Wirtmann 13 colosokon

Nagy tétje van a Nyíregyháza Rali historic értékelésének, hiszen ezen a versenyen dől el az abszolút bajnoki cím. Erről korábban Wirtmann Ferenc és Kerekes József le is mondtak, ám a Mecsek Ralin sikerült a hátrányuk nagy részét behozni és mindössze öt pont lemaradással kezdik a versenyt.

„Ahhoz, hogy bajnokok legyünk, köztünk és Fehérvári Csabáék közt kell még lennie valakinek, és persze nekünk kell előbb végeznünk – mondta Wirtmann. – A döntés tehát nem a mi kezünkben lesz, a legtöbb, amit tehetünk, hogy megpróbáljuk megnyerni a versenyt.

A pályák majdnem újak lesznek a számunkra, ha jól emlékeszem 1987-ben versenyeztem errefelé, de akkor még a Szovjet Néphadsereg laktanyájából szereztük be a VFTS alkatrészeket, úgyhogy nem ma volt.

Az Escortunk rendben van. Benito főmérnökúr amint megérkezett, az autó azonnal nem akart beindulni – addig semmi baja sem volt –, úgyhogy a felkészülésünk úgy zajlott, hogy napról napra egyre jobban szétszedte az Escortot, de a versenyre rendben lesz.

Az időjárás nekünk nem kedvez annyira. Az Escorton 13 colos kerekeket használunk, amiken ha tapadást akarunk elérni, akkor jó vastagoknak kell lenniük, az pedig a sárban nem előny.

Erre az egy versenyre a 15 colos kerék jobb lenne, de felnit kellene venni hozzá, kicserélni a hátsó difit… úgyhogy maradtunk a 13-as kerekek mellett, amivel valószínűleg sokat nem megy majd egyenesen az autó. De legalább a szurkolók élvezni fogják.“

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
  • Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
  • Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
  • Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
  • 2019. Historic CEZ D csoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.