Vizin újra az Ypres Ralin

Visszatér Vizin László és Zsiros Gábor a belga Ypres Ralira, ahol három évvel ezelőtt mindkettőjük IRC-pályafutása kezdődött. Akkor nem jártak szerencsével, mert egy kő – Vizin Laci bácsi ragaszkodik hozzá, hogy az aszfalt széle – kiszakította a Honda futóművét. A páros bízik benne, hogy az idén szerencsésebb lesz, annál is inkább, mert Skoda Fabia S2000-esük – amivel most indulnak először –megbízhatóságáról és strapabírásáról híres.

Vizin László: – Az Ypres Rali egyik nagy tanulsága az volt három éve, hogy az úton kell maradni. Ez nem könnyű Belgiumban, mert többnyire keskeny mezőgazdasági utakon zajlik a verseny. Érdekes lesz visszatérni erre a versenyre, hiszen 2009-ben itt indultunk először IRC-futamon. Azóta nagyon sokat tanultunk, tapasztaltunk, főleg (Zsiros) Gabi.

– Ahhoz képest, hogy a rajt és a cél között mindössze harminc óra alatt kell teljesíteni a versenyt, nagyon hosszú, 293,6 km gyorsasági szakaszt kell megtennünk. Pénteken délután fél ötkor rajtolunk és este tízkor van a cél. Hat gyorsaságit kell teljesíteni. Mivel Belgiumban később sötétedik, bízom benne, hogy az utolsó előtti szakaszt még világosban tesszük meg. Az utolsóra már biztosan sötét lesz.

– Szombaton jó hosszú napunk lesz. Délelőtt tízkor rajtolunk és majdnem este 11-kor lesz a cél. 12 gyorsasági szakaszt teljesítünk összesen202 kmhosszan, ami több mint egy magyar bajnoki futam. Nagyon szeretnénk célba érni, élvezni a Skoda Fabia Szuper–2000-essel megtett minden kilométert és aztán elmesélni, milyen volt egy nap több mind kétszáz gyorsasági kilométert teljesíteni.

Ypres Rali

  • Az IRC-sorozat 6. futama
  • 2012. június 22-23.
  • Központ: Ypres (Ieper) Belgium
  • Talaj: aszfalt
  • Gyorsasági szakaszok száma: 18
  • Gyorsasági szakaszok hossza:293,6 km
  • A verseny teljes hossza:658,8 km

június 22, péntek

  • Szerviz A: Ypres 16:25
  • GY1: Dikkebus 1 (14,30 km) 16:59
  • SS 2: Westouter (7,39 km) 17:31
  • SS 3: Mesen–Sauvegarde 1 (15,00 km) 18:15
  • Szerviz B: Ypres 19:11
  • SS 4 Dikkebus 2 (14,30 km) 20:00
  • SS 5 Mesen–Sauvegarde 2 (15,00 km) 20:47
  • SS 6 Langemark (18,84 km) 21:27
  • Szerviz C: Ypres 21:59

június 23, szombat

  • Szerviz D: Ypres 9:59
  • SS 7 Heuvelland 1 (29,74 km) 10:50
  • SS 8 Proven–Vleteren 1 (14,34 km) 11:48
  • SS 9 Watou 1 (12,80 km) 12:05
  • Szerviz E: Ypres 13:02
  • SS 10 Hollebeke 1 (28,82 km) 13:46
  • SS 11 Lille–Eurométropole (8,47 km) 14:46
  • SS 12 Show Wasquehal (1,88 km) 15:17
  • SS 13 Kemmelberg 1 (13,51 km) 16:20
  • Szerviz F: Ypres 17:15
  • SS 14 Heuvelland 2 (29,74 km) 18:16
  • SS 15 Proven–Vleteren 2 (14,34 km) 19:14
  • SS 16 Watou 2 (12,80 km) 19:31
  • Szerviz G: Ypres 20:28
  • SS 17 Hollebeke 2 (28,82 km) 21:12
  • SS 18 Kemmelberg 2 (13,51 km) 21:56
  • Szerviz H: Ypres 22:29
  • Cél: Ypres 22:39

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

 

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program