Wirtmann 50 éve indult először a Mecsek Rallyn

Kerek évfordulót ünnepel Wirtmann Ferenc a Mecsek Rallyn, ahol először 1973-ban, vagyis 50 éve indult, akkor egy Fiat 125 Specialban navigált. A Országos Historic Rally Bajnokság idei harmadik fordulóján természetesen a volán mögött foglal helyet és Kerekes József olvassa neki az itinert a Ford Escort Mk II-esben. 

„Én is meglepődtem, amikor szembesültem vele, hogy 50 éve volt az első Mecsek Rallym. Akkor Krisztián Istvánnak navigáltam egy Fiat 125 Specialban. Később mentünk Volgával is, aztán én is a volán mögé ültem, először egy Fiatba, utána jöttek a Zsigulik. 

Pályafutásom első szakaszában is nagyon szerettem a Mecsek Rallyt. Zsigulival is voltak jó versenyeink, a historicban pedig itt értem el a legjobb eredményeimet. A historic Eb-n többször is nyertünk korcsoportot, egyszer pedig abszolútot. De az is emlékezetes marad a Mecsek Rallyról, hogy tavaly itt, a pályabejárás előtt kaptam el a Covidot, úgyhogy csupa szép emlékeim vannak – nevet Wirtmann Ferenc.

Wirtmann
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Az idei verseny is nagyon jónak ígérkezik. A historic Eb-n 20 induló van, a magyar bajnokságban 35, jó erős mezőny lesz. 160 gyorsasági kilométert kell megtennünk, úgyhogy az elején nem szabad bevállalni semmit. Legalábbis most ezt gondolom, aztán majd ha ott vagyok, meglátjuk. 

A Salgón elég sok problémánk volt a kuplunggal. Benító főmérnökúr most is dolgozik rajta. Szerintem ki sem tudom próbálni az Escortot a verseny előtt. Amikor elkészült vele, majd ő megy egy kört, ha azt mondja, jó, akkor elhiszem neki. 

Sokan kérdezték a Mecsek Rallyval kapcsolatban, hogy ennyi év után nem unom-e a pályákat, de nem. Pont annyira szeretek most is itt versenyezni, mint ötven éve, sőt, szerintem a következő ötven évben sem fogom megunni őket.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax