Vizin újra itthon

Három év szünet után újra hazai pályán versenyez Vizin László, aki a Mecsek Ralin régi-új-beugró navigátorával, Csökő Zoltánnal áll rajthoz. Állandó IRC-navigátora, Zsiros Gábor ugyanis a pécsi futamon Turán Frigyesnek olvassa majd az itinert. Csökő Zoltán nem ismeretlen Vizin László számára, hiszen tíz évvel ezelőtt már versenyeztek együtt. Tavaly a Ciprus Ralin szintén Csökő ugrott be egy versenyre, aki Vizin idei két IRC-futamán mint csapatvezető vett részt.

Vizin László: – Jó volt újra hazai pályán tréningezni. Kicsit furcsa is volt, hogy tudok beszélgetni a sportbírókkal és ismerős versenyzőkkel találkozunk. A Mecsek Rali számomra hazai verseny, nagyon örülök neki, hogy újra itt versenyezhetünk. Amikor legutóbb indultam a Mecsek Ralin, akkor az abszolút második helyen végeztem, ezt most aligha tudjuk megismételni.

– A pályabejárást egy kicsit elhúzta a rendező. Ma két pályát kétszer tréningeztünk le. Ha nem alszunk be, akkor akár három óra alatt is végezhettünk volna vele. A Jalta Ralin az egész pályabejárást biztosan egy nap alatt bonyolították volna le.

– Brutális mennyiségű lassító és kigumizás van a pályán. Kíváncsi vagyok rá, hogy lesz-e mindegyik mellett sportbíró. Nagyon hosszú és nagyon nehéz versenyre számítok. Nagyon észnél kell lenni, ha valaki célba akar érni.

Csökő Zoltán: – Nagyon örülök neki, hogy újra Vizin Laci bácsival versenyezhetek. Az összeszokással nem volt gond. A tavalyi Ciprus Rali nincs olyan messze. Az idén pedig Laci bácsi mind a két IRC-futamán ott voltam, mint csapatvezető.

– Aki ismer, az tudja rólam, hogy Subaru-mániás vagyok, de a Volkswagen Polót is ugyanúgy élveztem volna. Mindenesetre az autóváltás izgalmasabbá teszi a dolgot. Nagyon örülök annak is, hogy újra Leitgeb Jani csapatával dolgozhatunk együtt. Amikor tíz éve Laci bácsival versenyeztünk, akkor is ők készítették fel az autónkat.

– A pályákkal szerintem nem lesz gond. Most csak kétszer tréningeztünk le őket, de Laci bácsi is és én is mentünk már rajta vagy „négyszázszor”.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program