Vizin újra itthon

Három év szünet után újra hazai pályán versenyez Vizin László, aki a Mecsek Ralin régi-új-beugró navigátorával, Csökő Zoltánnal áll rajthoz. Állandó IRC-navigátora, Zsiros Gábor ugyanis a pécsi futamon Turán Frigyesnek olvassa majd az itinert. Csökő Zoltán nem ismeretlen Vizin László számára, hiszen tíz évvel ezelőtt már versenyeztek együtt. Tavaly a Ciprus Ralin szintén Csökő ugrott be egy versenyre, aki Vizin idei két IRC-futamán mint csapatvezető vett részt.

Vizin László: – Jó volt újra hazai pályán tréningezni. Kicsit furcsa is volt, hogy tudok beszélgetni a sportbírókkal és ismerős versenyzőkkel találkozunk. A Mecsek Rali számomra hazai verseny, nagyon örülök neki, hogy újra itt versenyezhetünk. Amikor legutóbb indultam a Mecsek Ralin, akkor az abszolút második helyen végeztem, ezt most aligha tudjuk megismételni.

– A pályabejárást egy kicsit elhúzta a rendező. Ma két pályát kétszer tréningeztünk le. Ha nem alszunk be, akkor akár három óra alatt is végezhettünk volna vele. A Jalta Ralin az egész pályabejárást biztosan egy nap alatt bonyolították volna le.

– Brutális mennyiségű lassító és kigumizás van a pályán. Kíváncsi vagyok rá, hogy lesz-e mindegyik mellett sportbíró. Nagyon hosszú és nagyon nehéz versenyre számítok. Nagyon észnél kell lenni, ha valaki célba akar érni.

Csökő Zoltán: – Nagyon örülök neki, hogy újra Vizin Laci bácsival versenyezhetek. Az összeszokással nem volt gond. A tavalyi Ciprus Rali nincs olyan messze. Az idén pedig Laci bácsi mind a két IRC-futamán ott voltam, mint csapatvezető.

– Aki ismer, az tudja rólam, hogy Subaru-mániás vagyok, de a Volkswagen Polót is ugyanúgy élveztem volna. Mindenesetre az autóváltás izgalmasabbá teszi a dolgot. Nagyon örülök annak is, hogy újra Leitgeb Jani csapatával dolgozhatunk együtt. Amikor tíz éve Laci bácsival versenyeztünk, akkor is ők készítették fel az autónkat.

– A pályákkal szerintem nem lesz gond. Most csak kétszer tréningeztünk le őket, de Laci bácsi is és én is mentünk már rajta vagy „négyszázszor”.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax