Első alkalommal fordul elő, hogy Vizin László fiával, Vizin Tamással indul közös versenyen. A hétvégén a Hungaroringen megrendezésre kerülő kétórás hosszú távú „endurance” futamon Vizin Tamás Lotus Exige kupás autóját fogják használni, egy órát Tamás vezet, egy órát pedig Laci bácsi.
Vizin László: – Hirtelen jött az ötlet, hogy induljunk közösen ezen a futamon. Tamás a Lotus kupában versenyez, a hétvégén is lesz két futama, utána rendezik a kétórás megbízhatósági versenyt, amelyen az ő autójával indulunk közösen. Az első órában Tamás kezd, a másodikban pedig én fogok vezetni.
– Pénteken próbálhattam ki először az autót, amiben sajnos tönkrement a tolókerekes váltó, ezért vissza kellett tenni az utcai váltóját. Ez a Hungaroringre nagyon hosszú. A célegyenes végén tudom kapcsolni az ötödiket, a hatodikat pedig egyáltalán nem is használjuk.
– Az első körben kicsit furcsa volt, de a másodiktól már nagyon élveztem. Borzasztóan pontosan kell vezetni, egészen más, mint a rali. Nem hiszem, hogy szakágat fogok váltani, de nagyon örülök, hogy kipróbálhattam a pályaversenyzést, és hogy a fiammal versenyezhetek együtt.
Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát.
Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot.
Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett.
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért
A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított.
Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt.
A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított.
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért
„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam.
Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet.
Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak.
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért
Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“