor lesz a cél. 12 gyorsasági szakaszt teljesítünk összesen202 kmhosszan, ami több mint egy magyar bajnoki futam. Nagyon szeretnénk célba érni, élvezni a Skoda Fabia Szuper–2000-essel megtett minden kilométert és aztán elmesélni, milyen volt egy nap több mind kétszáz gyorsasági kilométert teljesíteni.

Ypres Rali

  • Az IRC-sorozat 6. futama
  • 2012. június 22-23.
  • Központ: Ypres (Ieper) Belgium
  • Talaj: aszfalt
  • Gyorsasági szakaszok száma: 18
  • Gyorsasági szakaszok hossza:293,6 km
  • A verseny teljes hossza:658,8 km

június 22, péntek

  • Szerviz A: Ypres 16:25
  • GY1: Dikkebus 1 (14,30 km) 16:59
  • SS 2: Westouter (7,39 km) 17:31
  • SS 3: Mesen–Sauvegarde 1 (15,00 km) 18:15
  • Szerviz B: Ypres 19:11
  • SS 4 Dikkebus 2 (14,30 km) 20:00
  • SS 5 Mesen–Sauvegarde 2 (15,00 km) 20:47
  • SS 6 Langemark (18,84 km) 21:27
  • Szerviz C: Ypres 21:59

június 23, szombat

  • Szerviz D: Ypres 9:59
  • SS 7 Heuvelland 1 (29,74 km) 10:50
  • SS 8 Proven–Vleteren 1 (14,34 km) 11:48
  • SS 9 Watou 1 (12,80 km) 12:05
  • Szerviz E: Ypres 13:02
  • SS 10 Hollebeke 1 (28,82 km) 13:46
  • SS 11 Lille–Eurométropole (8,47 km) 14:46
  • SS 12 Show Wasquehal (1,88 km) 15:17
  • SS 13 Kemmelberg 1 (13,51 km) 16:20
  • Szerviz F: Ypres 17:15
  • SS 14 Heuvelland 2 (29,74 km) 18:16
  • SS 15 Proven–Vleteren 2 (14,34 km) 19:14
  • SS 16 Watou 2 (12,80 km) 19:31
  • Szerviz G: Ypres 20:28
  • SS 17 Hollebeke 2 (28,82 km) 21:12
  • SS 18 Kemmelberg 2 (13,51 km) 21:56
  • Szerviz H: Ypres 22:29
  • Cél: Ypres 22:39

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax