Wirtmann Ferenc

Wirtmann: 80 méteres féknyom

A D3-as kategóriát, a D csoportot és az abszolút értékelést is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Országos Historic Rallybajnokság negyedik futamán, az East Rallyn. Ennek ellenére korántsem volt sima versenyük, hiszen a Ford Escort Mk II-es bal első féke többször is megtréfálta őket. 

„Az East Rally előtt cseréltük ki a kuplungot és egy egész napot töltöttünk a fékhiba kiküszöbölésével – mesélt Wirtmann. – A kuplung tökéletesen működött, de a fék nem javult meg. Főleg nagy tempónál kapott be a bal első kerék, ami ilyenkor blokkol, de tovább kell nyomni a fékpedált, hogy a többi kerékre is megérkezzen a fékerő. 

Többször is előfordult, hogy kérdezték a többiek, te láttad azt a nyolcvan méteres féktávot? Mondtam, hogy én nem, de szerintem tudom ki volt – nevet Wirtmann. – Lassúbb tempónál nem olyan zavaró, de amikor 170-ről kezdesz fékezni, akkor egy pillanat alatt beránt balra. Ezért nagyon óvatos voltam, a negyven méteres féktávból is inkább nyolcvanat csináltam.

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Ezt leszámítva minden rendben volt az East Rallyn. Ahogy vártam, nagyon jó versenyt rendeztek, minden másodpercre pontosan működött. Nagyon tetszettek a szalmabála lassítók. Több előnyük is volt: messziről lehetett látni őket, mindneki megtisztelte és ha neki is ment valaki, akkor sem mozdult el. 

A Mecsek Rallyhoz hasonlóan most is embertelen meleg volt, de erre már évek óta megvan a módszerünk. Ezt annyival egészítetem ki, hogy volt nálam sebészeti hűtőzacskó, amit csak el kell törni és lehűl. Ilyet vittem magammal a gyorsaságikra. Próbáltuk az egész versenyt úgy szervezni, hogy ne kelljen sokszor ki-, beszállni a kocsiból, mert az is csak az energiát viszi el. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Az eredménnyel természetesen elégedett vagyok. Kalapács Zsolt az Opel Kadett-tal nagyon jól ment, végig közel volt hozzánk. Elég lett volna egy kis hiba és máris előttünk van. 

A következő bajnoki futam a Győr Rally lesz szeptemberben, addig mindenképpen próbálunk javítani az Escort fékén.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Csomós Mixi

Csomós Mixi: Újra kölcsönadjuk Atit

A Győr Rally után a Rally Hungaryn is rajthoz áll Csomós Mixi elválaszthatatlan társa, Nagy Attila. A rutinos navigátor ezúttal a szintén Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyző Hangodi Bendegúzt segíti ki a szezonzáró rally Európa-bajnoki futamon a Peugeot 208 Rally4-ben. 

„Nagy Attila a Kanári-szigetek Rallyn navigált utoljára Csomós Mixinek, de azóta is elengedhetetlen része a csapatunknak – mondta Szabó Krisztián csapatvezető. – Minden versenyen ott van velünk, változatlanul ő készíti a ‘team plant’, hogy kinek, mikor mi a feladata, és verseny közben is sokat segít (Csomós) Mixinek és (Bán) Vityának. 

A Rally Hungary lesz Csomós Mixi pályafutásának legfontosabb versenye, ezért Ati segítségére is számítottunk. Azonban a HUMDA-tól megkerestek minket, hogy a HM Academy társunkat, Hangodi Bendegúzt ki tudjuk-e segíteni Atival, mint kölcsönnavigátorral. 

Mivel mi is sok segítséget kaptunk a HM Academytől, és a programnak az is része, hogy a benne szereplők segítsék egymást, Mixivel és Atival közösen úgy döntöttünk, hogy a Győr Rally után újra kölcsön adjuk Atit. 

Szerintem neki is jó lehetőség lesz, hogy autóba üljön, akár tanuljon és nagyon bízom benne, hogy egy tehetséges fiatal versenyző, Hangodi Bendegúz pályafutását is segíteni tudjuk.“

Fotó: Csomós Mixi // Nagy Attila

Nagy Attila ugyan nem így tervezte október első hétvégéjét, de örül a kihívásnak, amit a rá jellemző komolysággal kezel. 

„Tényleg nem terveztem, hogy a Rally Hungaryn versenyautóba ülök, de örülök a lehetőségnek – mondta Nagy Attila. – Tudom, hogy Mixinek nagyon fontos ez a verseny, hiszen hazai pálya és Vityával nagyon jó lendületben vannak, ezért az eredeti terv az volt, hogy amiben csak tudom, segítem őket.

Ugyanakkor nagyon nagy megtiszteltetés a HUMDA felkérése, hogy Hangodi Bendegúznak navigáljak. Őt nagyon céltudatos, a korához képest rendkívül komoly embernek ugyanakkor nagyon jó fej srácnak is tartom. 

A Peugeot Kupában tavaly kimagasló eredményt ért el. Idén kezdte az Eb-programot, ami nem könnyű feladat. Mi Mixivel tudnánk erről mesélni. Beni most abban a stádiumban van, mint mi egy évvel ezelőtt, úgyhogy remélem a tapasztalatommal tudok lendíteni rajta egyet. Szerintem a legfontosabb feladatunk az lesz, hogy élvezzük a versenyt. Ha ez megvan, akkor az eredmény is meglesz. 

Természetesen a rajtig szeretném segíteni Mixiék felkészülését is, a team plant most is én készítem. Kicsit furcsa lesz egyszerre két csapatnak is, de ez egy olyan feladat, amivel szívesen megbirkózom. 

Még egy belső információt hadd osszak meg a szurkolókkal. Amikor végleg eldöntöttük, hogy belevágunk, akkor a menedzserünk, Szabó Krisztián megkért, hogy hadd hívja fel ő Benit. Ugyanis mindig ráhárul, hogy ha valakivel rossz hírt kell közölni, most hadd közöljön egyszer egy jót is. 

Remélem, hogy sokan jönnek ki a versenyre és szurkolnak Mixiéknek meg egy kicsit nekünk is.“

A csapat együttműködő partnerei:

HM Academy – Hungarian Motorsport Academy, RabócsiRing Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, Pirelli, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS-Gépész Kft., Slep-Szer Kft., Cutler Fitness Veszprém